Piektdien Rijekā, Horvātijā, klātesot Valsts prezidentam Valdim Zatleram ar kundzi Lilitu, svinīgā ceremonijā Adrijas jūrā tika ielaists AS "Latvijas kuģniecība" tankkuģis "Ainaži".

Tradicionālo šampanieša pudeli pret tankkuģa bortu sasita kuģa krustmāte, Ainažu jūrskolas muzeja direktore Iveta Erdmane.

"Šodien ir īpaša diena, jo jauns kuģis sāks savas gaitas. Kuģis "Ainaži" brauks pa pasaules jūrām un okeāniem un atkal stāstīs pasaulei, ka ir tāda vieta Ainaži - latviešu jūrniecības šūpulis," sacīja Erdmane.

"Latvijas kuģniecības" padomes priekšsēdētājs Uldis Pumpurs atklāšanas ceremonijā pauda pateicību visiem, kas palīdzējuši projekta realizācijā. "Šī diena ir ļoti īpaša "Latvijas kuģniecībai", jo ar šo tankkuģi mēs pilnībā pabeidzam pirmo daļu no mūsu kuģu renovācijas programmas," sacīja Pumpurs.

Horvātijas kuģu būves rūpnīcas "3. Maij", kas būvēja tankkuģi "Ainaži", valdes loceklis Branko Sužberičs pauda pateicību visiem, kas bija ieradušies kuģa atklāšanas ceremonijā, un pateicās strādniekiem, kas arī vēroja ceremoniju.

Svinīgajā ceremonijā piedalījās arī Zatleru valsts vizītē Horvātijā pavadošā uzņēmēju delegācija. Uz atklāšanas pasākumu bija ieradies arī ekspremjers Māris Gailis.

Īstenojot tankkuģu atjaunošanas programmu, "Latvijas kuģniecība" ir attīstījusi sadarbību ar Horvātijas kuģu būvētavu "3. Maj". 2004. gada beigās "Latvijas kuģniecība" noslēdza aizdevuma līgumu 360 miljonu ASV dolāru (176,4 miljonu latu) apjomā ar Eiropas vadošo banku sindikātu, kas paredzēja 14 tankkuģu jaunbūvju, tostarp arī desmit Horvātijas kuģu būvētavā pasūtīto tankkuģu, projekta finansēšanu.

Apmēram 70% no projekta kopējās summas veidoja banku aizdevumi, savukārt pārējos 30% finansēja "Latvijas kuģniecība".

Jaunie divkorpusu ledus klases tankkuģi ir būvēti atbilstoši Eiropas Savienības un starptautisko konvenciju kuģošanas prasībām drošības jomā. To optimālais izmērs pieļauj kuģu vispusīgu izmantošanu naftas produktu, ķīmisko kravu un augu eļļas pārvadājumos.

Izvēloties kuģu būves rūpnīcas "3. Maj" piedāvājumu, ņemta vērā ne tikai "Latvijas kuģniecības" līdzšinējā pozitīvā pieredze sadarbībā ar rūpnīcu, bet arī fakts, ka tankkuģu pasūtīšana vienā un tajā pašā kuģu būvētavā rada iespēju samazināt gan būvēšanas, gan arī rezerves daļu izmaksas nākotnē.

Kopš pirmās jaunbūves "Ance" nodošanas ekspluatācijā 2006. gada jūlijā "Latvijas kuģniecība" līdz šim ir saņēmusi 13 tankkuģus - deviņus no desmit Horvātijas kuģu būves rūpnīcā "3. Maj" pasūtītajiem un četrus Korejas kuģu būves rūpnīcā būvētus kuģus.

Saņemot tankkuģi "Ainaži", koncerna flote kopumā būs papildināta ar 14 moderniem kuģiem, tādējādi noslēdzot šo "Latvijas kuģniecības" tankkuģu flotes atjaunošanas projektu.

Pašlaik "Latvijas kuģniecības" komerciālajā vadībā esošajā flotē ietilpst 38 kuģi - 35 tankkuģi, divi gāzvedējkuģi un viens sauskravu kuģis. Vidējo un vidēji mazo tankkuģu segmentā "Latvijas kuģniecība" ierindojas desmit pasaules lielāko kuģu īpašnieku vidū, vienlaicīgi ieņemot līdera pozīcijas Ziemeļeiropas tirgū.

Kuģis "Ainaži" gan nebrauks zem Latvijas valsts karoga.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!