Jūliju pasludina par aviopasažieru tiesību mēnesi

Ilga kavēšanās? Atcelts reiss? Neesi pārliecināts, vai Tev pienākas kompensācija? Esi informēts par savām aviopasažiera tiesībām!

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Eiropas Savienības informatīvās kampaņas "Runā Droši! Tās ir Tavas patērētāja tiesības Eiropas Savienībā" ietvaros jūlijs pasludināts par avio pasažieru tiesību mēnesi.

Tā ietvaros starptautiskajā lidostā Rīga jau šobrīd izvietoti pamanāmi plakāti un stendi, kuros latviešu un angļu valodā pasažieri varēs iepazīties ar savām avio pasažieru tiesībām Eiropas Savienībā, kā arī to pašu informāciju paņemt līdzi ērti lietojamā un pārskatāmā bukletā. Vienlaikus kampaņas mājas lapā http://www.pateretajiem.lv/ pasažieri aicināti veidot avio kompāniju reputācijas topu, izvērtējot to servisu un attieksmi dažādās strīdus situācijās.

Pēdējos gados avio pasažieru skaits turpina pieaugt un arī šogad, neskatoties uz ekonomiskajiem apstākļiem, starptautiskā lidosta "Rīga" plāno apkalpot vismaz četrus miljonus pasažieru, tādēļ patērētāju izglītošana ir ļoti svarīga.

Šogad Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēmis jau 38 sūdzības par iespējamu avio pasažieru regulas pārkāpumu. Visvairāk patērētāji ir sūdzējušies par reisu kavēšanos un pieprasījuši naudas kompensāciju par to. Jāatzīmē, ka pasažieri var pieprasīt kompensēt biļeti, ja reiss kavējas vairāk nekā piecas stundas, taču tikai tādā gadījumā, ja viņi izlemj tālāk nelidot.

Ja reiss kavējas ilgāk par divām stundām, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bezmaksas ēdiens un atspirdzinājumi samērīgi gaidīšanas laikam, kā arī iespēja veikt divus telefona zvanus, nosūtīt divas faksa ziņas vai elektroniskās vēstules. Savukārt, ja reiss ir atcelts un tas nav noticis ārkārtas apstākļu dēļ, kas ir ārpus aviokompānijas kontroles (piemēram, slikti laika apstākļi), pasažierim jau pienākas kompensācija no 250 līdz 600 eiro (no 175,7 līdz 422 latiem) atkarībā no lidojuma attāluma.

Ja lidojums ir atcelts ārkārtas apstākļu dēļ, kas ir ārpus avio kompānijas kontroles, kā, piemēram, slikti laika apstākļi, pasažierim kompensācija nepienākas. Ja pasažieris ir informēts par reisa atcelšanu 14 dienas pirms lidojuma vai arī lidojums ir pārcelts tuvu oriģinālajam izlidošanas laikam, arī tad kompensācija nepienākas.

PTAC ir novērojis, ka daudzreiz, kad tiek aizkavēti vai atcelti reisi, aviokompānijas aizbildinās ar ārkārtas apstākļiem, kas ir pietiekams iemesls, lai patērētājam neizmaksātu kompensāciju arī gadījumos, kad tā pienākas. Šādās situācijās PTAC ir ļoti grūti vai pat neiespējami pārliecināties, vai problēma radusies patiešām ārkārtas iemeslu dēļ, vai tā ir vienkārši aizbildināšanās.

Uzzini vairāk par savām patērētāja tiesībām Eiropas Savienībā: www.pateretajiem.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form