“Ziemassvētku brīnums" - dekonstruējot, līdz mielem prasība pēc deus ex machina principa, piedošanas motīva, metafiziskâs tematikas - jo īpaši tad, ja stâstu raksta no diezgan ortodoksalizētas kristietības pozīcijâm. Var akcentu pârlikt uz sadzīvisko - it īpaši nelaimīgâm meitenēm ieteikums savu sapņu puisi inkorporēt sižetâ un ainu ar vainagojošo skūpstu izspēlēt zem âmuļiem, kas kârti pie griestu sijâm.
Postmodernistiem-rotaļniekiem varu ieteikt spēlēties ar "brīnums" un "the prodigy" nozīmēm. Nebūtu vēlams atkârtot Dikensa gâjienu, jo cik tad var velosipēdu izgudrot no jauna. Klasisko sižetu ietvaros, domâjams, vislabâk būtu izmantot no diviem līdz pieciem varoņiem, un vienu, kas ietekmē šo slēgto draugu? ģimenes? loku no malas, kâdu sasâpējušu problēmu atrisinot un pârvēršot to brīnumâ. Ideâlâ variantâ tur parâdīsies arī piedošanas motīvs, kas ticis jau akcentēts Adventes reliģiski-filozofiskajâ pozīcijâ.

Pagânisma piekritējiem iesaku veidot pasakai līdzīgu karnevâlisku mistēriju ar auglības kulta elementiem, taču kristietiskâ uzstādījuma (brīnums!) ietekmē pagâniskâ variâcija par ziemassvētku brīnumu var arī izrâdīties neefektīva.

Var pievērsties ziemassvētku brīnuma tematikas interpretâcijai arī no sâtanisma viedokļa(Dominus Satana!), taču mūsu uztvere diemžēl ir kristīgo institūtu iepriekšnoteikta gaišâ, svētā, labā sagaidīšanai, līdz ar ko arī sātanisks temata interpretējums varētu izpelnīties publikas nopēlumu, nemaz nerunājot par žūrijas apjukumu: pat ja stāsts kā māksla būs labs, kā gan kristiešu svētkos var piešķirt tam balvu?

Jā, jā. Es te atkal par to iepriekšnoteiktību. Konkursa nosaukums jau ierobežo potenciālos darbus sociālo institūtu radīto stereotipu un tradīciju laukā. Ļaujiet pieņemt, ka žūrijas veiktā nominācijai paredzēto darbu atlases specifika būs iepriekšnoteikta. Un vēl: man domāt, ka tas patiesi būs Ziemassvētku brīnums, ja šis stāsts tiks nominēts kādā kategorijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!