Foto: LETA
2011.gadā pasažieru vilciena maršrutu Rīga-Gulbene-Rīga varētu saīsināt līdz Madonai, palielinot nedēļā kursējošo vilcienu skaitu, savukārt autobusu reisu skaitu uz Bausku nākamgad plānots samazināt, pavēstīja Autotransporta direkcijas (ATD) sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Maļuha.

Viņa informēja, ka atbildīgo institūciju līmenī pašlaik tiek izskatīts priekšlikums par dīzeļvilciena maršruta Rīga-Gulbene-Rīga saīsināšanu līdz Madonai, tālāku satiksmi līdz Gulbenei nodrošinot ar autobusu pārvadājumiem. Plānots, ka dīzeļvilciens varētu kursēt katru dienu pulksten 5.10 no Madonas un pulksten septiņos vakarā no Rīgas.

Pašlaik dīzeļvilciens Rīga-Gulbene-Rīga kursē tikai divas reizes nedēļā turp un divas reizes atpakaļ - pārējā laikā satiksme līdz Gulbenei tiek nodrošināta ar autobusiem, kas atved pasažierus no Pļaviņu dzelzceļa stacijas, piebilda ATD pārstāve.

Pēc Maļuhas teiktā, izmaiņas pasažieru pārvadājumos maršrutā Rīga-Gulbene varētu stāties spēkā 2011.gada 1.februārī, taču pirms tam vēl jāsaņem attiecīgā plānošanas reģiona akcepts. Savukārt Gulbenes novada dome šo ieceri vērtē pozitīvi, viņa piebilda.

Maļuha norādīja, ka sākotnēji jaunais satiksmes organizācijas modelis tiks pastiprināti analizēts un pētīts, lai pārliecinātos par tā ekonomisko pamatotību, un nepieciešamības gadījumā satiksmes organizēšanā uz Gulbeni vēl varētu notikt kādas izmaiņas.

ATD sabiedrisko attiecību speciāliste minēja, ka nākamā gada janvāra vidū varētu ieviest izmaiņas arī autobusu satiksmē Bauskas virzienā - reisu skaits nedēļas laikā varētu samazināties par pieciem reisiem katrā virzienā.

"2011.gadā, salīdzinot ar 2010.gadu, finansējums sabiedriskā transporta pakalpojuma organizēšanai Latvijā ir samazināts par 9,2 miljoniem latu, un valsts budžeta dotācijas samazinājums, kā arī pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazinātās likmes pieaugums un dzelzceļa infrastruktūras maksas pieaugums atspoguļosies arī sabiedriskā transporta maršrutu tīkla plānošanā," uzsvēra Maļuha.

Viņa arī apliecināja, ka ar pārvadātājiem un pašvaldību pārstāvjiem pašlaik vēl notiek pārrunas par turpmāko rīcību un piedāvājumiem, lai iekļautos paredzētajā finansējumā, taču darbs pie satiksmes organizācijas izmaiņām citos virzienos pagaidām vēl nav sākts.

Jau vēstīts, ka kompensācijām pārvadātājiem par 2010.gadā sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem valsts budžetā paredzēts 61,1 miljons latu, bet par 2011.gadā sniegtajiem pakalpojumiem - 51,9 miljoni latu.

ATD ir autopārvadājumu jomas administrēšanas uzņēmums, kas darbojas kopš 1993.gada oktobra. Direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!