Foto: DELFI
Autovadītāju piketā par autoceļa Grobiņa–Ventspils traģisko stāvokli piektdien pie Vērgales pagrieziena bija sabraukušas vismaz 50 automašīnas, kas bija novietotas ceļa malā.

Pasākuma norises vietā bija novietots arī automašīnas vraks, uz kura piestiprināti plakāti ar uzrakstu "Ceļš vai tosteris - garantija vienāda", "Ceļu nodokli mērķim", "Latvijas problēma - sliktie ceļi". Plakāti bija arī uz citām automašīnām, kas piedalījās piketā.

Piketā pulcējās Pāvilostas novada iedzīvotāji, kā arī liepājnieki un citi Liepājas apkaimes iedzīvotāji.

Akcijas laikā tika vākti paraksti atklātai vēstulei Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim, kurā izvirzītas vairākas prasības. Vēstulē pieprasīts valdībai pievērst uzmanību apstākļiem, ka konkrētais autoceļš ir būtiski svarīgs Pāvilostas novada iedzīvotājiem kā reģiona attīstības pamatelements.

"Autoceļš ir būtiski svarīgs Lietuvas un Latvijas komersantiem, kuri šo ceļu izmanto, lai nodrošinātu kravu pārvadājumus Ventspils ostai. Kopumā šis autoceļš ir būtiski nozīmīgs visas valsts tautsaimniecības attīstībai. Ceram uz Jūsu sapratni, izvērtējot prioritātes un piešķirot finansējumu dažādām tautsaimniecības vajadzībām.

Esam nobažījušies par valsts zemo prestižu, kādā nonākusi Latvija, līdzšinējās izpildvaras nesaimnieciskās rīcības dēļ. Latvijas tautai ir jākaunas no kaimiņvalstu iedzīvotājiem par nesakārtotajiem un bīstamajiem Latvijas autoceļiem. Nenoliedzami, ka Latvija pēc padomju režīma sabrukuma atradās līdzīgos apstākļos kā Lietuva un Igaunija. Diemžēl brīvvalsts gadi pierādījuši, ka nespējam saimnieciski un efektīvi rūpēties par tautsaimniecības attīstību un sociālajiem apstākļiem. Valdība nav sapratusi, ka iekšzemes kopprodukta pieaugums, kas Lietuvā un Igaunijā ir augstāks nekā Latvijā, būtiski ir atkarīgs no valsts infrastruktūras attīstības, tostarp ceļu satiksmes attīstības," teikts vēstulē.

Vēstulē pieprasīts izvērtēt arī valsts uzņēmuma "Latvijas Valsts ceļi", it īpaši "Latvijas Valsts ceļi" Kurzemes reģiona, vadības atbildību par autoceļa nepietiekamu uzturēšanu, kā arī izteiktas citas prasības.

Atklāto vēstuli piketa laikā parakstīja 116 cilvēku.

Protesta akcija ilga aptuveni pusotru stundu, un nekādi incidenti tās laikā nenotika.

Taču piketa rīkotāji, kā arī tā dalībnieki pieļāva rudenī rīkot jau skaļākas protesta akcijas, kā arī vērsties tiesā.

Jau vēstīts, lai izvērtētu situāciju, satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un zemnieku savienība) 11.maijā devās darba vizītē uz Pāvilostu, kur tikās ar Pāvilostas novada domes vadību un protesta akcijas organizētājiem un konstruktīvā diskusijā apsprieda esošo situāciju ar autoceļu Grobiņa-Vērgale.

Pēc Auguļa teiktā, autoceļa Grobiņa-Vērgale uzlabošanai ir trīs risinājumi, tostarp Latvijas autoceļu uzturētāja "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) izstrādātais ziņojums par valsts autoceļu posmu segu neatliekamu remontu, kas jau tuvākajā laikā tiks iesniegts valdībā. Iespējams piesaistīt Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļus, lai autoceļu rekonstruētu jau šogad, bet trešais pagaidu risinājums būtu pastiprināta ceļa posma lāpīšana, klāstīja Augulis.

Ziņots arī, ka Augulis uzdeva LVC sadarbībā ar SM līdz piektdienai izstrādāt informatīvo ziņojumu par valsts autoceļu posmu segu neatliekamu remontu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!