Lai palīdzētu šo saistību īstenošanā, katra parakstošā institūcija apņemas izstrādāt Vienlīdzības rīcības plānu, kurā norādītas šim nolūkam noteiktās prioritātes, darbības un resursi. Bez tam katra parakstošā institūcija apņemas sadarboties ar visām savā teritorijā esošajām institūcijām un organizācijām, lai veicinātu reālas vienlīdzības sasniegšanu praksē.
LPS norāda, ka par spīti daudziem gadījumiem, kad tiesības formāli atzītas un sasniegts zināms progress, "sieviešu un vīriešu līdztiesība ikdienas dzīvē vēl nepastāv. Sievietes un vīrieši ikdienas dzīvē nebauda vienas un tās pašas tiesības. Eksistē sociālās, politiskās, ekonomiskās un kultūras nevienlīdzības – piemēram, darba samaksas atšķirības un retāka politiskā pārstāvniecība. Šī nevienlīdzība ir rezultāts sociālām parādībām, kas balstās uz dažādiem stereotipiem ģimenē, izglītībā, kultūrā, plašsaziņas līdzekļos, darba tirgū, sabiedrības organizācijā. "
Tā kā vietējās un reģionālās pašvaldības ir iedzīvotājiem vistuvākais valdības līmenis, tām ir vislabākie nosacījumi, lai, rīkojoties savas kompetences ietvaros un sadarbojoties ar plaša spektra vietējiem politiskajiem spēkiem, uzņemtos veikt konkrētas darbības, lai veicinātu sieviešu un vīriešu līdztiesību.