Mazda MX-5
Foto: Publicitātes foto

Ikviens auto cienītājs piekritīs, ka braukšanas ziņā spēcīgākos iespaidus rada tieši mazie un vieglie aizmugures piedziņas rodsteri un kupejas. Agrāk sportisku modeļu par pieejamu cenu bija ļoti daudz, taču tagad piedāvājums ir būtiski sarucis. Kāpēc tirgū vairs nav gandrīz neviena cenas ziņā pieejama auto, ar ko izlaist nervus kutinošu līkumu nedēļas nogalē?

Sportiskās kupejas gandrīz izzudušas kā dinozauri

Pagājušā gadsimta vidū slavena ar visdažādākajiem sporta auto ražotājiem bija Lielbritānija. Tolaik līdzās pastāvēja desmitiem leģendāru zīmolu – "Austin Healey", TVR, "Lotus", MG, "Triumph" un citi, taču galu galā gandrīz visi bankrotēja. Pagājušā gadsimta beigās šo tirgus daļu pārņēma japāņi. Tie visi piedāvāja kādu satriecošu sporta auto: "Mazda MX-5", "Honda S2000", "Toyota MR2", "Nissan 300ZX". Japāņi tos ražoja gan mazus un lētus, gan arī lielus un dārgus.

Honda S2000
Foto: Publicitātes foto

Šobrīd situācija mazo un relatīvi lēto sporta auto segmentā ir pavisam skumja. Ja Latvijā kāds vēlas iegādāties jaunu sportisku divdurvju automašīnu ar klasisku dizainu, nepārsniedzot 50 000 eiro slieksni, viņam ir tikai viena izvēle – "Mazda MX-5". Eiropā joprojām var nopirkt arī "Toyota GR86", taču jaunais modelis Baltijas valstis nav sasniedzis. Visas pārējās alternatīvas ievērojami pārsniedz 50 000 eiro robežu. Daudzos gadījumos, izvēloties jaudīgu "premium" kupeju, var nākties maksāt pat vairāk nekā 100 000.

Toyota GR86
Foto: Publicitātes foto

Kāpēc karstie hečbeki nav tik efektīvi?

Daļa entuziastu iecienījuši tā sauktos karstos hečbekus ar priekšējo piedziņu, tomēr arī šo modeļu skaits pēdējos gados būtiski sarucis. Lietpratēji gan uzskata, ka jaudīgie priekšpiedziņas hečbeki nav spējīgi un to pašu, uz ko klasiskās piedziņas rodsteri un kupejas. Jo perfekta kombinācija iznākot tikai tad, ja motors esot priekšā, bet piedziņa – aizmugurē.

"Šādu risinājumu izmanto daudzos sacīkšu automobiļos. Dzinējs pārnes slodzi uz aizmugurējiem riteņiem, bet stūrē priekšējā ass, un tas rada vienmērīgu sadalījumu. Tāpēc auto ir vieglāk vadāms, veiklāks un atsaucīgāks. Turklāt, ja motors ir priekšā, aizmugurē atrodas diferenciālis un piedziņas vārpsta, kas uzlabo izsvarojumu. Kupejās un rodsteros vadītājs sēž tuvāk aizmugurējai asij, būtībā automašīnas vidū, tādējādi kopējā masa sadalās vienmērīgāk. Šādi auto ir vadāmi precīzāk," skaidro

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!