Foto: Shutterstock
Tuvojoties eiro ieviešanai Latvijā, sarosījušies automobiļu pircēji un tirgotāji. Saskaņā ar "Autoplius" datiem šogad no jūlija līdz septembrim par 43% palielinājies valstī ievesto lietoto automašīnu skaits salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu 2012. gadā. Turklāt par dažiem procentiem palielinājies arī jaunu automašīnu tirdzniecības apjoms.

"Sabiedrībā ir izveidojies viedoklis, ka automašīnu cenas pēc eiro ieviešanas var kļūt nedaudz lielākas. Ja tā var teikt, tad auto tirgu ir "iekustinājušas" bailes, ka līdz ar eiro ieviešanu palielināsies cenas. Tāpēc daļa Latvijas iedzīvotāju jau tagad steidz iegādāties jaunu automašīnu. Turklāt ir arī daudz tādu cilvēku, kuri, iegādājoties automašīnu, norēķinās skaidrā naudā. Attiecīgi "zeķēs" sakrātos latus viņi vēlas iztērēt iespējami ātrāk, lai nevajadzētu tos konvertēt uz eiro," situāciju skaidro "Autoplius.lv" pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Šāgada trešajā ceturksnī Latvijā tika importēts 13 300 lietotu automašīnu, kas ir par 4 000 vienību vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Lielākā daļa Latvijā importēto automašīnu bijušas sešus līdz 10 gadus vecas, sasniedzot gandrīz 5 800 vienību, kas ir par 51% jeb 1 950 vienībām vairāk nekā attiecīgajā periodā 2012. gadā. Tikmēr 11 līdz 15 gadu vecu automašīnu imports pārsniedzis 4 400 vienības, kas ir par 1 200 vienībām vairāk nekā trešajā ceturksnī pērn. Zīmīgi, ka šogad par 46% pieaudzis vienu līdz piecu gadu vecu automašīnu imports, pārsniedzot 2 300 vienības.

"Latvijā tiek importētas jaunākas lietotās automašīnas nekā Lietuvā, kur tirgu lielākoties veido 11 līdz 15 gadus vecas automašīnas. Tikmēr Latvijā dominē sešu līdz 10 gadus vecas automašīnas. Jāpiebilst, ka šī gada trešajā ceturksnī strauji pieaudzis lietoto "BMW", "Volvo" un "Opel" markas automobiļu imports. Tiesa, visbiežāk tiek importētas "Volkswagen" markas automašīnas, sasniedzot 2 800 vienību," norāda Mālnieks.

Šāgada trešajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2012. gadā, nedaudz palielinājies arī jaunu automašīnu tirdzniecības apjoms – par 2,3%. Kopumā no jūlija līdz septembrim Latvijā iegādātas 3 160 jaunu automašīnu, kas veido 26,2% no kopējā Baltijas valstu jauno automašīnu tirgus. Tikmēr lietuvieši nedaudz biežāk nekā latvieši iegādājušies jaunas automašīnas, kas veido 27% no kopējā tirgus. Tiesa, visvairāk jaunas automašīnas iegādājušies igauņi – tās veido 46,8% no kopējā Baltijas valstu jauno automašīnu tirgus.

Mālnieks norāda: "Kā liecina "Autoplius" dati, latvieši šī gada trešajā ceturksnī aktīvi iegādājušies ne tikai valstī ievestās lietotās automašīnas, bet arī jaunus transportlīdzekļus. Turklāt samazinās arī reeksportējamo automašīnu skaits, kas nozīmē, ka transportlīdzekļi tiek iegādāti personiskajām vajadzībām. Tirgū tiek lēsts, ka uz vienu jaunu automašīnu Latvijā tikušas ievestas 4,2 lietotas automašīnas. Minētā attiecība ir trīs reizes mazāka nekā Lietuvā."

Vispopulārākā jauno automašīnu marka nemainīgi ir "Volkswagen". Šī gada trešajā ceturksnī pārdotas 509 "Volkswagen" markas automašīnas, kas ir par 16,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Otrajā vietā ir "Toyota" – pārdotas 324 automašīnas. Tiesa, "Toyota" marku automašīnu pārdošanas apjoms šī gada trešajā ceturksnī krities par piektdaļu. Visbiežāk jaunas "Toyota" markas automašīnas iegādājušies Igaunijas iedzīvotāji, bet Lietuvā pirmajā vietā arī ir "Volkswagen" markas automobiļi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!