Foto: DELFI
Gandrīz trešdaļa satiksmes negadījumu negadījumi ir saistīti ar gājēju uzvedību, un liela daļa - 20% - no šiem negadījumā cietušajiem pilsētā, ir kājāmgājēji, kas īsu brīdi pirms tam bijuši autovadītāji, šodien diskusijā "Satiksmes drošība un kultūra Latvijā" atzina sertificēts tiesu eksperts Oskars Irbītis.

Tas nozīmējot, ka, kaut vai pārvietojoties nelielu attālumu, atstarotāji ir nepieciešami.

Otrajā vietā ir ierindojušies negadījumi, kas saistīti ar satiksmes dalībnieku uzvedību krustojumos. Netiek ievērotas zīmes, veicot kreiso pagriezienu, autovadītāji nepārliecinās par kustības drošību.

Irbītis uzsvēra, ka ātrums, ko parasti mēdz minēt kā vienu no galvenajiem negadījumu cēloņiem, ir ierindojams tikai ceturtajā vietā.

Satiksmes drošības eksperts Pauls Timrots savukārt norādīja, ka šoruden Latvijā esot sācies "apgaismības laikmets", jo ceļu drošības speciālisti beidzot atzinuši, ka ātrums nav vienīgais negadījumu cēlonis. Turklāt nākusi sapratne, ka cilvēki ir jāaudzina kaut kā savādāk, nekā tikai jāstrostē. Esot vairāki instrumenti, ne tikai sodi, kā pierunāt cilvēku braukt saprātīgāk.

Tagad svarīgākais esot strādāt uz identificētajiem dažādiem virzieniem, uzsvēra Timrots.

Kā ziņots, šodien Rīgā notika "SEB līzinga", Drošas braukšanas skolas un Valsts policijas organizētā diskusija "Satiksmes drošība un kultūra Latvijā".

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!