Foto: Publicitātes foto

Šodien kļuvuši zināmi septiņi jaunākie auto modeļi, kuri nonākuši soļa attālumā "Latvijas Gada auto 2017" titulam. Galvenā titula un dažādu nomināciju uzvarētāji tiks nosaukti jau piektdien, 9. decembrī.

Šogad konkursa žūrijai kopumā bija jāvērtē 24 jaunākie auto modeļi, kas pārstāvēja dažādus segmentus – kompaktklasi, sportisko, apvidus, "premium" u.c. Plaša auto izvēle gan ikdienas lietošanai vienatnē, gan ģimenes izbraukumiem, gan arī smaga darba darīšanai.

Izvērtējot visus pretendentus, konkursa žūrija finālam izvirzīja šādus auto (alfabētiskā secībā): "BMW X1", "KIA Sportage", "Opel Astra / Astra Sports Tourer", "Peugeot 3008", "Škoda Kodiaq", "Volkswagen Tiguan" un "Volvo S90 / V90".

"Latvijas Gada auto 2017" titula ieguvējs tiks paziņots apbalvošanas ceremonijā 9. decembrī pulksten 20. Tai tiešraidē varēs sekot līdzi portālā "Delfi" un TV kanālā "Re:TV".

Papildu galvenajam "Latvijas Gada auto 2017" konkursa dalībnieki tiks apbalvoti arī vairākās citās nominācijās. Tā kā pirmo reizi konkursā "Latvijas Gada auto" spraigu konkurenci sastāda pikapi, šogad izveidota nominācija "Latvijas Gada pikaps 2017", par kuru sacenšas ļoti līdzvērtīgi kandidāti – "Toyota Hilux", "Nissan Navara" un "Mitsubishi L200".

Tāpat interneta portālos "Delfi.lv" un "iAuto.lv" joprojām notiek balsojums nominācijā "Tautas simpātija", kur ikviens var veltīt savu balsi par kādu no 24 "Latvijas Gada auto 2017" dalībniekiem. Arī šīs nominācijas laureāts tiks apbalvots ceremonijā 9. decembrī.

"Latvijas Gada auto 2017" žūrijas biedru komentāri par finālistiem

BMW X1

Vairāki žūrijas biedri uzslavēja "BMW X1" par prieka radīšanu un emocijām, kas rada vēlmi tajā atgriezties atkal. RTU docents Juris Kreicbergs: ""BMW X1" paņēma ar sajūtu, ka automobilī nav nekā lieka, tāpēc negribas lietot "premium" apzīmējumu. Skaisti, praktiski inženieru risinājumi, lieliska dinamika, labas sajūtas, braucot automobilī. Lai arī izmēru gammā tas ir mazais modelis, arī palielam vadītājam nebija par šauru. Automobilis, kurā ir vēlme atgriezties."

Žurnālists Atis Jansons slavēja "X1" gaitas īpašības: "Par "X1" nobalsoju arī es, jo šis ir saprātīgs "premium". Neliels. Tādēļ dinamiska līkloču brauciena spējīgs, nevis slidenā pagriezienā vieglāku pilnpiedziņu lidojumu traucējošs. Pilota baudai būvēts auto nedrīkst būt prestižu stutējošs milzis. Ne jau "X5" vai "X6" ir "driver's car". "X1" ir īstais. Šķiet, tam nav limitu. Ne bedrainos asfalta līkločos no Raganas uz Sējas ciemu, ne mežā. Kaifs! Viena nelaime – obligāti jāseko piebildei. "Kur atļauts...". Ja naudiņas pietiktu, šis varētu būt vienīgais arguments pret šo pirkumu."

Par "X1" prieka faktoriem un emocijām līdzīgi domā arī "Latvijas Valsts Ceļi" VAS administratīvās daļas vadītājs Zigmārs Krūmiņš, taču viņš arī uzskaita pāris vājās vietas: "Pie mīnusiem jāmin salona uzbūves īpatnība – stūre neatrodas precīzi pa vidu autovadītāja sēdeklim. Uz sajūtām kāda 1 cm nobīde, priekšējie sēdekļi nobīdīti tuvāk uz auto centru. Pierast var, bet... Skaņas izolācija aizmugurējām arkām – nav, protams, japāņu auto skaņa, bet BMW arī ne! Ap 100 km/h uz piesniguša ceļa īsās garenbāzes dēļ ir nervoza uzvedība. Gribās lēnāk. Un 1,9 m augumā pašam aiz sevis ir gan sarežģīti iesēsties, gan pavadīt laiku. Pēc sajūtām un emocijām, ko sniedz "X1", vienmēr no auto jāizkāpj smaidīgam, bet, ņemot vērā mīnusus, šis BMW neaizvelk līdz "premium".

Volvo S90 un V90

Lai arī braukšanas īpašību ziņā "S90" un "V90" ir vairāk mieru raisošs automobilis, salīdzinot ar otru "premium" pārstāvi finālā – "BMW X1", žūrijas biedri izbaudīja arī aizraujošākus brīžus. Autosporta meistars Ivars Caune uzteic "Volvo" paklausību: "Pēc izbraukšanas ar "S90" rudens testā, kurā šis auto sagādāja braukšanas baudu – ļoti dinamisks, labi bremzē un ir paklausīgs līkumotajā Kuldīgas - Kabiles ceļa posmā, man bija izdevība izmēģināt "V90" pilnpiedziņas modeli sniegotajā, līkumotajā Ādažu testa ceļā. Biju ļoti gandarīts, cik filigrāni un neuzbāzīgi darbojās pretslīdes un pretbuksēšanas sistēmas. Bija patīkams brauciens!"

Juris Kreicbergs par "Volvo": "Gan ārpus pilsētas, gan pilsētā izcils braukšanas komforts. Pilsētā ievērojamu laiku izmēģināju adaptīvo kruīza kontroli. Izcili notur attālumu līdz iepriekšējam automobilim – perfektas sajūtas gan bremzēšanas, gan ieskriešanās laikā. Vienīgā kaitinošā lieta, kuru īsajā laikā neatradu, kā novērst – pēc aizdedzes ieslēgšanas automātiski ieslēdzas stūres un sēdekļa elektriska sildīšana, lai gan temperatūra vēl nešķita tik zema, ka to vēlētos, un braucot jātaustās pa displeju, lai to atslēgtu, jo pogu skaits ir speciāli samazināts. Lai gan no ārpuses bija nomaskēts ar manai acij neizteiksmīgu brūnu krāsojumu, iekšpusē un darbībā patiesi baudāms "premium" automobilis."

Opel Astra un Astra Sports Tourer

Žūrijas iespaidus par jauno "Opel Astra" un "Astra Sports Tourer" raksturo Ata Jansona komentārs: "Izcila cenas un lietošanas īpašību kombinācija. Gaita, kuru nesmādē pat sportisti. Žūrijas komentāri lakoniski. Parasti – īkšķis uz augšu..."

Īkšķis uz augšu arī Ivaram Caunem: ""Astra" un "Astra Sports Tourer" – abi ar benzīna dzinējiem ir praktiski vienādi auto. Bet "Sports Tourer" – nedaudz lielāks un aprīkots ar automātisko ātrumkārbu – šķita pat nedaudz ņiprāks un patīkamāks automobilis. Brauciena laikā saņēmu tieši to, ko biju gaidījis – man patika."

Savukārt Zigmāru Krūmiņu uzrunā "Astra" bagātīgais aprīkojums un dzinēji: "Viens no līderiem savā segmentā uzdevis labu toni. "Golf klases" auto ir ieguvis adaptīvos LED lukturus un vēl kaudzi ar dažnedažādām opcijām. Nu ir ko komplektēt! To atvieglo "aprīkojuma pakas", kas ir tiešām gana daudz, gana dažādas un arīdzan pieejamas. Salons kvalitatīvs – uz sajūtām nav vēl "premiums", bet, kopumā ņemot, atbilstošs cenai. Patīkami pārsteidz turbo dzinēju veiktspēja. Braucot vienmērīgi ar 100 km/h, vienmērīgi iespējams ieraudzīt 5 litru patēriņu. Par mīnusiem – universāla versijai par daudz dzirdami trokšņi, kā arī pārāk cieta un skaļa piekare. Šīs nepilnības gandrīz nebija jūtamas hečbekā. Ātrumu pārslēgs – it kā visu dara, bet kaut kādas precizitātes kustībā un kvalitātes satvērienā pietrūkst. Citādi – lielisks savas klases auto."

Volkswagen Tiguan

Līdzīgi kā par iepriekšējo finālistu "Opel Astra", arī par "VW Tiguan" komentāri no žūrijas lakoniski, bet pozitīvi. Jura Kreicberga komentārs: "Ļoti ērts automobilis. Pietiek vietas arī lielākam cilvēkam. DSG kārba strādā saskaņoti ar motoru un vadītāja iegribām. Līdzbraucējam šķita, ka salona apdare varētu būt lepnāka, bet man prieks, ka maksāts tiek par perfektu automobiļa darbību, ne par īpaši izlasītiem apdares materiāliem. Meža smilšainajā ceļā pret kalnu braucu bez liekas ieskriešanās. Pretslīdes sistēmas lieliski tika galā ar mierīgu un pārliecinošu uzrāpšanos paugurā. Ja jāpiemin kaut ko, kas varēja būt labāks – pilsētā, ieslēdzot adaptīvo kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju, apstāšanās notiek perfekti, bet paātrinoties distance palielinās, un Rīgas apstākļos ir liela varbūtība, ka kāds sprauksies pa vidu."

Autožurnālists Guntars Pulss vērš uzmanību uz kādu iepriekš neredzētu funkciju "Veiklības braucienos pie t/c "Mols" atklājās, ka konkrētajam eksemplāram ir automātiskā bremzēšana atpakaļgaitā. Līdz šim nebija gadījies sastapties ar tādu fīču."

KIA Sportage

Jaunais "KIA Sportage" ļoti pamatoti ir kā dadzis acīs visiem kompakto krosoveru pārstāvjiem – tas spēj piedāvāt daudz par pieņemamu cenu. Arī Guntars Pulss vērš uzmanību uz KIA straujo tuvošanos klases labākajiem pārstāvjiem: "Ļoti normāls auto. Ja pirmo divu paaudžu "Sportage" bija tipiski tālaika Dienvidkorejas autobūves paraugi, tad pirms sešiem gadiem prezentētais modelis jau bija plats solis uz priekšu, jo izskata un izpildījuma ziņā bija pietuvojies klases labākajiem standartiem. Jaunais, ceturtās paaudzes modelis gan izskata un aprīkojuma, gan uzvedības ziņā kļuvis vēl eiropeiskāks. Interesantais priekšdaļas noformējums uzreiz piesaista apkārtējo uzmanību. Īpaši mūsdienīgi izskatās "GT Line" versijai pieejamie priekšējie LED miglas lukturi."

Peugeot 3008

Šis automobilis bija pārsteigums daudziem žūrijas biedriem, arī autoservisa "V4 Motors" direktoram Raimondam Volontam: "Neesmu "Peugeot" fans, bet šis modelis mani patīkami pārsteidza, visupirms jau ar savu dizainu. Nodomāju, ka brīnumi sāksies iekšpusē, kad atkal nebūs iespējams novietot stūri tā, lai tā netraucētu redzēt spidometra paneli, bet, izrādās, ka tam atrasts interesants risinājums – stūre ir izgatavota ovāla. Man personīgi, tas ne visai patīk, bet visā kopējā dizainā tas iederas tīri labi. Pats interesantākais bija pabraucot ar to, es faktiski biju drusku šokēts par komfortablo piekares darbību, kas līdz šim nebija franču autobūves vizītkarte. Kopumā šķiet, ka "Peugeot" pēdējos gados patīkami pārsteidz. Vienīgi žēl, ka tam nav iespējama pilnpiedziņa, kas nedaudz, bet droši vien samazinās tā tirgus daļu, salīdzinot ar konkurentiem."

"Peugeot 3008" neparastumu akcentē arī Atis Jansons: "Šis nevarēja nebūt finālā, jo ir neparasts. Gan ārēji, gan salonā. Spilgts. Pat žilbinošs. Pat mulsinošs. Tehniski augsti izglītoti veči blenž uz ātrumkārbas konsoli vaļējām mutēm. Kā šito palaist?! Vienīgi žēl, ka tam nav iespējama pilnpiedziņa, kas nedaudz, bet droši vien samazinās tā tirgus daļu, salīdzinot ar konkurentiem. Es (askētiskas brauciena vides fanātiķis) smaidu tā šķībi un esmu pat gatavs šo kā pārspīlēti modīgu no fināla svītrot, līdz no Vangažiem nonākam vecajā Tumšupes ātrumposmā, kur esmu spiests atzīt, ka superšvīts brauc – nu ļoti labi!"

Škoda Kodiaq

Jaunais "Škoda" apvidus automobilis "Latvijas Gada auto 2017" pretendentiem pievienojās pēdējais – no rūpnīcas pa taisno uz "Lielo testa braucienu", kur tā prasmes un varēšana tika vērtēta vairāku dienu garumā.

Interesantas funkcijas jaunajā "Kodiaq" atrada arhitekts Jānis Mežulis: "Parasti ir tā, ka visi jaunumi tiek flagmaņiem, tomēr šoreiz škodisti ir papūlējušies ierindoties neredzēto inovāciju lauciņā. Un šeit es nerunāju par lietussargiem abās priekšējās durvīs, bet gan par man absolūto jaunumu, proti, auto salonā atrodošos personu sarunu skaņu pastiprinošo sistēmu ar trokšņu slāpēšanas funkciju. Sajūta tāda, it kā tu atrodies lielā telpā. Un dzirdi pats savu balsi, kad runā pārāk skaļi. Pirmajā brīdī gribējās runā kā parasti, tomēr piešujoties varēja arī otrās rindas pasažieri runāt pusbalsī un sadzirdēt priekšējos. Super!"

Šo funkciju piemin arī Jānis Rapa, "Lattelecom" transporta nodaļas vadītājs: "Man jaunā "Škoda" likās ļoti sakarīga. Teicami sevi parādīja gan uz piesniguša līkumota ceļa, gan pilnīgos bezceļa apstākļos, gan uz šosejas. Pie tam šoseja būs "mājas trase" absolūtajam vairākumam "Škoda Kodiaq", līdzīgi kā visiem krosoveriem Latvijā. Salons plašs un ērts. Uzskatu, ka šis varētu būt ļoti labs ģimenes auto. Kontrolpanelis ar analogiem rādītājiem man likās korektāks un pierastāks par digitālo. Multimediju sistēma ērti lietojama. Jau kolēģa pieminētā automašīnas "akustika" vienkārši fascinēja, vari sarunāties ar aizmugurē sēdošajiem, nepaceļot balsi. Nevar nepieminēt arī kādu mīnusiņu. Nolaižot otrās un trešās rindas krēslus, neveidojas gluda virsma."

Savukārt "Škoda Kodiaq" vadāmība uzrunāja Ivaru Cauni: "Man šis auto iepatikās uzreiz, kad pirmo reizi to ieraudzīju Lilastes mazā... "off road" sekcijā tas sevi parādīja perfekti. Bez piepūles veica pašas sarežģītākās trases sekcijas. Bet uz slidenā un līkumotā Ādažu ceļa posma, salīdzinoši braucot pēc "Volvo V90", tas ļāvās nedaudz vairāk izjust vadāmo sānslīžu baudu. Iesaku pamēģināt!"

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!