Foto: Publicitātes foto

Latvijā ir uzsākta jaunā "Škoda Octavia" modeļa iepriekšpārdošana – ceturtās paaudzes "Octavia" ir vēl ietilpīgāka, praktiskāka un drošāka par priekšteci. Jaunais modelis ieguvis arī uzlādējamā hibrīda modifikāciju.

Jaunā "Octavia" aprīkojuma līmenī "Ambition" ar 150 zirgspēku "1.5 TSI" benzīna dzinēju, un manuālo pārnesumkārbu iepriekšpārdošanā pieejama, sākot no 20 300 eiro. Šī gada augustā būs pieejams arī "Active" aprīkojuma līmenis ar 110 zirgspēku "1.0 TSI" benzīna dzinēju un manuālo pārnesumkārbu, kura cena būs, sākot no 17 700 eiro. Dīleru centros pirmās demonstrācijas automašīnas būs pieejamas aprīļa beigās.

Jaunā "Octavia" liftbeka versijā ir par 19 mm, savukārt universālis "Combi" – par 22 mm garāks nekā priekštecis. Arī automašīnas platums abām virsbūvēm ir palielinājies par 15 mm. "Combi" bagāžas nodalījuma ietilpība, kas joprojām ir lielākā savā segmentā, ir pieaugusi līdz pat 640 litriem.

"Octavia" standarta aprīkojumā nodrošinātas LED tehnoloģijas tuvajām, tālajām un dienas gaitas gaismām, kā arī aizmugurējiem lukturiem, ieskaitot bremžu, miglas un virziena rādītājus. Savukārt papildaprīkojumā pieejami "LED Matrix" priekšējie lukturi – tehnoloģija ļauj vadītājam atstāt ieslēgtas tālās gaismas, izgaismojot visas ceļa zīmes un norādes, tajā pašā laikā, neapžilbinot citus satiksmes dalībniekus.

Papildaprīkojumā pirmo reizi pieejami īpaši ergonomiskie sēdekļi "Ergo" ar muguras balsta regulāciju, kas var tikt aprīkoti ar elektrisku vadības funkciju un ventilēšanas iespēju.

"Škoda" debitē arī ar virkni jaunām drošības sistēmām, kā, piemēram: ar sadursmes novēršanas asistentu, pagriezienu asistentu, izkāpšanas brīdinājumu un apkārtējās satiksmes brīdinājumu funkcijām. Citu jauno "Octavia" risinājumu vidū ir arī apkārtnes skats, sānu asistents, adaptīvā kruīza kontrole un citi.

"Octavia" ir pirmais "Škoda" modelis, kurā tiek izmantota DSG pārnesumkārbas elektroniskā vadības svira (shift-by-wire) – pārslēdzot pārnesumus ar sviru, tehnoloģija elektroniski novada informāciju uz transmisiju par autovadītāja pārnesuma izvēli.

Standarta versijā "Octavia" ir aprīkota ar priekšējo piedziņu un manuālo ātrumkārbu, bet citi dzinēji ir aprīkoti ar DSG divsajūgu automātisko ātrumkārbu un 4x4 pilnpiedziņu.

Benzīna dzinēju klāstā ir pieejams jaunākās paaudzes "1.0 TSI" dzinējs ar 110 ZS jaudu, kurš būs pieejams augustā, un "1.5 TSI" 150 ZS dzinējs. Divlitru dīzeļdzinējs ir pieejams trīs jaudu versijās – 115, 150 un 200 ZS.

Jaunā "Octavia" būs pieejama arī ar CNG jeb saspiestās dabas gāzes dzinēju, kas nodrošina videi draudzīgāko un ekonomiskāko iekšdedzes dzinēju risinājumu.

Šī gada augustā pirmo reizi būs pieejams pie elektrotīkla pieslēdzams "Octavia iV" uzlādējamais (plug-In) hibrīds. "Octavia iV" ar "1.4 TSI" benzīna dzinēju un elektrodzinēju kopā nodrošinās 218 ZS jaudu. Ar 37 Ah akumulatora kapacitāti, kas nodrošina 13 kWh enerģijas daudzumu, augstsprieguma litija jonu akumulators ļauj veikt 60 kilometru attālumu WLTP ciklā tikai ar elektropiedziņu.

"e-TEC" versija ar 110 ZS jaudīgo "1.0 TSI" un 150 ZS jaudīgo "1.5TSI" benzīna dzinējiem, kas aprīkoti ar DSG divsajūga automātisko ātrumkārbu, tagad būs pieejama ar inovatīvo daļējā hibrīda (Mild Hybrid) tehnoloģiju, kura, izmantojot 48 voltu startera motoru ar siksnas piedziņu un 48 voltu litija jonu akumulatoru, spēj atgūt bremžu sistēmas rekuperējušo enerģiju, palīdzot iekšdedzes dzinējam ar elektropiedziņas pastiprinājumu. Braucot tukšgaitā, dzinējs ir pilnībā atslēgts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!