Foto: Publicitātes foto

"Audi" automašīnu Latvijā un Lietuvā, kā arī "Volkswagen" (VW) pasažieru un komerctransporta importētājs Baltijas valstīs 2020. gadu aizvadījis elektromobilitātes un digitalizācijas zīmē.

Šogad sasniegti ievērojami elektroautomašīnu pārdošanas rezultāti, ko pandēmijas sākumā bija grūti paredzēt – VW elektroautomašīnu pārdošanas apjomi šogad pieauga par 1155%, VW komerctransports šogad ir pārdevis visvairāk komerctransporta elektroautomašīnu Baltijā, savukārt "Audi" šogad stiprināja pozīcijas sportiskāko zīmola modeļu klāstā – kopumā Latvijā un Lietuvā pārdoti 29 "RS" modeļi, kas ir rekordliels skaits vienā gadā.

Viens no būtiskākajiem panākumiem ir šogad īstenotā uzņēmuma izmaksu efektivizācijas programma, kur viens no galvenajiem stūrakmeņiem bija tieši automobiļu tirdzniecība e-veikalā un bezkontakta piegādes.

"Audi" automašīnu Latvijā un Lietuvā, kā arī VW pasažieru un komerctransporta importētājs Baltijas valstīs 2020. gadā investējis digitalizācijā un optimizācijā, lai padarītu biznesu efektīvāku, kā arī pieejamāku laikā, kad klātienes tikšanās ir ierobežotas. Uzņēmuma galvenais fokuss visu šo gadu ir bijis vērsts uz adaptēšanos jaunajiem apstākļiem, tādēļ tika nodrošināti bezkontakta testa braucieni un automašīnu piegādes, izveidoti VW un "Audi" e-veikali, kā arī tiešsaistes 360° autosaloni, kur klienti var izvēlēties un iegādāties zīmolu jaunākos modeļus, neizejot no savas mājas.

"Mēs redzam, ka šis gads ir izgaismojis trīs nozīmīgas tendences, kuras būs neatņemamas mūsu ikdienas dzīvē – digitalizācija un optimizācija, arvien lielāka interese par elektromobilitāti un mobilitātes uzvedības maiņa. Mūsu mērķis ir turpināt šogad uzsākto fokusu, vienlaikus esot gatavībā jebkurā brīdī pielāgoties jaunajiem apstākļiem," uzsver "Audi" un VW automašīnu importētāja "Moller Baltic Import" izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

2020. gadā VW ir kļuvis par populārāko elektroautomašīnu zīmolu Baltijā. VW elektroautomašīnu pārdošanas apjomi šogad pieauga par 1155% salīdzinājumā ar 2019. gadu. Līdzīgi kā pirms krīzes – arī pandēmijas laikā bija novērojama interese par apvidus auto, taču jo īpaši liels pieprasījums ir bijis par elektroautomašīnām, īpaši par jauno "VW ID.3" modeli. 2020. gadā lielākais pieprasījums pēc VW pasažieru automašīnām ir bijis A segmentā un populārākā automašīna bija "Tiguan" – gan līdzšinējais, gan modernizētais modelis.

VW globālā pieeja, lai cīnītos ar pastāvošo situāciju, 2020. gadā bija zīmola efektivitātes stiprināšana un izmaksu samazināšana. Šogad zīmols ievērojami atjaunoja iekšdedzes dzinēja modeļu klāstu, tirgū prezentējot astotās paaudzes "Golf" saimi, atjaunināto "Tiguan", "Arteon" un "Touareg" modeļu saimi. Papildu tam tika attīstīts elektroautomašīnu portfelis, iepazīstinot ar jaunu "e-up!" un aizsākot jaunu ēru šajā segmentā ar pirmajiem modeļiem, kas radīti uz pilnīgi jaunas modulārās elektromobiļu platformas (MEB) – "ID.3" un "ID.4".

VW prognozes liecina, ka automašīnu tirgus pasaulē atkopsies lēnām un 2019. gada līmenis nebūs sasniegts pat līdz 2022. gada beigām. Neskatoties uz to, 2021. gadā VW ar pārliecību turpinās elektromobilitātes attīstību, nostiprinot "ID.3" automašīnu sortimentu un uzsākot "ID.4" automašīnu tirdzniecību. Papildu tam no 2021. gada gandrīz visi VW modeļi – "Touareg", "Arteon", "Tiguan" un "Golf" būs pieejami arī ar hibrīda tehnoloģiju "eHybrid plug-in".

"Audi" Latvijā un Lietuvā 2020. gadā krīzes sākumā pavasarī pieredzēja ievērojamu pieprasījuma kritumu, savukārt vasarā, kad tirgus atguvās, sasniedza visu laiku augstāko pasūtījumu apjomu augustā un rekorddaudz piegāžu klientiem novembrī (+45% pret 2019. gadu).

Šogad "Audi" stiprināja pozīcijas sportiskāko zīmola modeļu klāstā, iepazīstinot ar jaunajiem "RS 6" un "RS Q8". Kopumā Latvijā un Lietuvā ir pārdoti 29 "RS" modeļi, kas ir rekordliels skaits vienā gadā. Taču pārdotāko modeļu vidū arī šogad ir "Audi Q5", "Q7" un biznesa klases līderis "A6".

Stabils pieprasījums ir arī pēc "Audi" elektroauto, šogad veidojot aptuveni 3,5% no kopējā "Audi" pārdošanas apjoma. Taču 2021. gadā tiek prognozēts apjomu palielināt līdz pat 10%. To palīdzēs paveikt jau tirgū pieejamie "Audi e-tron" un "e-tron Sportback", kā arī 2021. gada vasarā gaidāmais "Audi e-tron GT" un "Audi Q4 e-tron", kā arī "Q4 Sportback e-tron" nākamā gada rudenī. Gandrīz visiem "Audi" iekšdedzes dzinēju modeļiem būs pieejamas "plug-in" hibrīda versijas.

VW komerctransports 2020. gadā ir uzrādījis ievērojamus pārdošanas rezultātus tieši elektroauto segmentā – pārdoti 27 "e-Crafter" modeļi. Tāpat arī VW zīmolam šis gads īpaši iezīmēsies ar to, ka "Crafter" pārdošanas apjomi pirmo reizi apsteidz visus pārējos VW komerctransporta modeļus (līdz šim dominēja A – "Caddy"; un B – "Tranporter" segmenti).

Salīdzinot ar to pašu periodu 2019. gadā, vismazāk skartais ir CD jeb "VW Crafter" segments. Komerctransporta segments 2020. gadā kritās par 15%, bet kopējā nepieciešamība tirgū attīstīt kravu un pārtikas piegādi, sniedza iespēju šajā vieglā komerctransporta segmentā saglabāt augstu pieprasījumu.

2021. gadā Latvijā ieradīsies jaunais, piektās paaudzes "Caddy", kurš jau ir uzrādījis labus rezultātus citviet Eiropā un iepriekšpārdošanā, kā arī tiks attīstīta "Crafter" un "T 6.1" stratēģija, piedāvājot papildu modeļus. Nākamajā gadā VW komerctransports tirgū prezentēs "T7", kā arī elektrisko "ID. Buzz".

"Moller Baltic Import SE" ir "Møller Mobility Group AS" (iepriekš pazīstama kā "Møller Group") pilnībā piederošs uzņēmums, kas ir "Audi" automašīnu izplatītājs Latvijā un Lietuvā, bet VW automašīnu izplatītājs Baltijas valstīs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!