Foto: Publicitātes foto

Lai nodrošinātu ilgtspēju tālsatiksmes pārvadājumos, starptautiskais transporta un loģistikas pakalpojumu uzņēmums "Hegelmann Group" ir pasūtījis 150 "Iveco S-Way LNG" un 10 "Iveco S-Way CNG" vilcējus. Tie papildinās kompānijas zaļo autoparku, kurā jau ir 20 ar sašķidrināto dabasgāzi jeb LNG darbināmi "Iveco" auto, kas dažu pēdējo gadu laikā uzņēmumam ļāvuši panākt ievērojamu CO2 izmešu samazinājumu.

Ilgtspējības stratēģija ir pamudinājuši kompāniju "Hegelmann Group" vēlreiz investēt Eiropas tirgus līdera progresīvajās LNG/CNG tehnoloģijās. Patiesībā jau šodien "Iveco S-Way" LNG/CNG auto, kas darbojas ar biometānu, "no akas līdz ritenim" ciklā spēj darboties oglekļa neitrāli.

"Kompānija "Hegelmann Group" pati ir pārliecinājusies, ka "Iveco S-Way LNG" – tas ir dzīvotspējīgs ilgtspējīgais auto. Sākotnēji viņi iegādājās 20 vienības, bet tagad ir ievērojami paplašinājuši ar dabasgāzi darbināmo autoparku. Mēs lepojamies, ka varam atbalstīt viņu transporta dekarbonizācijas centienus, – galu galā šis ir arī "Iveco" mērķis, kas jau vairāk nekā 25 gadus ļauj mums būt dabasgāzes tehnoloģiju pionieriem savā jomā," saka "Iveco S.p.A." Baltijas valstu pārstāvniecības pārdošanas vadītājs Ernests Jakubonis.

CO2 emisija samazinās līdz pat 95 procentiem

"Hegelmann Group" pasūtītās mašīnas ir 4x2 standarta vilcēji ar plašu "Active Space" kabīni un paaugstinātu jumtu. Tās darbina "Euro VI Step E" izmešu standartiem atbilstošs 460 zirgspēku "Cursor 13" dabasgāzes dzinējs.

LNG modeļi ir aprīkoti ar divām 540 litru sašķidrinātās gāzes tvertnēm, kas uzstādītas katrā transportlīdzekļa pusē. Atkarībā no novietojuma to kopējā ietilpība ir vismaz 390 kilogrami sašķidrinātas Bio-LNG, ar ko var nobraukt līdz pat 1600 kilometrus. CNG mašīnām ir četras degvielas tvertnes, un tās ir izvietotas kreisajā un labajā pusē. Katrai ir 160 kilogramu gravimetriskās uzpildes tilpums, kas kopā nodrošina līdz 670 kilometru sniedzamību.

Biometāns uzņēmumam "Hegelmann Group" ļauj ne tikai būtiski samazināt slāpekļa dioksīda un kvēpu emisiju, bet arī pazemināt CO2 izmešus līdz pat 95 procentiem salīdzinājumā ar dīzeļdegvielas analogiem. Savukārt, ja biometāns tiek ražots no dzīvnieku atkritumiem, ir iespējams sasniegt pat negatīvu oglekļa pēdu.

"Lēmums bija jāpieņem pēc detalizētas situācijas izvērtēšanas – LNG cenas šobrīd ir ievērojami augstākas, taču mēs koncentrējamies uz ilgtermiņa perspektīvu un mūsu mērķis ir piedāvāt ilgtspējīgu transportu," saka "Hegelmann" Vācijas uzņēmuma izpilddirektors Andreass Šmits.

Piedevām zemajam patēriņam "Iveco S-Way" LNG/CNG transportlīdzekļi "Hegelmann Group" pārstāvjus pārsteidza arī ar mazāku motora troksni. Dabasgāzes dzinēji ir ievērojami klusāki nekā dīzeļdzinēji, kas nozīmē, ka tie ir lieliski piemēroti ierobežotas satiksmes zonām un piegādei naktī.

Vēl viena priekšrocība ir tā, ka ar gāzi darbināmos "Iveco" auto drīkst izmantot arī ekozonās. Piemēram, uz tiem neattiecas kravas mašīnu nakts braukšanas aizliegums pa A12 maģistrāli Innas ielejā Austrijā.

Bagātīgs papildaprīkojums

Izpildot "Hegelmann Group" vēlmes, jaunie "Iveco S-Way" LNG vilcēji ir aprīkoti ar noderīgu papildaprīkojumu, kas atvieglo šoferu ikdienu. Patīkamu vidi kabīnē nodrošina pakotne aukstam klimatam, pilnībā automātiska gaisa kondicionēšana un papildu apsilde, vadītāja luksusklases sēdeklis ar jostasvietas atbalstu un trīs līmeņu apsildi.

Salonu vēl funkcionālāku padara augstākās kvalitātes ledusskapis ar saldētavu, termiski izolēta uzglabāšanas kaste, kā arī divas papildu USB pieslēgvietas un 230 voltu kontaktligzda. Komfortu kabīnē nodrošina sānu logu saulessargi, lieli bagāžas nodalījumi un plata, ērta vienlaidu gulta. Pielāgotajā aprīkojumā ietilpst arī riepu spiediena kontroles sistēma, ass slodzes displejs, priekšējie LED lukturi un daudz kas cits.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!