Foto: Publicitātes foto

Latvijā uzsāk jaunā "Audi Q8 e-tron" un "Q8 Sportback e-tron" iepriekšpārdošanu, kas tikai pirms nepilna mēneša piedzīvoja savu pasaules pirmizrādi. 14. decembrī "Audi" rūpnīcā Briselē no ražošanas līnijas nobrauca pirmais "Audi Q8 e-tron", tādējādi simboliski iezīmējot četru riņķu elektrisko SUV klāsta jaunā top modeļa ēras sākumu.

Šis pilnībā elektriskais augstākās klases auto, kas jau guvis plašu interesi visā pasaulē, būs pieejams klientiem Latvijā ar sākuma cenu 76 900 ("Audi Q8 e-tron 50 quattro" modelis). Pirmās piegādes ir plānotas jau 2023. gada pavasarī.

Pirms vairāk nekā četriem gadiem "Audi e-tron" pirmizrāde aizsāka zīmola elektrisko nākotni. Kopš tā laika šis auto nemainīgi gozējas elektriskā luksusa SUV segmenta virsotnē – šo unikālo auto ir saņēmuši aptuveni 160 000 klientu visā pasaulē. Jaunais "Audi Q8 e-tron" ir gatavs turpināt šī elektriskā pioniera veiksmes stāstu. Augstākās klases elektriskajam SUV ir optimizēta piedziņa, uzlabota aerodinamika, uzlādes efektivitāte un akumulatora ietilpība, kā arī palielināta nobraukuma rezerve – līdz 582 kilometriem (WLTP ciklā) SUV un līdz 600 kilometriem (WLTP ciklā) "Sportback" versijai.

"Pirmais pilnībā elektriskais "Audi e-tron" pirmo reizi izbrauca uz Latvijas un Baltijas ceļiem pirms trim gadiem. Straujo automašīnu tehnoloģiju attīstības laikmetā tā ir gandrīz vesela mūžība, kas nozīmē, ka ir pienācis īstais laiks satriecošiem jaunumiem. Jaunais "Audi Q8 e-tron" ir viens no gaidītākajiem gan "Audi", gan arī starp citiem luksusa klases elektroauto, kas sevī iemieso labāko un jaunāko, kas šobrīd pieejams elektroauto nozarē. "Audi Q8 e-tron" debitē ar atjauninātu izskatu, lielāku nobraukumu un ātrāku uzlādi, kā arī modernākajām tehnoloģijām," stāsta Ilgvars Ļubka, "Audi" zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

Ļubka arī uzsver, ka "elektriskie "Audi" modeļi bauda klientu atzinību – vairāk nekā 30% no visiem šogad Latvijā iegādātajiem "Audi" ir elektroauto, no kuriem vairums ir tieši "Audi e-tron". "Audi Q8 e-tron" ar modernizētajām funkcijām un jaunākajām tehnoloģijām nenoliedzami palielinās elektroauto kopējo īpatsvaru Latvijā. Savu pirmizrādi šis iespaidīgais auto Latvijā piedzīvos jau pavasarī, atverot jaunu nodaļu "Audi" progresa stāstu sērijā".

Abiem virsbūves veidiem ir pieejamas trīs piedziņas versijas. "Audi Q8 50 e-tron" un "Q8 50 Sportback e-tron" ir bāzes modeļi, kas ar diviem elektromotoriem attīsta 250 kW jaudu palielinātas jaudas (t.s. "boost") režīmā un 664 Nm griezes momentu, kā arī ļauj ar vienu uzlādi veikt līdz 491 km (SUV) un līdz 505 km ("Sportback") WLTP ciklā. "Audi Q8 55 e-tron" un "Q8 55 Sportback e-tron" attīsta 300 kW jaudu "boost" režīmā un 664 Nm griezes momentu. Nobraukuma rezerve WLTP ciklā ir līdz 582 km SUV versijai un līdz 600 km "Sportback" versijai.

Akumulatori ir pieejami ar divu veidu ietilpību: "Q8 50 e-tron" akumulatoram tās ir 89 neto kilovatstundas (95 bruto kWh), savukārt jaudīgākajām "Q8 55 e-tron" un "SQ8 e-tron" versijām ir 106 neto kWh (114 bruto kWh). Ir palielinājusies arī lietderīgā akumulatora ietilpība – lieljaudas uzlādes stacijā "Q8 55 e-tron" un "SQ8 e-tron" iespējams lādēt ar jaudu līdz 170 kW. Lielāko akumulatoru iespējams uzlādēt no 10 līdz 80% aptuveni 31 minūtes laikā.

Ar 4,915 metru garumu, 1,937 metru platumu un 1,619 metru ("Sportback" modelim) vai 1,633 metru (SUV modelim) augstumu "Q8 e-tron" piedāvā plašumu un komfortu. 2,928 metru garenbāze nodrošina daudz vietas arī aizmugurē sēdošo kājām.

Eiropā un ASV pārdotie "Audi Q8 e-tron" būs sertificēti kā oglekļneitrāli. Dažu "Audi Q8 e-tron" komponentu izgatavošanā "Audi" izmanto arī pārstrādātus materiālus. Šie materiāli samazina resursu patēriņu un nodrošina slēgtu, efektīvu un ilgtspējīgu materiālu aprites ciklu. "Audi Q8 e-tron" salonā pārstrādātie materiāli ir izmantoti siltuma un skaņas izolācijai, kā arī paklājiņiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!