Foto: Shutterstock
Veiksmīga automašīnas pārdošana var būt atkarīga no dažādiem faktoriem – spēkrata veida, atrašanās vietas un pašreizējā pieprasījuma tirgū. Taču, sagaidot īsto gadalaiku, automašīnu var pārdot ātrāk. Auto nozares datu uzņēmums "carVertical" dalās ar padomiem, kā izvēlēties labāko brīdi, kad pārdot transportlīdzekli par izdevīgāko cenu.

Autobraucējiem nevajadzētu steigties gada tumšākajos mēnešos izlikt transportlīdzekli pārdošanā kādā no interneta sludinājumu portāliem. Izdevīgāk ir nogaidīt un pārdot auto martā, kad "carVertical" portālā klienti ģenerē 8,2% no visām gada laikā veidotajām vēstures atskaitēm, aprīlī (8,4%) vai maijā (8,5%). Šie dati norāda uz to, ka, iespējams, pavasarī pieprasījums ir augstāks nekā ziemas mēnešos. Vairums pircēju, kas vēlas iegādāties jaunu spēkratu, parasti atliek pirkšanu līdz siltāka gadalaika iestāšanās, lai izvairītos no piedalīšanās ceļu satiksmē, kad ceļu stāvoklis ir apgrūtinošs.

"Pavasarī braukt ir vieglāk, jo dienas ir garākas, uz ceļa nav tik daudz šķēršļu vai traucējumu, kā, piemēram, slideni vai sniegoti ceļi. Mazāk pieredzējuši autovadītāji labprātāk uzsāk autobraucēja gaitas, braucot ar auto drošākos ceļu apstākļos, kas ietekmē pieprasījumu tirgū," paskaidro Mats Buzelis, auto nozares eksperts un "carVertical" komunikācijas vadītājs.

Arī vasaras beigas un rudens sākums ir labs brīdis, kad pārdot spēkratu. Visvairāk transportlīdzekļu vēstures atskaites "carVertical" klienti iegūst augustā (9,1%) un septembrī (8,9%). Šie dati gan nav pārsteidzoši, ņemot vērā, ka daļa autobraucēju vēlas iegūt automašīnu pirms ziemas sezonas iestāšanās.

Svarīgs ir īstais brīdis

Īstā brīža noteikšana var palīdzēt pārdot transportlīdzekli ātrāk, kā arī par to saņemt vairāk naudas. Kad pieprasījums ir zemāks, pārdevējiem bieži nākas "kaulēties" un samazināt sākotnējo cenu.

Pārdot automašīnu ar nolaižamu jumtu (kabrioletu vai rodsteru) ziemā var būt sarežģīti. Šāda tipa auto parasti piesaista pircēju uzmanību pavasarī un vasarā. Apvidus un pilnpiedziņas auto ziemā ir stabils pieprasījums, pircējiem meklējot drošāku spēkratu ar labu saķeri uz ceļa.

"Var gadīties, ka ir īstais brīdis, lai pirktu transportlīdzekli, taču ne lai to pārdotu. Sezonālas pieprasījuma izmaiņas bieži pašu pirkuma procesu padara pircējiem izdevīgāku, jo daļai transportlīdzekļu ziemā var rasties papildu izdevumi par apkopi un uzglabāšanu," skaidro Buzelis.

Svētku sezonā daudzi atliek lielākus pirkumus

Neizdevīgākie mēneši, kad pārdot auto, ir decembris un janvāris. Vairums cilvēku taupa naudu, lai iegādātos dāvanas, tādēļ lielāki pirkumi tiek atlikti. Savukārt pēc svētku sezonas vairumam ir nepieciešams laiks atkopties, lai atsāktu krāt vairāk naudas, tādēļ lietoto auto tirgū darījumu skaits samazinās.

Ekonomiskā situācija valstī arī nopietni ietekmē pircēju noskaņojumu. Ekonomikas recesijas, augstas inflācijas apstākļos pircēji biežāk atliek dārgu pirkumu – nekustamā īpašuma, transportlīdzekļu – iegādi.

Pēc "carVertical" datiem, decembrī tiek ģenerēti tikai 7,6% no gada laikā izveidotajām automašīnu atskaitēm. Taču, kā norāda Buzelis, lietota automašīna labā tehniskā stāvoklī ar neapšaubāmu un neaptraipītu vēsturi var tikt ātri pārdota, jo pieprasījums pēc labi koptiem spēkratiem ir augstāks kā jebkad. Sniedzot potenciālajiem pircējiem vēstures atskaiti un paaugstinot uzticamības un atklātības līmeni, iespējams pārdot auto ātrāk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!