Foto: Publicitātes foto
1970. un 1980. gadu taisno līniju, stūrainie un kantainie automobiļi tagad šķiet pilnīgi novecojuši. Tomēr bieži mēdz teikt, ka viss jaunais ir labi aizmirsts vecais. Un, vērojot jaunāku automašīnu modeļu stilu, šķiet, ka kantainais dizains dara tieši to. Eksperti apgalvo, ka šo stila atdzimšanu veicina apvidus automašīnu popularitāte un dominējošie praktiskuma meklējumi.

Mode atgriežas

Atminieties vecos "Audi 80", "Volkswagen Golf", "Opel Ascona" un citus modeļus, kas piepildīja Latvijas autoceļus drīz pēc neatkarības atgūšanas: zīmēts kā ar lineālu, salikts kā no divām vai trim dažāda izmēra kastēm. Viena motoram, viena pasažieriem, bet trešā bagāžai. Taču tie ātri vien kļuva novecojuši: autoražotāji sāka mīkstināt dizaina līnijas, meklēt jaunus, interesantākus leņķus un formas. Šie kantainie modeļi ir pazuduši no autoceļiem jau vismaz divdesmit vai trīsdesmit gadus.

Aplūkosim jaunākos modeļus, kas vai nu jau nonākuši ražošanā, vai arī tirgū parādīsies drīzumā: "Land Rover Defender" – kantains dizainā, jaunais "Toyota Land Cruiser" – arī veidots agresīvākā veidolā un ir stūraināks nekā līdz šim. Tāpat salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes modeli "Hyundai" ir pārveidojis jauno "Santa Fe": septiņvietīgais apvidus automobilis, kuru iepriekš raksturoja plūdenas līnijas, pārtapis lielā, modīgā "kastē" uz riteņiem.

Autobūves dizainers Dominīks Budins norāda, ka šo stilu ietekmē autoražotāju vēlme piešķirt apvidus automobiļiem robustāku stāju un uzsvērt to lielumu.

Taisnas līnijas un sīkas detaļas akcentē izmēru

"Horizontālo un vertikālo līniju perpendikulārais izvietojums automobilim rada stabilitātes un masīvuma sajūtu. Kopš šī gadsimta sākuma lielākā daļa autoražotāju meklē pagarinātas, saplūstošas līnijas, lai nodrošinātu dinamisma sajūtu, tomēr pašreizējā tendence SUV dizainā norāda, ka tas nav tas, ko cilvēki meklē

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!