Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Nissan" ekstravaganto "Juke", kas joprojām izskatās netradicionāli, ietērpis supervaroņa tērpā un nosaucis to par "Juke Nismo". Tas neizskatās briesmīgi, it kā būtu Frankenšteins ar "Juke-R" riteņiem, un arī nepretendē iekļūt jaudīgo klubā. "Nissan" ir pārliecināts, ka tas būs interesants sportisko hečbeku cienītājiem.

Kopš 2010. gada, kad notika "Juke" debija tirgū, eiropieši ir iegādājušies jau vairāk nekā 330 000 šo automašīnu. Šis modelis kļuva par paaugstinātas pārgājības B segmenta aizsācēju, un tam jau pievienojušies "Mitsubishi ASX" un "Opel Mokka". Kamēr citi ražotāji tikai sākuši saprast, ka "Juke" tipa auto ir lemti veiksmei, "Nissan" nedus uz lauriem un virzās vēl tālāk – prezentē jauno "Juke Nismo", kurš, kā ir pārliecināti japāņi, būs vēl viena – paaugstinātas pārgājības sporta auto – segmenta pionieris.

Pēc ražotāju apgalvojuma, tā esot alternatīva sportiskajiem hečbekiem, tādiem kā "MINI Cooper S" vai "Citroën DS3". "Nissan" veica pētījumu, kur centās noskaidrot, kādas auto īpašības ir svarīgākas tiem, kas izvēlas šāda tipa automašīnas. Ja tic aptaujas rezultātiem, cilvēki sportiskajos hečbekos kāpjot vispirms tāpēc, ka viņus fascinē dizains, un šis faktors esot svarīgāks par braukšanas īpatnībām, aprīkojumu vai cenu.

Tas ir viens no iemesliem, kāpēc "Nissan" izveidoja "Juke Nismo" versiju – atlētiska izskata auto, kam tēls ir svarīgāks par iespējām. Ko izsaka nosaukumam pievienotais vārds "Nismo"? Šāds jautājums Japānā izklausītos pēc kaut kā nelāga, taču Eiropā tas joprojām paliek atklāts. "Nismo" ir jau pirms 50 gadiem Uzlecošās saules zemē radusies sērija. Tolaik "Nissan" inženieri nolēma uzlabot noietu, pievēršoties autosportam, un iemontēja parastā japāņu sedanā jaudīgu dzinēju. Tā 1964. gada 1. maijā parādījās "Nissan Skyline 2000GT", kura pirmais izlaidums bija 100 automašīnas. Tas bija "Nismo" sērijas iesākums.

Foto: Publicitātes foto

Pēc "Nissan" pārstāvju apgalvojuma, nosaukumam "Nismo" vajadzētu būt pazīstamam jaunajai eiropiešu paaudzei, kas izauguši ar pirmajām "PlayStation" spēļu konsolēm. "Nismo" automašīnas izmantoja digitālā laikmeta piedāvātās iespējas, kļūstot par pasaules zvaigznēm "Gran Turismo" sērijas spēlēs, kur starp daudziem virtuālajiem sapņu auto bija arī "Nismo". Tā automašīnas, no kurām asinis sakāpj galvā, kļuva pieejamas ne tikai bagātajiem.

Tagad pirmā "PlayStation" paaudze ir izaugusi, un "Nissan" vadība nolēma dot tai īstus auto. Japāņi izšķīrās par to, ka veidos Eiropā savu modeļu sporta versijas un papildinās tās ar "garšvielu", ko nosauca par "Nismo". Tā principā atbilst "Audi" piedāvātajai "S-Line", "BMW" "M Sport" vai "Opel" "OPC Line" paketei, kad parastais modelis tiek "ietērpts" "sportista" tērpā, inženieri sagādā nelielu dopinga devu – un mēs iegūstam to, ko izbaudījām Barselonā, "Juke Nismo" prezentācijā.

No parastā "Juke" sportiskā "Nismo" versija vispirms atšķiras ar ārējiem akcentiem – inženieri speciāli šim jaunumam izveidojuši aerodinamisku virsbūves paketi, kas rada par "Juke" efektīvāku un pievilcīgāku iespaidu. Priekšējā buferī trūkst trīs atveru, šis tas ir mainījies radiatora restes izskatā. Aizmugurējais buferis ieguvis citādāku formu, aizmugurē parādījies arī spoilers. Turklāt "Juke Nismo" pazīšanās zīme ir sarkani sānskata spoguļu korpusi un šaura sarkana līnija uz buferiem un sliekšņiem.

Foto: Publicitātes foto

Salonā vissvarīgākās izmaiņas ir sēdekļi ar zamšādas apdari un lieliskiem elkoņu balstiem, stūre ar "Alcantara" apdari, azartu veicinošais sarkanais tahometra disks. Viss pārējais palicis, kā bijis – tāds pats salons un mazais bagāžas nodalījums, šaurā diapazonā (tikai uz augšu un uz leju) regulējams stūresrats u.c.

Top vēl jaudīgāka versija

"Juke Nismo" tiks aprīkots ar 1,6 litru, 200 ZS turbopūtes benzīna dzinēju, kam būs par 10 ZS vairāk, salīdzinot ar visjaudīgāko parastā modeļa versiju. Atšķirība, ko jūtat braucot, ir neparasta. Cik viegli var novērtēt papildu 10 Nm, kas palielina maksimālo griezes momentu līdz 250 Nm. Tāpēc "Nismo" ir daudz atsaucīgāks, braucot virs 110 km/h, kad jāuzņem ātrums, veicot apdzīšanu uz automaģistrāles. Tāpat var novērtēt precīzāku vadību un izturīgāku ritošo daļu. Taču pēc būtības "Juke Nismo" braukšanas īpašības nav daudz mainījušās salīdzinājumā ar 190 ZS versiju. Ar 200 ZS sajūta ir tāda, it kā ceturtdaļa "zirgu" ganītos bez darba, salonā ir tāds pats troksnis kā agrāk, taču tas nav dzinēja nopelns (un tas varētu skanēt arī efektīgāk, ja jau mēs vēlamies radīt "sportista" tēlu).

Pircēji varēs izvēlēties starp vairākiem "Juke Nismo" variantiem: ar diviem velkošajiem riteņiem un sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu vai ar četriem velkošajiem ratiem un CVT transmisiju.

Labā ziņa ir tā, ka "Nissan" jau gatavo "Juke" versiju, kas ne tikai izskatīsies sportiski, bet arī patiesībā nodrošinās azartiskāku braukšanu. Barselonā mums bija iespēja izmēģināt agrākas projektēšanas stadijas prototipu. "Nissan" pārstāvji atklāja, ka salīdzinājumā ar parasto "Juke" tā ritošā daļa būs par 15 mm zemāka, bet 1,6 l dzinēja jauda palielināta līdz 220 ZS. Nelielajā trasē šī izmēģinājumu mašīna pieveica vairākus auto – nav grūti saprast, ka tas būs dzīvīgāks modelis nekā "Juke Nismo". Automašīnai, kuras nosaukumā būs "RS" vai līdzīgs saīsinājums, uz ceļiem vajadzētu parādīties jau šogad.

Jauna izvēles iespēja

Kāpēc par pirmo "Nismo" sūtni Eiropā kļuva "Juke"? Piedāvājot "Juke Nismo", kas ne pārāk atšķiras no parastā modeļa, japāņi riskēja kļūt par izsmiekla objektu, jo bija iespējams izvēlēties labāk "pielādētu" auto. Tomēr pagājušajā gadā jebkādu uz pārdošanas pārskatiem balstītu kritiku "Nissan" stratēģi skaidro ar to, ka galvenokārt viņi vēlējušies piedāvāt visiem pieejamas "Nismo" automašīnas, tāpēc "Juke" bija tam ideāli piemērots.

"Juke Nismo" cena Latvijā būs no 17 750 latu.

"Nissan Nordic Europe" plāno, ka Baltijas valstīs "Juke Nismo" veidos nelielu daļu, tas ir, apmēram 4–5% visu pārdoto modeļu. Ja pirms pāris gadiem debitējušais "Juke" kādam jau sāk šķist par civilizētu ielu iedzīvotāju, "Nismo" versija ir tieši tā, kas palīdzēs šim "kādam" izdarīt izvēli.

Tāpat kā parastais "Juke", Sanderlendā (Lielbritānijā) ražotais "Juke Nismo" ir tikai sākums, savā ziņā jauna lappuse "Nissan" Eiropas vēsturē. Jau zināms, ka pircējiem tiks piedāvāta modeļu sērija, kas satur sacīkšu auto DNS mantojumu. Cits "Nismo" modelis būs modernizēta "370Z" versija, ko mēs jau redzējām Barselonā. Oficiāli šis modelis debitēs martā notiekošajā Ženēvas autoizstādē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!