Foto: Publicitātes foto
Ar jauno "Nissan Note" modeli autoražotājs plāno trīskāršot tā realizācijas apjomus – līdz aptuveni 100 tūkstošiem vienību gadā. Šādu izrāvienu "Nissan" iecerējis, jauno "Note" pozicionējot ne vairs kā kompakto vienapjoma automobiļu "Opel Meriva" un "Honda Jazz" konkurentu, bet gan mērķējot labāko hečbeku virzienā, kur zaigo "Ford Fiesta" un "Volkswagen Polo".

Jaunā "Nissan Note" dienas gaismu ieraudzīja kā "Invitation" koncepts, kas tika prezentēts vēl pērnā gada pavasarī. Tieši gadu vēlāk, šī pavasara Ženēvas autoizstādē tika prezentēta "Nissan Note" sērijveida versija Eiropas tirgum, kas praktiski atkārto "Invitation" prototipa veidolu. Autoražotājs šo līdzību saglabājis apzināti, vēlēdamies atkārtot "Juke" modeļa veiksmi, kurā tika izmantota šī taktika.

Foto: Publicitātes foto

"Nissan Note" izgatavots uz platformas "V-Platform", kas jau pazīstama no "Nissan Micra" modeļa, bet visas "Renault-Nissan" alianses ietvaros – vēl arī no "Renault Clio".

Eiropas tirgū "Nissan Note" bāzes versijā tiek aprīkots ar 1,2-litru atmosfērisko benzīna dzinēju, kas attīsta 80 zirgspēku jaudu. Tomēr Latvijas tirgum šī modifikācija netiek piedāvāta, tāpēc pie mums lētākais "Nissan Note" ir ar 98 ZS jaudīgo 1,2-litru, trīscilindru benzīna kompresormotoru, kas pazīstams jau no "Micra" modeļa.

Foto: Publicitātes foto

Šis dzinējs komplektācijā ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu patiešām ir ekonomisks. Braucot gan pilsētas, gan šosejas satiksmē izdevās iekļauties sešu litru patēriņā uz 100 km. Tomēr šis kompresormotors nav diez ko dinamisks, spriganumu izrādot tikai četru līdz sešu tūkstošu dzinēja apgriezienu diapazonā. Tāpēc nav jābrīnās, ka, braucot ceļa kāpumā ar aptuveni 70 km/h, var nākties pārslēgties pat otrajā pārnesumā.

Daudzpusīgāks ir otrs "Nissan Note" modelim pieejamais dzinējs – 1,5-litru dīzeļmotors ar 90 ZS un 219 Nm. Šis agregāts jau ir plaši pazīstams un sevi jau pierādījis citos "Renault-Nissan" alianses automobiļos. Turklāt "Nissan Note" modelī tas pieejams atjauninātajā versijā. Arī ar šo dzinēju "DELFI Auto" izdevās iekļauties sešu litru patēriņā uz 100 km, kaut arī tika braukts jestrāk nekā ar benzīna motoru.

Foto: Publicitātes foto

Abi šie dzinēji jau standartā aprīkoti ar "Start&Stop" sistēmu, tādējādi CO2 kaitīgo izmešu daudzumu izplūdē nodrošinot zem 100 g/km.

Diemžēl agresīvāka veidola virsbūves aerodinamiskais komplekts "Dynamic" (attēlos sarkanajam auto) pieejams tikai "Nissan Note" versijai ar benzīna kompresormotoru. "Dynamic" versijā "Nissan Note" iegūst sākotnējam "Invitation" prototipam līdzīgos buferus, miglas lukturu ietvarus, sliekšņu dekoratīvās uzlikas, aizmugurējo spoileri, oriģinālā dizaina riteņu diskus un pat stūresratu no "370Z" sportiskās kupejas. Šo "dinamisko" pakotni būtu pelnījusi arī "Nissan Note" modifikācija ar dīzeļdzinēju, jo patiesībā tā ir dinamiskāka!

Gaitā "Nissan Note" ir komfortabli ciets, līdzīgi vācu automobiļiem – šajā ziņā autoražotāja solījums līdzvērtīgai konkurencei ar "Fiesta" un "Polo" ir patiess. Arī stūres reakcijas ir precīzas.

Salīdzinājumā ar priekšteci jaunais modelis kļuvis ievērojami klusāks interjerā. Kā uzskatāms piemērs tam ir kaut vai biezās durvis. Arī salona apdares materiāli jaunās paaudze modelī ir kvalitatīvāki.

Foto: Publicitātes foto

Aizmugurējais sēdeklis "Nissan Note" modelī joprojām ir bīdāms – 15 centimetru diapazonā uz priekšu un atpakaļ. Kā uzsvēra "Nissan" pārstāvji, tad maksimāli atbīdīta sēdekļa pozīcijā aizmugurējiem pasažieriem ir tikpat daudz vietas kā "BMW" 7. sērijas limuzīnā. Savukārt bagāžas nodalījuma tilpums atkarībā no aizmugurējā sēdekļa pozīcijas variē no 325 līdz aptuveni 411 litriem. Aizmugurējo sēdekļu atzveltnes ir arī nolokāmas.

"Nissan Note" ir pirmais un pagaidām vienīgais spēkrats šajā segmentā, kas aprīkots ar video novērošanas sistēmu pa virsbūves perimetru. Šī sistēma jau ir pazīstama no "Qashqai" modeļa. Sistēmas gūtais attēls tiek parādīts uz 5,8 collu ekrāna, kas ir par 0,8 collām lielāks nekā līdzšinējais. Par sistēmas nevainojamo darbību varējām pārliecināties, izbraucot figūru trasi ar "Note" automobili, kuram aizlīmēti visi logi.

Vēl šim automobilim pieejams "aklās zonas" indikators, braukšanas joslas ievērošanas sistēma, kā arī kustības sensori aizmugurē, kas signalizē par objektiem 180 grādu leņķī, piemēram, atpakaļgaitā izbraucot no stāvvietas.

Foto: Publicitātes foto

Vai ar jaunās paaudzes modeli autoražotājam izdosies trīskāršot "Nissan Note" realizāciju? Pilnīgi iespējams, jo visi priekšnosacījumi tam ir. Pirmkārt, jaunais modelis vizuāli vairāk līdzinās tradicionālajiem hečbekiem, kas ir pieprasītāki nekā kompaktie vienapjoma automobiļi un tādējādi uzrunā plašāku auditoriju. Otrkārt, "Nissan Note" ir saglabājusi savas plašās funkcionālās iespējas, kuras citi mazie hečbeki nenodrošina. Un, treškārt, šis modelis pieejams ar šim segmentam unikālām ierīcēm, ja kāds ir gatavs par tām maksāt.

Latvijā jaunā "Nissan Note" nonāks šoruden. Tā cena ir no 11 582 eiro, bet ar dīzeļdzinēju – no 14 172 eiro. Dārgākajā komplektācijā "Nissan Note" cena var pārsniegt 17 tūkstošus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!