Foto: Publicitātes foto

"Mercedes-Benz" prezentējis savu pirmo sērijveida elektrisko apvidus automobili "EQC". Šis ir pirmais modelis "EQ" saimes piedāvājumā, kurā būs tikai un vienīgi ekspluatācijā ekoloģiski tīri automobiļi.

"Mercedes-Benz EQC" kopgarums ir 4,76 metri, tādējādi tas ir par 10,5 centimetriem garāks nekā jau pazīstamais "GLC" apvidnieks, kamēr riteņu garenbāze tiem ir vienāda. Tomēr elektriskais apvidnieks ir gandrīz par pustonnu smagāks nekā "GLC" ar V8 motoru – "EQC" svars ir 2,42 tonnas.

Elektriskais apvidus automobilis ir aprīkots ar diviem elektromotoriem – pa vienam uz katras riteņu ass. Elektromotoru kopējā jauda ir 408 zirgspēki (300 kW), bet maksimālais griezes moments ir 765 ņūtonmetri. Elektroenerģija tiek iekgūta no 80 kWh litija jonu akumulatoru komplekta, kas sver 650 kilogramu. Akumulatori novietoti grīdā starp riteņu asīm.

No vietas līdz 100 km/h "EQC" paātrinās 5,1 sekundē un maksimāli sasniedz 180 km/h. Bez atkārtotas akumulatoru uzlādes tas spējīgs nobraukt līdz 450 kilometru distanci. Vidējā braukšanas ciklā elektroenerģijas patēriņš esot 22,2 kWh uz 100 km ceļa. Atkarībā no uzlādes ierīces jaudas akumulatorus 40 minūtēs var uzlādēt par 10 līdz 80 procentiem.

"Mercedes-Benz EQC" ieguvis pieeju arī ātro uzlādes staciju tīklam "Ionity", ko kopīgi izstrādā BMW, "Daimler", "Ford", VW, "Audi" un "Porsche". 2020. gadā plānots, ka Eiropā šajā tīklā būs jau 400 uzlādes staciju, tostarp Baltijā. Tomēr akumulatorus iespējas lādēt arī no tradicionālās mājsaimniecības elektroligzdas.

"Mercedes-Benz" elektriskais apvidus automobilis tiks ražots rūpnīcā Brēmenē, kur pašlaik tiek ražoti C-klases un "GLC" modeļi. Sērijveida ražošanā "EQC" nonāks nākamgad.


Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!