Foto: Publicitātes foto

"Audi" prezentējis trešo kompakto apvidus automobili "Audi Q5 Sportback", kas seko pēc "e-tron Sportback" un "Q3 Sportback". Jaunajam "Audi Q5 Sportback" jumta daļa ir pagarināta, trešajam sānu logam iegūstot izteiktu sašaurinājumu uz aizmuguri. Ieslīpais aizmugurējais logs un augsti uzstādītais aizmugurējais buferis rada dinamisku veidolu.

Standarta aprīkojumā "Q5 Sportback" pieejams ar modelim raksturīgu dienas gaismu dizainu un LED lukturiem, bet papildaprīkojumā – ar "Matrix LED" tehnoloģiju. Kā vienu no aprīkojuma veidiem "Audi" piedāvā aprīkojumu ar aizmugurējiem lukturiem, kurus papildina inovatīva digitāla OLED tehnoloģija.

Pasūtot automobili, klienti var izvēlēties starp trim aizmugurējo lukturu apgaismes veidiem, katram no tiem ir savs īpašs dizains brīdī, kad auto tiek atslēgts un aizslēgts. Pārslēdzot "Audi Drive Select" režīmu uz "Dynamic", lukturi rada sportiska izskata apgaismojumu. Ja stāvošam "Q5" no aizmugures pietuvojas kāds automobilis mazāk nekā divu metru attālumā, visi OLED segmenti izgaismojas kā brīdinājums par tuvošanos.

"Audi Q5 Sportback" ir 4,69 metrus garš, tādējādi tas ir par septiņiem milimetriem garāks par "Q5". Augstums un platums ir identisks, bet gaisa pretestības koeficients ir mazāks un veido 0,30. 2,82 metru garenbāze nodrošina plašumu salonā, bet horizontālās dizaina līnijas – viegluma un "gaisīguma" sajūtu. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 510 litri. Noliecot aizmugurējos sēdekļus, ietilpība palielinās līdz pat 1480 litriem.

Standarta aprīkojuma sporta balstiekārta piedāvā stingrāku amortizāciju salīdzinājumā ar "Q5" tērauda atsperu balstiekārtu. "Audi" piedāvā arī balstiekārtu ar amortizatoru regulēšanu vai daudzpusīgo un īpaši komfortablo adaptīvo pneimatisko balstiekārtu. Tās diapazons ir kopumā 60 mm. Tādējādi klīrensu iespējams paaugstināt pat par 45 mm, ja nepieciešams braukt pa nelīdzeniem ceļiem. Lai uzlabotu efektivitāti, pie ātras braukšanas virsbūve automātiski tiek pazemināta par 15 mm. Klientu izvēlei pieejams 21 disku dizains diametrā no 18 līdz 21 collai.

"Audi Q5 Sportback" Eiropas tirgū nonāks ar jaudīgu divu litru, četru cilindru dīzeļdzinēju. Dzinējs ar 204 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu apvienots ar septiņu pārnesumu "S-tronic" divsajūgu ātrumkārbu un "quattro ultra" tehnoloģiju. Daļējā hibrīda sistēma uzlabo efektivitāti – "Q5 Sportback" spēj turpināt kustību arī ar izslēgtu dzinēju. Nemanāmais "Start&Stop" režīms kļūst aktīvs pie 22 km/h liela ātruma. Jaudīgais dīzeļdzinējs ir ne tikai efektīvs, bet arī videi draudzīgs, tas atbilst jaunāko izmešu regulu "Euro 6d" prasībām.

Pēc "Q5 Sportback" nonākšanas tirgū tiks piedāvāti arī šādi dzinēju varianti – vēl viens četru cilindru TDI, V6 TDI un divi 2,0 litru, četru cilindru TFSI dzinēji. Līdzīgi kā "Q5", arī "Q5 Sportback" tiks piedāvāts ar "plug-in" hibrīda piedziņu divos jaudas variantos. Piedāvājuma klāstu noslēgs "SQ5 Sportback" modelis.

Vadības sistēmai, ekrāniem un informācijas un izklaides sistēmai "Q5 Sportback" izmanto to pašu jauno tehnoloģiju, ko atjaunotais "Q5" – trešās paaudzes modulāro informācijas un izklaides platformu (MIB 3). Bagātīgākajā aprīkojumā tiek piedāvāts "Audi Virtual Cockpit Plus" – 12,3 collu displejs un projekcijas (head-up) displejs.

"Audi Q5 Sportback" tiek ražots Sanhosē Čiapas rūpnīcā Meksikā un tirgū nonāks 2021. gada pirmajā pusgadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!