Foto: Publicitātes foto

Prezentējot "Hilux" prototipu ar ūdeņraža degvielas šūnu sistēmu, "Toyota" ir sasniegusi kārtējo pagrieziena punktu virzībā uz nulles oglekļa nākotni.

Inovatīvais pikaps tika prezentēts "Toyota Manufacturing UK" (TMUK) automašīnu rūpnīcā Derbijā, Anglijā. Tas tika izstrādāts kopprojektā ar konsorcija partneriem, bet finansiālu atbalstu projekta īstenošanai nodrošināja Apvienotās Karalistes valdība. "Hilux" ir globāla mēroga "Toyota" zīmola ikona ar ārkārtējas uzticamības un izturības reputāciju. Izstrādes projektā tika pētīts, kā šīs īpašības varētu saglabāt, modelī ieviešot jaunu nulles emisijas degvielas šūnu elektrisko spēka piedziņu.

Jaunajā spēka agregātā izmantoti degvielas šūnu elektriskā sedana "Toyota Mirai" galvenie elementi. Nepilni 10 šīs tehnoloģijas komerciālas ražošanas gadi ir pierādījuši tās kvalitāti, turklāt vienīgie izmeši degvielas šūnu sistēmas lietošanas laikā ir tīrs ūdens.

Ūdeņradis tiek glabāts trīs augstspiediena tvertnēs un pēc pilnas uzpildes prototipam provizoriski nodrošina vairāk nekā 600 km nobraucamo attālumu – ievērojami vairāk, nekā varētu sasniegt ar akumulatoru elektrisko sistēmu. Hibrīda akumulators, kurā tiek uzglabāta saražotā elektroenerģija, ir novietots aizmugurējā kravas klājā, tādēļ tam nav negatīvas ietekmes uz mašīnas salona ietilpību.

Projekta pirmsākumi meklējami 2022. gada ievadā, kad TMUK un "Toyota Motor Europe" veica tā priekšizpēti. Pēc tam ar "Advanced Propulsion Centre" (bezpeļņas organizācija, kas atbalsta tīrāku tehnoloģiju un jaunu mobilitātes koncepciju izstrādi) starpniecību tika iegūts finansējums no Apvienotās Karalistes valdības. Saņemot papildu atbalstu no "Toyota Motor Corporation" (TMC), TMUK un konsorcija partneri "Ricardo", ETL, "D2H Advanced Technologies" un "Thatcham Research" 2022. gada 1. jūlijā sāka intensīvu projektēšanas un izstrādes programmu.

Prototipa montāža atbilstoši "Toyota" ražošanas sistēmas principiem īpašā vietā TMUK rūpnīcā sākās šī gada 5. jūnijā. Pirmais ūdeņraža šūnu "Hilux" tika pabeigts tikai trīs nedēļas vēlāk. Līdz šī gada beigām kopumā tiks uzbūvēti 10 šādi auto, un visiem tiks veiktas stingras pārbaudes, lai pārliecinātos, ka to drošība, veiktspēja, dinamika, funkcionalitāte un izturība atbilst augstajiem standartiem, kas tiek prasīti no sērijveida modeļiem.

Projekts ir ļāvis TMUK attīstīt un izmantot jaunas iemaņas degvielas šūnu automašīnu un ūdeņraža sistēmas komponentu jomā. Visiem konsorcija partneriem bija ārkārtīgi svarīga loma jau programmas sākotnējā posmā. Piemēram, "Ricardo" pildīja dažādus dizaina un izstrādes uzdevumus, kā arī paralēli speciālistiem no TMUK plānoja visu ražošanas procesu. Tuvāko mēnešu laikā "Ricardo" veiks visaptverošu automašīnas izvērtēšanu, un tikai tad tiks pieņemts lēmums, vai šīs desmitgades otrajā pusē tā nonāks sērijveida ražošanā.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!