Foto: Publicitātes foto

Populārais "Kia" kompaktklases apvidnieks "Sportage" atšķir jaunu lapu savā mūžā. Visā pasaulē ir pārdoti jau vairāk nekā 7 miljoni šī modeļa eksemplāru, tāpēc droši var teikt, ka tas ir ierakstījis savu vārdu autobūves vēsturē kā viens no visveiksmīgākajiem "Kia" modeļiem. "Sportage" ir vislabāk pārdotais markas modelis kopš 2015. gada – 30 gadu laikā ir iznākuši piecu paaudžu "Sportage".

"30 gados un piecās paaudzēs "Sportage" veiksmes formula nav mainījusies," saka Aleksandrs Papapetropuls, "Kia Europe" produktu un cenu veidošanas direktors. "Tās neizsīkstošā izcilība uz ceļa un pievilcība priecē autovadītājus visā pasaulē. Lai godinātu šo ikonisko modeli, mēs ar gandarījumu izlaižam "Sportage" jubilejas versiju, kas nosaka jaunus komforta un stila standartus. Īpašais modelis ir apliecinājums zīmola vēsturei un vienlaikus demonstrē tā nākotni."

Speciālais "Sportage Anniversary Edition"

Jubilejas modelis Eiropā tiks ieviests septembra beigās un pakāpeniski kļūs pieejams visos noieta tirgos. Tam būs virkne uzlabojumu, tostarp melni lakotas kontūrlīnijas gar sānu logiem un atbilstošs spoileris, kā arī jauni tumša hroma krāsas dekoratīvie akcenti priekšā, aizmugurē un sānos piešķir vēl elegantāku izskatu, un tie būs pieejami tikai jubilejas modelī.

Ārējā dizaina pievilcību vairo arī tonētie logi, jaunie sportiska stila 19'' vieglmetāla diski ar spīdīgu apdari melnā krāsā, kā arī aizsargplātnes zem bamperiem tumšā hroma krāsā. Visbeidzot, jubilejas modelim būs pieejams pilnīgi jauna virsbūves krāsa, kas nodēvēta par "Wolf Grey" (Vilka pelēka). Pastāv iespēja izvēlēties arī divu toņu virsbūvi, un šādā gadījumā jumts būs "Pearl Black" krāsā.

Interjerā vadītājam un pasažieriem komfortablu sajūtu radīs sēdekļi ar samta un mākslīgās ādas apdari, priekšējo sēdekļu elektriskas regulēšanas funkcija, sēdekļu un stūresrata apsilde, kā arī opcionāli pieejamais noskaņas apgaismojums. Interjeru papildina divi 12,3'' ekrāni un viedās atslēgas funkcijas. Jubilejas modelim pieejama arī īpaša "Midnight Green" interjera krāsu pakotne.

Piecas "Kia Sportage" paaudzes

Pirmā "Kia Sportage" paaudze tika ieviesta 1993. gadā, un jau no paša sākuma bija novatorisks modelis. Tas gāja citu ceļu nekā pārējie tā laika SUV, tāpēc ātri vien guva atzinību kā kompaktklases auto, kurā tradicionālā SUV plašais interjers apvienots ar sportiska sedana braukšanas manierēm. Būtībā tas lika pamatus jaunam tirgus segmentam – pilsētas SUV.

Otrajā paaudzē (2004) akcenti tika likti uz kvalitāti un drošību. Līdz ar modernās monokoka platformas ieviešanu auga modeļa popularitāte, un rezultātā tas tika pārdots divreiz vairāk eksemplāros nekā oriģinālā "Kia Sportage".

Ja līdz šim brīdim "Kia" galveno uzmanību bija veltījusi braukšanas pieredzei, kvalitātei un drošībai, tad "Sportage" trešajā paaudzē (2010) pienāca kārta arī dizainam. Par tā zīmīgāko elementu kļuva jaunais tīģera purniņa formas radiatora dekoratīvais režģis.

Pēc revolūcijas dizainā modeļa ceturtajā paaudzē (2015) "Kia" fokusējās uz komfortu un drošības funkcijām, piemēram, ieviesa jaunākās vadītāja atbalsta sistēmas (ADAS). Tāpat, ieviešot mazākus dzinējus, "Sportage" izdevās paplašināt klientu bāzi C-SUV segmentā. Pēc ceturtās paaudzes iznākšanas "Sportage" kļuva par vislabāk pārdoto "Kia" automašīnu, un tāda tā ir joprojām.

Piektās paaudzes "Sportage" (2021) tirgū ienāca jau ar vidēja izmēra SUV proporcijām un uzlabotām drošības funkcijām, tai skaitā multistruktūru virsbūvi. Vienlaicīgi spēcīgu impulsu ieguva arī "Sportage" vizuālā pievilcība, jo mašīnas ārējais tēls tika veidots atbilstoši "Pretpoli pievelkas" dizaina filozofijai. Šis modelis ieguva jaunus elektrificēto spēka agregātu variantus (vieglā hibrīda sistēmai pievienojās pašuzlādes hibrīddzinējs un uzlādējamais hibrīds).

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!