Foto: Publicitātes foto

Franču autoražotājs "Renault" prezentējis sava komerctransporta flagmaņa "Master" jaunās paaudzes modeli. Franči rūpīgi piestrādājuši pie šī modeļa aerodinamikas un līdz ar to arī degvielas ekonomijas. Šis komercauto modelis pieejams ne tikai ar dīzeļa dzinējiem, bet arī simtprocentīgi elektriskajā versijā ar sniedzamību virs 400 km.

Jaunais "Renault Master" tiks izlaists visu profesionāļu prasībām atbilstošā klāstā. Tam būs 20 virsbūves varianti no 11 līdz 22 kubikmetriem, par 40 mm platāka atvere bīdāmajām sānu durvīm un par 100 mm garāka kravas zona.

"Renault" jaunā dizaina logotips un īpaši lielie LED priekšējie lukturi izkārtoti raksturīgajā C-formā ap priekšējām restēm. U-formas iespiedums zem restēm var būt graudaini melns vai klāsta augstākās klases gadījumā virsbūves krāsā. Klienti var izvēlēties kādu no septiņām standarta virsbūves krāsām un vairāk par 300 īpašajiem toņiem.

Proporcijas ir rūpīgi pielāgotas, lai radītu vajadzīgo līdzsvaru ikvienam virsbūves tipam. Aizmugure veidota šaurāka, optimizējot aerodinamiku, taču aizmugurējās durvis un kravas zona tik un tā ir iespaidīga. Aizmugurējais logs ir asimetrisks – tā ir tipiska "Master" iezīme – savukārt aizmugurējiem lukturiem ir izteikts C-formas raksts, tāpat kā priekšā.

Katrs sānu panelis ir atsevišķa daļa, kas pastiprina masīvo izskatu – jo īpaši garākajām versijām – turklāt tie ir īpaši stingri, tādēļ nesavērpjas. Uztvertā kvalitāte kravas zonā arī ir augstāka līdz pat gropēm, stiprinājumiem un citām detaļām.

Jauno "Renault Master" bez piepūles var pārveidot par biroju uz riteņiem. Vidējā sēdekļa atzveltni var nolocīt, iegūstot rakstāmgaldu, pamatne kalpo par spraugu klēpjdatora glabāšanai, turklāt salonā ir USB-C pieslēgvietas ierīču uzlādēšanai. Plašā sēdvietu izvēle ar piekares un grozīšanās variantiem, individuālām sēdvietām un trīs veida sēdekļiem (diviem auduma un vienu TEP).

Neparasti lielais darbs, kas ieguldīts, veidojot jaunā "Renault Master" aerodinamiku, nodrošinājis augstāko efektivitāti savā klasē neatkarīgi no izmantotās enerģijas veida. Tā Scx koeficients ir vismaz par 20% mazāks un ievērojami mazāks par iepriekšējās paaudzes un visu pašreizējo sāncenšu koeficientu.

Te ir nozīme pat vissīkākajām detaļām: motora pārsegs ir īsāks, vējstikls ir vairāk izvirzīts uz priekšu un slīpāks, sānu spoguļi, gaisa ieplūdes kanāli buferī un jumta slīpums veidots plūdlīnijās, savukārt aizmugurējā daļa ir šaurāka. Labāka aerodinamika uzlabo arī skaņas komfortu salonā.

Viss šis darbs reālā veidā uzlaboja efektivitāti. Jaunā "Renault Master" CO2 izmešu daudzums ir samazināts par 39 g/km, tagad nokrītoties zem 200 g/km atzīmes. Tā ievērojamā aerodinamika būtiski samazina patēriņu elektriskajām versijām – rezultāts ir par 20% labāks nekā pašreizējam "Master".

Jaunais "Renault Master" ir vienīgais automobilis savā klasē, kuru paredzēts ražot Francijā – trīs enerģijas avotu versijas un visas virsbūves ir būvētas vienā līnijā Batijī (netālu no Mecas Austrumfrancijā). Piedziņas un pārnesumkārbas ir izgatavotas Francijā, akumulatori ir salikti Francijā, un 84% piegādātāju ir no Francijas.

Jaunajam "Master" pieejamas četras "Diesel Blue dCi" piedziņas, kas nodrošina 105, 130, 150 vai 170 ZS jaudu. Tās patērē ievērojami mazāk degvielas (vidēji par 1,5 litriem uz 100 km). Transmisija pieejama kā manuālā, tā arī automātiskā ar deviņiem pārnesumiem.

Pilnībā elektriskās jaunā "Renault Master" versijas darbina 96 kW vai 105 kW motors, abos gadījumos nodrošinot 300 Nm griezes momentu. Pirmo baro 40 kWh akumulators, un tai ir 180 km sniedzamība WLTP režīmā, savukārt otrai ir 87 kWh akumulators un sniedzamība virs 410 km WLTP režīmā.

Rezultātā jaunais "Renault Master" var lepoties ar rekordaugstu kravnesību (1625 kg furgonā, kura vadīšanai vajadzīga B kategorijas vadītāja apliecība), sniedzamību (virs 410 km WLTP) un vilktspēju (2,5 tonnas). Tā patēriņš joprojām ir saprātīgs – WLTP režīmā standarta 21 kWh/100 km, izmantojot 87 kWh akumulatoru – to nodrošina akumulatora karstuma vadības sistēma. Ar 130 kW līdzstrāvas ātro uzlādēšanu 30 minūtēs iegūst papildu 229 km sniedzamību. 22 kW maiņstrāvas lādētājs mājoklī papildina akumulatoru no 10% līdz 100% nepilnās četrās stundās.

Jaunais "Renault Master" ir digitāls furgons, un tam rūpnīcā ir ierīkotas visas funkcijas veiktspējas uzlabošanai. "OpenR Link" multivides sistēma ir katra modeļa standarta aprīkojumā. To veido 10 collu ekrāns, "Android Auto" un "Apple CarPlay" savienojums ar un bez vadiem, lai replicētu viedtālruņa ekrānu. Šī sistēma ir vieda un mērogojama – tā paplašināsies, lai ar laiku ietvertu jaunas funkcijas, piecus gadus izmantojot bezmaksas atjauninājumus pa gaisu (līdzīgi viedtālruņa atjaunināšanai).

Jaunais "Renault Master" būs pieejams no 2024. gada pavasara.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!