Foto: Publicitātes foto

Franču autoražotājs "Renault" apvienojis spēkus ar savu partneri "Valeo", lai izstrādātu pilnīgi jaunas paaudzes elektromotoru, kas ir vēl kompaktāks, jaudīgāks un videi saudzīgāks. Motors ar kodētu nosaukumu "E7A" vēl ir izstrādes stadijā, un paredzams, ka tas debitēs 2027. gadā.

Kad "Renault" 2012. gadā laida klajā mazo elektromobili "Zoe", tas bija pirmais sērijveida modelis, kurā tika izmantots elektriski ierosināts sinhronais motors (EESM). Tieši šis novatoriskais izstrādājums bija atspēriena punkts vēl ambiciozākam mērķim – izstrādāt inovatīvu E7A dzinēju, kura pamatā būtu "viss vienā" arhitektūra.

Šis Francijā tapušais lielais sasniegums ļaus veidot jaudīgāku, kompaktāku un tīrāku elektromotoru – "Renault Group" un "Valeo" apvieno zināšanas, lai izveidotu jaunu elektromotoru paaudzi. Sadarbība, kas aizsākās 2021. gadā regulārās sarunās starp automobiļu ražotāju un iekārtu ražotāju, drīz vien pārauga kopīgas izstrādes iecerē. Abi uzņēmumi kopīgajā projektā ieguldīja vienu galveno detaļu ("Renault" – rotoru; "Valeo" – statoru), kā arī savu pieredzi tehnoloģiju izstrādē un ražošanā. Pašlaik viņi veic "E7A" augsto tehnoloģiju motora precīzu ieregulēšanu.

Universālā arhitektūra jauno "E7A" motoru padarīs par 30% kompaktāku, tomēr nodrošināts tikpat lielu jaudu, kāda ir "Megane E-Tech electric" un jaunajā "Scenic E-Tech electric" pašlaik izmantotajiem motoriem. Savukārt tehnoloģiju bez retzemju metāliem par 30% samazinās oglekļa pēdas nospiedumu. Izmantojot fāžu rotoru pastāvīgo magnētu vietā, "Renault" uzlabo dzinēja efektīvo jaudu, nodrošinot piegāžu ķēdi un neesot atkarīgiem no valstīm, kas ražo retzemju metālus un magnētus.
Foto: Publicitātes attēli

Šis trešās paaudzes motors palīdzēs arī saīsināt akumulatora uzlādēšanas laiku, jo šī sistēma būs būvēta 800 voltiem, nevis 400 voltiem, kas ir industrijas standarts šobrīd. Savukārt "Valeo" stators palielinās jaudu un efektivitāti. Tādējādi jaunais "E7A" motors nodrošinās līdz pat 200 kW jaudas. Turklāt tam būs vairāk jaudas, nepatērējot vairāk elektrības. "E7A" motorā izmanto "matadatas" tehnoloģiju vara stiepļu izkārtojumam, kas ir "Valeo" specialitāte kopš 2010. gada.

Pašlaik šis dzinējs joprojām vēl ir izstrādes stadijā. Pirms nonākšanas masveida ražošanā tam jāiziet cauri vēl citiem posmiem. Šī jaunās paaudzes dzinēja masveida ražošana sāksies "Renault" rūpnīcā Klē (Cléon) 2027. gada beigās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!