Foto: Publicitātes attēli

Ceturtdien, 25. janvārī, Singapūrā "Porsche" prezentēs jauno unikālā dizaina un pilnībā elektrisko "Macan" – pasaules pirmizrāde būs skatāma arī tiešraidē tīmekļa vietnē "Porsche Newsroom", informēja uzņēmumā.

Neilgi pirms jaunā "Porsche Macan" pirmizrādes "Style Porsche" viceprezidents Mihaels Mauers stāsta par izaicinājumiem, kas saistīti ar veiksmīgā SUV modeļa pazīstamā dizaina atjaunināšanu.

"Jaunais "Macan" ir pirmais gadījums, kad mēs elektrificējam modeli ar jau pazīstamu un nostabilizējušos identitāti," saka Mauers. Pēc viņa domām, katram jaunam sporta automobilim ir jābūt skaidri atpazīstamam kā daļai no konkrētā modeļa un arī kopējās "Porsche" produktu saimes, taču vienlaikus tam ir jāizceļas kā jaunumam un inovācijai. Mauers uzskata, ka "Porsche" zīmolam ir būtisks šis vizuālais secīgums, pārmantojamība. Dizainers atzīst, ka reizēm ir sarežģīti atrast pareizo līdzsvaru starp "Porsche" raksturīgo dizainu un inovācijām.

"Macan" modeļa pāreja no iekšdedzes dzinēja uz pilnībā elektrisku piedziņu "Style Porsche" komandai bija gan izaicinājums, gan jaunas iespējas.
Foto: Publicitātes attēli

"Automobiļa tehniskās prasības vienmēr ir absolūti fundamentālas. Par to tiek domāts jau pašā procesa sākumā, kad tiek apsvērts dažādu komponentu izvietojums automašīnā. Kopējam tēlam ir izšķiroša nozīme, lai panāktu pareizas pamata proporcijas, jo klasiskā "Porsche Flyline" virsbūves līnija nebūtu iespējama ar jebkuru izkārtojumu," norāda Mauers.

Viņš uzsver, ka "Macan" elektriskā piedziņa sniedz jaunu elastības līmeni, tomēr rada izaicinājumus.

"Lielgabarīta dzinēja bloka izņemšana ļauj uzlabot priekšējā pārsega raksturīgo formu. Tajā pašā laikā akumulators joprojām ir diezgan liela detaļa, kas prasa daudz vietas un varētu izjaukt noteicošo platuma un augstuma attiecību. Un, protams, elektriskajā sporta automobilī liela nozīme ir aerodinamikai, kas ietekmē braukšanas attālumu," skaidro "Style Porsche" viceprezidents.

To, cik veiksmīga ir bijusi ciešā sadarbība starp dizaineriem un aerodinamikas inženieriem, apliecina viens vienīgs skaitlis – ar pretestības koeficientu 0,25 pilnībā elektriskais "Macan" ir viens no aerodinamiskākajiem SUV tirgū.

Kopumā "Porsche" ir nolēmis savus elektriskos modeļus veidot iespējami līdzīgus sporta automobiļiem ar iekšdedzes dzinēju.

""Porsche" paliek "Porsche" – pat elektriskais "Porsche" savā segmentā ir sporta automobilis. No šā viedokļa raugoties, ir tikai loģiski, ka mēs neatsakāmies no mūsu pārbaudītā "Porsche" dizaina DNS," uzsver Mauers.

Galvenais dizainers ir pārliecināts, ka tas ir skaidri redzams arī pirmajā Štutgartes sporta automobiļu ražotāja izstrādātajā pilnībā elektriskajā SUV. Viņš norāda, ka jau pirmajā brīdī ir ļoti skaidri redzams, ka arī jaunais "Macan" ir "Porsche" zīmola un "Macan" modeļa turpinājums. Ir saglabātas proporcijas, ko "Porsche" sporta automobilis iemieso šajā segmentā. Dizains ir pilnveidots gan iekšpusē, gan ārpusē, tādējādi jaunais modelis ir vēl sportiskāks un dinamiskāks nekā tā priekšgājējs.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!