Foto: Publicitātes foto

Par Eiropas autorallija čempionāta (ERC) pirmā posma uzvarētāju sestdien Austrijā dramatiskā cīņā kļuva Čehijas sportists Jans Kopeckis ("Škoda Fabia").

Pēc pirmās dienas Kopeckis tuvāko sekotāju Braienu Bufjēru ("Peugeot 207") apsteidza par 20 sekundēm, bet pēc tam, kad čehs trīs ātrumposmus pirms beigām pārsita riteni, līdzšinējais līderis atkrita uz trešo vietu kopvērtējumā.

Tomēr pēdējos divos ātrumposmos, kas abi bija 25 kilometrus gari, Kopeckis Bufjēram kopumā atspēlēja vairāk nekā 25 sekundes un summā čehs savu galveno konkurentu apsteidza par nieka 0,5 sekundēm.

Sacensībās trešo vietu ieņēma Austrijas pilots Raimunds Baumšlāgers ("Škoda Fabia").

Abas Austrijas rallija norises dienas sportistus pavadīja ļoti nelabvēlīgi laikapstākļi.

Nākamais sacensību posms tiks aizvadīts no 3. līdz 5.februārim, kad braucēji sacentīsies Latvijā, rallijā Liepāja-Ventspils.

Sniegotajos Kurzemes ceļos viesu un pašmāju autosportistiem būs jāveic ātrumposmi 240 kilometru garumā.

Kopumā šosezon tiks aizvadīti 13 posmi, un sportisti var cīnīties par titulu, arī nepiedaloties visos sezonas posmos, - tiks ņemti vērā viņu labākie četri rezultāti no pirmajiem septiņiem un arī labākie četri no pēdējiem sešiem sezonas posmiem.

Kā ziņots, līdz šim "Eurosport Events" organizēja Starptautiskā Rallija izaicinājuma kausa (IRC) seriālu, bet no šī gada organizācija to apvienojusi ar ERC. Paredzams, ka šī sezona būs ERC pārejas posms uz jauniem starptautiskā seguma apmēriem, bet līdz ar 2014.gada sezonu tas kļūs par vienu no vadošajiem pasaules rallija seriāliem.

Iepriekšējos gados ERC notika pēc sarežģītu koeficientu formulas, kas neveicināja sacensību popularitāti. Zīmīgi, ka šī nebūs pirmā reize, kad Latvijā un arī Liepājā notiks Eiropas čempionāta posms, - 2003.gadā Eiropas čempionāta posma statuss bija rallijam "Kurzeme", tomēr tas bija ar zemu koeficientu, kas neradīja augstu prestižu.

IRC seriāls tika izveidots 2006.gadā, un kopš tā laika tas tiek uzskatīts par vienu no spēcīgākajiem rallija seriāliem pasaulē, taču sacensību nākotne pašreiz ir neskaidra.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!