Foto: Publicitātes foto

Aizvadītajā nedēļas nogalē elektrisko formulu čempionāta "Formula E" posmā Meksikā debitēja sacīkšu trases drošības auto "BMW i8", kas vizuāli ieturēts "BMW iFE.18" elektriskās formulas stilā.

Sportiskais hibrīds "BMW i8" kā "Formula E" drošības auto tiek izmantots ne pirmo gadu, tomēr līdz ar Meksikas posmu tā izskats tika prezentēts jaunā veidolā, lai būtu harmonijā ar šī autoražotāja elektrisko formulu "iFE.18".

"BMW i8" vizuālais noformējums ir "BMW Motorsport" raksturīgajos balti zilajos toņos. Turklāt hibrīda sportiskais auto nav standarta izpildījumā, tam ir ne tikai drošības cauruļu rāmis salonā, bet arī milzīgs antispārns un priekšējā bufera uzlika (t.s. spliteris), kā arī sēdekļi no "BMW M4 GTS".

Atgādinām, ka "BMW i8" ir pirmais šīs markas videi draudzīgais sporta automobilis ar hibrīda dzinēju. Tā 131 ZS elektromotors, kas enerģiju iegūst no 7,1 kWh litija jonu akumulatoriem, vilkmi novada uz priekšējiem riteņiem, bet trīscilindru 1,5 litru benzīna turbomotors dzen aizmugurējos riteņus. Tādējādi "BMW i8" ir pilnpiedziņas automobilis.

Darbojoties tikai ar elektrību, automobilis var nobraukt aptuveni 35 kilometrus, bet maksimālais ātrums, izmantojot elektroenerģiju, ir ierobežots uz 120 km/h. Akumulatorus ir iespējams pilnībā uzlādēt četrās stundās.

Kopā ar benzīna motoru auto attīsta 362 ZS. "BMW i8" modelim izsvarojums pa riteņu asīm ir ideālā proporcijā 50:50. Tāpat tam ir zemākais smaguma centrs no visiem BMW automobiļiem, ļaujot sasniegt lielisku pagriežamību, efektīvu bremzēšanu, kā arī uzlabotu dinamiku – līdz 100 km/h auto paātrinās 4,5 sekundēs. Standarta "BMW i8" maksā vairāk nekā 130 tūkstoš eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!