Foto: AFP/Scanpix/LETA

F-1 pasaules čempionāta komanda "Ferrari" pirmdien noraidījusi "Red Bull" pilota Maksa Verstapena apgalvojumus par blēdībām, kurus viņš veltīja Itālijas komandai pēc ASV Lielās balvas izcīņas.

Verstapens, kurš Ostinā finišēja trešais aiz abiem "Mercedes" pilotiem Valteri Botasa un nu jau seškārtējā F-1 pasaules čempiona Lūisa Hamiltona, pēc sacensībām izteicās, ka "Ferrari" zaudējusi iepriekšējo ātrumu, jo Itālijas komandu ierobežo oficiāla Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) tehniskā direktīva.

Direktīva, kas tapa tieši pēc nīderlandiešu pilota pieprasījuma, atzina "Ferrari" "blēdīgo" degvielas padeves sistēmu, kas paredzēta jaudas palielināšanai, par neatļautu, apgalvoja Verstapens.

Runājot ar reportieriem svētdienas pievakarē Ostinas "Circuit of the Americas" trasē, "Ferrari" komandas vadītājs Matia Binoto paziņoja: "Šajā nedēļas nogalē esmu daudz lasījis un dzirdējis par tehnisko direktīvu un tās ietekmi uz mūsu automašīnām. Esmu dzirdējis komentārus pēc sacīkstēm, kuras man personīgi bija ļoti sarūgtinošas... Tas ir tas komentāru tips, kas ir pilnīgi nepareizs sportā. Tas nenāk par labu sportam, un man šķiet, ka katram vajadzētu būt nedaudz vairāk piesardzīgam ar komentāriem."

Binoto, kurš sacīkšu dienā svētdien svinēja arī savu 50. gadadienu, pie reportieriem iznāca, lai runātu par to, kāpēc pirmo reizi pēc sešām uzvarām kvalifikācijā tāda izpalika Ostinā un kāpēc acīmredzami bija zudis ātrums taisnēs, salīdzinot ar iepriekšējām sacīkstēm.

Komandas pilots Sebastians Fetels ar salauztu balstiekārtu bija izstājies jau sacensību sākumā, bet viņa komandas biedrs Šarls Leklērs, kurš izmantoja "veco" "Spec 2" dzinēju, finišēja ceturtais, 50 sekundes aiz Verstapena.

Uz Verstapena repliku, ka "Ferrari" tik slikti startēja, jo beidza blēdīties, Binoto atbildēja, ka "patiesībā domāju, ka Fetels bija pavisam tuvu "pole position", taču bija nedaudz par piesardzīgu vienā no līkumiem".

Viņš piebilda, ka Leklēram bija tehniski sarežģījumi, bez kuriem arī "viņš varēja iegūt pirmo vietu kvalifikācijā."

Komandas vadītājs atzīmēja, ka mašīnām bija izmainīti regulējumi un tās trasē devās ar samazinātu jaudu, iegūstot līkumos, bet zaudējot ātrumu taisnēs. "Kompromiss starp saķeri un jaudu šajā nedēļas nogalē bija citādāks nekā iepriekšējās sacensībās," skaidroja speciālists.

Monako braucējs Leklērs, kurā tiek saskatīts nākamais Verstapena sāncensis cīņā par F-1 pasaules čempionāta uzvarētāja troni, piebilda, ka Verstapenam nav ne mazākās nojēgas par to, ko viņš runāja: "Es domāju, ka tas ir joks, lai būtu pilnīgi atklāts. Viņam par to nav ne jausmas. Viņš nav komandā. Mēs zinām, ko tieši mēs darām. Es nezinu, kāpēc viņš runā. Viņš neko par mums nezina."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!