Latvijas rallija braucējs Mārtiņš Sesks un stūrmanis Renārs Francis svētdien, 6. decembrī, pasaules rallija čempionāta (WRC) junioru klasē (JWRC) tika kronēti par vicečempioniem.

Jau ziņots, ka Seska ekipāža Moncā sestdien, 5. decembrī, pirmajā ātrumposmā avarēja, kā rezultātā bija spiesta izstāties no sacensībām, bet automašīnas bojājumu dēļ sportists svētdien nevarēja cīnīties par čempiontitulu.

Sacensību organizatoru publicētajās fotogrāfijās Seska braucamais bija redzams bez aizmugurējiem riteņiem.

Tāpat cīņu par čempiontitulu liedza ieilgušais slimnīcas apmeklējums. Sesks un Francis pēc sestdienas avārijas ar helikopteru tika nogādāti vietējā slimnīcā.

"Pēc konsultācijām ar Itālijas slimnīcas ārstiem un FIA galveno ārstu, pēdējo rallija dienu aizvadām miera režīmā. FIA rekomendācija pēc atgriešanās no sacensībām ir veikt papildus pārbaudes Kembridžas klīnikā Anglijā. Šobrīd ir pāris stīvumi un pēcavārijas sindroms, taču normāla pašsajūta pamazām atgriežas. Tas, ka esam sveiki un veseli, vēlreiz parāda, ka drošība mūsu sportā ir augstā līmenī," komentē LMT Autosporta akadēmijas pilots Mārtiņš Sesks.

"Moncas rallijs bija supersarežģīts! Mēs piedzīvojām visus iespējamos laikapstākļus. Kļūdas pieļāva visi, tostarp mēs gan sacensību pirmajā dienā, gan vakar, kad ātrā kalnu sekcijā notika bremžu sistēmas kļūda un piedzīvojām avāriju," stāsta Sesks.

"Konkurence bija augsta. Visi no mūsu JWRC trijnieka cīnījās ar maksimālu atdevi līdz pēdējiem metriem. Esmu ļoti priecīgs par Toma Kristensena uzvaru. Kopā esam aizvadījuši daudzas sezonas, tostarp kā komandas biedri "Opel Motosport" rūpnīcas komandā," iespaidos dalās JWRC vicečempions.

Komandas treneris Uldis Briedis norāda, ka laikapstākļi pirmajās divās rallija dienās bija tuvi tiem, kādos notika iepriekšējā sagatavošanās Latvijā: "Bijām gatavojušies mainīgam segumam un mitram asfaltam, taču slidenai gruntij iespējams par maz. Tomēr neviens nebija gaidījis sniegu. Sacensību laikā bija daudz spekulāciju par laikapstākļiem un pēdējā brīdī visiem bija jāpieņem ātri lēmumi par riepu izvēli. Tā kā "on-board" kameras ieraksts nav saglabājies, arī avārijas tehniskie iemesli vēl tiek noskaidroti."

JWRC klasē pēdējā sezonas posmā uzvaru izrāva zviedrs Toms Kristensons, kurš no trim ārtumposmiem uzvarēja divos. Pirmajā sestdienas "dopā" ātrākais bija soms Sami Pajari.

Kristensons Moncā ieradās ar desmit punktiem mazāk nekā Seskam, taču stabilais sniegums kopvērtējumā ļāva nopelnīt 83 punktus, kamēr liepājniekam bija par 15 punktiem mazāk. 66 punktus nopelnīja Pajari.

Jau ziņots, ka Sesks Moncas autodromā junioru ieskaitē ceturtdien vienīgajā ātrumposmā sasniedza trešo ātrāko laiku, līderim Pajari no Somijas zaudējot 5,3 sekundes.

Pēc piektdienas braucieniem Kristensons, kurš bija Seska galvenais konkurents cīņā par čempiona titulu, Sesku apsteidza par divām minūtēm un 20,2 sekundēm.

Sezonas noslēdzošajā posmā dalībniekiem bija iespēja izcīnīt pusotru reizi vairāk punktu nekā parastā etapā un tikt pie bonusa punktiem par uzvarām ātrumposmos, pie tam sportistiem, kuri piedalījušies visos čempionāta posmos, neņems vērā sliktāko sacensību rezultātu.

Pirms pēdējā posma junioru klases kopvērtējumā Sesks ieņēma pirmo vietu ar 68 punktiem, bet par desmit mazāk bija Kristensonam. Vēl četrus punktus mazāk bija iekrājis soms Pajari. Kristensons posmā Igaunijā izstājās, tāpēc viņam netiks ņemts vērā šis rezultāts.

Itālijā rallija braucējus pārsteidzis sniegs, tāpēc sportistiem ļauts lietot ziemas riepas. JWRC klases braucējiem ļauts izmantot sešus riepu komplektus.

JWRC klasē visi sportisti startē ar "Ford Fiesta" spēkratiem.

Sezonas pirmajā JWRC posmā Sesks un Francis Zviedrijā izcīnīja otro vietu, piekāpjoties tikai Kristensonam, bet otrajā etapā Igaunijā viņi sarūpēja Latvijai pirmo uzvaru šajā klasē. Iepriekšējā posmā Sardīnijā Sesks bija trešais.

Pērn Seskam bija debijas gads, pasaules junioru čempionātā braucot ar priekšpiedziņas "Ford Fiesta R2" automašīnu. JWRC klasē 25 ātrumposmos Seska ekipāžai izdevies finišēt labāko trijniekā, ātrumposmos uzvara gūta trīs rallijos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!