Foto: Publicitātes foto
Igaunijā atzītais IT eksperts un pasniedzējs Henns Sarvs ar Toyota Prius hibrīdauto brauc kopš 2005. gada un saviem paziņām vienmēr iesaka, pērkot jaunu automobili, padomāt par hibrīdu. Pirmkārt, šis automobilis salīdzinājumā ar citiem tās pašas klases automobiļiem jūtami ietaupa benzīnu. Otrkārt, informācijas tehnoloģiju speciālists izceļ inovatīvo domāšanu un, treškārt, viņš saka, ka ir cenu starpība. ”Jo vairāk brauc, jo automobilis galu galā kļūst izdevīgāks,” Henns nosauc hibrīdauto priekšrocības.

Atskatoties pagātnē, Henns spilgti apraksta savu pašu pirmo automobili. ”Nopirku nodzītu Peugeot no somiem un pirms Prius iegādes braucu ar Volkswagen ”vabolīti"." Kā būtisku Prius un citu automobiļu atšķirību viņš min braukšanas ērtumu un ievērojamo benzīna ekonomiju. 

Henns, kurš katram automobilim ir rakstījis ļoti precīzu benzīna patēriņa dienasgrāmatu, var meistarīgi salīdzināt hibrīdā un benzīna dzinēja automobiļu degvielas ekonomiju. ”Ja ”vabolīte" tērēja 9 litrus uz simt kilometriem, tad hibrīdauto tērē tikai 5 litrus," Henns norāda uz ievērojamo starpību un piebilst, ka vismazākais patēriņš bijis 4,7 litri uz simt kilometriem. ”Vairāk nekā sešus litrus uz simtu šis automobilis nekad nav tērējis," viņš piebilda. 

Ekonomiskā automobiļa burvība ir hibrīddzinējs, ko darbina gan akumulators, gan benzīns. ”Mazā ātrumā, līdz 30 km/h, automobilis brauc ar elektrību, tā rentabilitāte izpaužas sastrēgumos, kur benzīna patēriņš ir nulle litru uz simtu," viņš stāsta. 

No diviem dzinējiem visu laiku ir savs labums, benzīna dzinējs lādē akumulatoru, kas nepārtraukti nodrošina vienmērīgi zemu benzīna patēriņu. ”Uz šosejas apdzenot automobiļus un palielinot ātrumu, tā ieslēdz akumulatora dzinēju, tādēļ benzīna dzinējam nav jātērē vairāk degvielas, visa brauciena laikā degvielas patēriņš tiek saglabāts vienmērīgi zemā līmenī," viņš apraksta dzinēja darba procesu. Vīrietis ir pats izmēģinājis, kā ir braukt bez benzīna, un tikai ar akumulatoru nobraucis piecus kilometrus. 

Henns, kurš profesionāli ir ļoti cieši saistīts ar informācijas tehnoloģijām un inovācijām, uzskata hibrīdauto par jau šodien pieejamu nākotnes tehnoloģiju. ”Ticu, ka autoindustrija pamazām virzās uz jaunām tehnoloģijām, kas palīdzēs saudzēt vidi un samazināt naftas patēriņu," viņš stāsta. ”Viens no automobiļa iegādes iemesliem bija tieši hibrīdauto tehniskā novitāte un inovācija autorūpniecībā, kas tolaik bija vēl ļoti reta," Henns piebilst. 

Hibrīdauto cenu klase gan ir dārgāka, bet atmaksājas, ja ar to nobrauc vairāk kilometru. Henns, kas ar automobili brauc daudz, ar Prius ir nobraucis vairāk nekā 200 000 kilometru. ”Prius nekad nav mani pievīlis un pat aukstā ziemas laikā mašīna ir iedarbojusies bez problēmām," Henns slavē automobiļa izturību, neraugoties uz lielo nobraukumu.

Veidojot ļoti precīzu benzīna patēriņa pārskatu, viņš ir dzīvs pierādījums tam, ka hibrīdauto savu cenas starpību salīdzinājumā ar tās pašas klases automobiļiem, ir izlīdzinājis. Bet, tā kā benzīna cenas drīzāk kāpj, nākotnē vinnētā summa noteikti būs vēl lielāka. 

Bet kad pienāks laiks iegādāties jaunu automobili, Hennam tas noteikti būs hibrīds. ”Esmu tā pieradis pie šīs tehnoloģijas un jau domāju par uzlādējamu Prius, kura efekts ir tāds, ka pilsētas braucienus uz darbu un mājām varētu veikt, pilnīgi nemaz netērējot benzīnu," Henns par sava nākamā automobiļa pirkumu ir pārliecināts.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!