Foto: Publicitātes foto
2012. gada vasara nes labas ziņas visiem tiem, kas ir gaidījuši jauno hibrīdmodeļu nonākšanu salonos – tūlīt būs klāt jaunie modeļi Prius+, Yaris Hybrid un no rozetes lādējamais Prius ar pilnīgi jaunu tehnoloģiju (Plug-in Hybrid).

Toyota Prius+ ir Eiropā pirmais septiņvietīgais minivens ar pilno hibrīdo piedziņu. Plašais salons - līdz septiņiem braucējiem ar trim sēdekļu rindām - ir kļuvis iespējams kompaktā litija jonu akumulatora dēļ, kas ir novietots automobiļa priekšgalā, zem viduskonsoles starp vadītāju un blakussēdētāju.

Prius+ ārējā dizainā ir redzama gan parastā Prius tālāka attīstība, gan tā pagarinātā versija. Automobiļa spēcīgo dizainu raksturo pagarināta jumta līnija ar jauno panorāmas jumtu, kas saglabā Prius trijstūrveida siluetu un kura dēļ modelim Prius+ ir savā klasē viszemākais vēja pretestības koeficients Cd 0,28. 


Trapecveida priekšējā daļā ir integrēti priekšējie lukturi ar asiem stūriem, vēja virpuli samazinoši aerodinamiskas formas stūri un lielāks apakšējais dekoratīvais režģis. Raksturīgo aizmugurējās daļas dizainu ilustrē praktiska aizmugurējā lūka ar augšējām eņģēm, jumta spoilers, kas vēl vairāk uzlabo gaisa plūsmu, un jaudīgi aizmugurējie lukturi, kas atrodas tik tuvu malai, cik iespējams, lai nodrošinātu labāku pieeju bagāžas nodalījumam.

Kā no nosaukuma Prius+ var gaidīt, šo modeli raksturo dažādas ”ekstras": būtiski plašāks salons un vairāk sēdvietu. Salona plašumu vēl jo vairāk uzsver lielais panorāmas jumts no kristāliskiem sveķiem. Sveķi kā Toyota modeļu panorāmas jumta bāzes materiāls izmantoti pirmoreiz un optimizētā konstrukcija ir par 40% vieglāka nekā stikla analogs, turklāt šis materiāls ir arī karstumizturīgāks un vieglāks. Panorāmas jumtam ir ar durvju noslēgšanas sistēmu savienota automātiskās seguma noslēgšanas funkcija, kas novērš temperatūras paaugstināšanos salonā, parkojoties karstā laikā.

Pat ja automobilī brauc septiņi cilvēki, kas ir maksimālais braucēju skaits šajā modelī, Prius+ bagāžas nodalījuma tilpums ir 232 litri. Paslēpjot trešo rindu, bagāžas nodalījuma tilpums palielinās līdz pat 784 litriem. Aizmugurējā lūka atveras 1105 mm platumā, t.i., par 95 mm vairāk nekā parastajam Prius. Tas ļauj ērti iekraut un izkraut bagāžu. Vēl universālāku to padara lielā 345 mm platā mantu glabātava zem bagāžas nodalījuma grīdas.

Modelī Prius+ izmantota Toyota Hybrid Synergy Drive jaunākās paaudzes transmisija, kurā ietilpst 1,8 litru 73 kW Atkinsona cikla benzīna dzinējs un spēcīgs 60 kW elektromotors. Tā kā sistēmas kopējā jauda ir 136 DIN ZS, Prius+ tikai 11,3 sekundēs palielina ātrumu no 0-100 km/h. Maksimālais ātrums ir 165 km/h.

Modeļa ekoloģiskumu palielina Prius+ labākā aerodinamika savā klasē un mazais svars. Pilnā hibrīda sistēma nodrošina gan labāko degvielas ekonomiju savā klasē, gan viszemāko CO2 izmešu līmeni - attiecīgi 4,1 l/100 km un 96 g/km.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!