Foto: Publicitātes foto
Jaunais Yaris Hybrid apvieno kompaktās klases automobiļu labākās īpašības – ir pietiekami ērts, mazs un praktisks, un tā labākie ekonomiskuma rādījumi tiek sasniegti tieši pilsētvidē. Toyota mērķis bija radīt transportlīdzekli ar hibrīdpiedziņu, kura ietilpība būtu tāda pati kā iekšdedzes dzinēja modelim – saprotams, ka bija jānāk klāt vēl mazākam degvielas patēriņam un zemākām emisijām.

Hibrīdpiedziņa padara Yaris arī ievērojami efektīvāku - tieši braucot pa pilsētu, kur daudz tiek bremzēts un paātrināta gaita, atklājas tā galvenā efektivitāte. Viss notiek uz akumulatora, nevis degvielas rēķina, un tā rezultātā Yaris Hybrid spēj tikai ar akumulatoriem pārvietoties 2 kilometrus.

Principā piedziņa ir līdzīga Prius, kura iekšdedzes dzinēja darba tilpumu samazināja līdz 1,5 litriem, un mazāko akumulatoru bloku ”paslēpa" zem aizmugurējiem sēdekļiem. Pats dzinējs ir par 4,7 kilogramiem vieglāks nekā Prius un tikai par 30 kilogramiem smagāks nekā Yaris ar dīzeļdzinēju. Bet bagāžas nodalījuma ietilpība nesamazinājās ne par gramu.


Ārkārtīgi efektīvās un kompaktās pilnās hibrīdpiedziņas dēļ jaunā Yaris Hybrid CO2 izmešu apjoms - 79 g/km - ir mazāks nekā jebkuram citam automobilim ar parastu iekšdedzes dzinēju. Yaris Hybrid mazais CO2 izmešu apjoms ir panākts ar pilnā hibrīda tehnoloģiju, kas ievērojama ne vien ar ekonomiskumu, bet arī jaudu (100 DIN ZS). Yaris Hybrid ievērojamu laika posmu pārvietojas, nemaz neradot izmešus. Tā kā hibrīdpiedziņa izvēlas katrā situācijā visefektīvāko darba režīmu, ļoti bieži brauciena laikā benzīna dzinēja palīdzība vispār nav nepieciešama.

Tehnoloģiski jaunais Yaris ir labi aprīkots - braucēji var izmantot multimediju - navigācijas sistēmu ar skārienjutīgu ekrānu un atpakaļgaitas kameru ar krāsainu attēlu. Pēdējā minētā nodrošina mazajam transportlīdzeklim ļoti labu manevrēšanas spēju. Ekrānā var parādīt hidrīdpiedziņas statistiku un atbilstoši tai koriģēt savu braukšanas stilu. 

Vienlaikus Yaris Hybrid nav nekādu atkāpju ērtības ziņā - piemēram, klimata kontrole un automātiskā pārnesumu kārba ir iekļauta jau automobiļa standarta aprīkojumā. 

No tehniskajiem datiem var minēt vēl šādus parametrus: garums 3905, platums 1695, augstums 1510 un attālums starp asīm 2510 milimetru. Šķērsbāze priekšā ir 1485 un aizmugurē - 1470 vienību. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 286 litri, nolaižot aizmugurējās sēdekļu rindas atzveltnes, to var palielināt līdz 768 litriem. Bagāžas nodalījuma lūka ir pietiekami liela arī apjomīgāku priekšmetu iecelšanai.

Pamatīgi mainīta arī automobiļa āriene. Yaris hibrīda ”seju" veido Toyota dizaina jaunais virziens, kas ir pašpārliecinātības un agresivitātes apvienojums, ko papildina hibrīdmodelim raksturīgie LED priekšējie lukturi - tādējādi Yaris noteikti nepaliks nepamanīts. Ja mērķis ir atrast B segmenta transportlīdzekli ar zemām uzturēšanas izmaksām, kas pilsētā patērē vidēji tikai 3,1 litru benzīna uz simt kilometriem, Yaris Hybrid ir vispareizākais risinājums.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!