Foto: Publicitātes foto

"Alfa Romeo" šobrīd ražo tikai trīs modeļus: hečbeku "Giulietta", sedanu "Giulia" un krosoveru "Stelvio", bet ar vēl dažiem modeļiem – sedaniem un krosoveriem – tiksim iepazīstināti tuvākā gada lakā, sola "Alfa Romeo" pārstāvniecība Latvijā.

Daudziem "Alfa Romeo" "premium" segmenta konkurentu ražošanā ir pa vairākiem desmitiem automašīnu – tiem pašiem modeļiem ir vairāki virsbūves tipi, dažāda garuma riteņu bāzes, taču itāļi par to nedomā. Šādas rīcības iemesli ir tādi paši, kā pirms vairāk nekā 100 gadiem, kad tikko bija sākusies šī ražotāja vēsture.

"Šie iemesli – īpašais dizains, sportiskums un kvalitāte. "Alfa Romeo" automašīnas nesajauksi ar citām – to forma, lukturi, riteņi ir citādāki nekā vairumam. Lai aizpildītu visas tirgus nišas, šo principu vajadzētu upurēt. Lai automašīnu izmēģinātu un atbilstoši saregulētu ikviena mehānisma darbību, nepieciešams veikt ļoti daudz testu dažādos apstākļos. Ražojot vienu modeli pēc otra, izsmeļošus testus nav iespējams veikt. Pat sedana un universāla vadības īpašības atšķiras dažādas svara sadales un aerodinamikas dēļ," stāsta "Alfa Romeo" tirdzniecības pārstāvis Kārlis Pabērzs.

Šo principu vislabāk pierāda rezultāti. "Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio" ir visātrākais sedans Nirburgringa "Nordschleife" trasē (vienu apli pieveica septiņās minūtēs un 32 sekundēs), bet "Stelvio Quadrifoglio" – visātrākais SUV (7 min 51,7 s). "Alfa Romeo" sedans Nirburgringā nodemonstrēja labāku viena apļa pieveikšanas laiku nekā tādi modeļi kā "Porsche Carrera GT" vai "Ferrari 458 Italia", bet itāļu SUV pārspēja "Lamborghini Gallardo LP 560-4" un "Aston Martin V12 Vantage S".

Ja "Alfa Romeo" iepazīstinās ar universāli, tā pirmais mērķis būs tāds pats: kļūt par ātrāko universāli Nirburgringa trasē. Tāds pats mērķis būs arī jaunajam hečbekam un kompaktajam SUV.

"Alfa Romeo" auto klāstā pēc ilgāka pārtraukuma šīs desmitgades sākumā parādījās daudz jaunumu. Prezentētais "Giulia" sedans iezīmēja atgriešanos pie tradicionālajām sastāvdaļām – dzinēja priekšējā daļā un aizmugurējās piedziņas riteņiem.

Pēc gada tikām iepazīstināti ar vēsturē pirmo "Alfa Romeo" SUV – "Stelvio". Pagājušajā Ženēvas automašīnu izstādē tika atrādīts konceptuālais krosovers "Tonale". Tas ir mazāks par "Stelvio" SUV, kas, kā plānots, būs pirmais "Alfa Romeo" modelis ar hibrīda spēka agregātu un pirmais elektromobilis.

Elektriskie sporta modeļi izceļas ar vēl citām īpašībām – tie paātrinās straujāk, bet svara centru iespējams koncentrēt uz pašu automašīnas galu. Jau šodien norisinās dažādas elektromobiļu sacīkstes, bet pasaules rallija krosa čempionātā "World RX" tiek plānots, ka no 2021. gada sacīkstēties drīkstēs tikai elektriskie modeļi, tādēļ "Alfa Romeo" sper soļus arī šajā virzienā.

Plānots, ka nelielais krosovers būs pirmais hibrīda un pilnībā elektrisks "Alfa Romeo" modelis, bet 2020. gadā tiek plānota arī pilnībā jauna aizmugurējo riteņu piedziņas hečbeka parādīšanās.

Arī "Alfa Romeo" sportiskajām kupejām "4C" un "8C" tiek gatavoti pēcteči. "GTV" ar hibrīda platformu sasniegs vairāk nekā 600 ZS, tāpat tam jābūt līdzībai ar "Giulia" kupeju. Sportiskā "8C" sekotāja aizmugurējos riteņus darbinās benzīna dzinējs, bet priekšējos – elektriskais, kopējā sistēmas jauda būs lielāka par 700 ZS. Tās ir automašīnas, kas tiks prezentētas tikai pēc vairākiem gadiem, bet atsevišķas to daļas tiek izmēģinātas jau tagad un tiek gatavotas to debijai tirgū un rekordiem Nirburgringā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!