Foto: Publicitātes foto

Britu automobiļu marka "Mini" turpina darbus pie nākamās paaudzes "Countryman" modeļa izstrādes. Šī gada novembrī ražošanas uzsākšana "BMW Group" rūpnīcā Leipcigā būs pirmā reize, kad "Mini" modelis tiks ražots Vācijā.

Līdz šim lielākais "Mini" modelis

Pirmo reizi "Mini" vēsturē jaunais modelis ir palielināts par 13 centimetriem, sasniedzot 4429 mm, bet augstums – par gandrīz sešiem centimetriem, tādējādi piedāvājot vairāk vietas salonā un ērtības braukšanas laikā gan autovadītājam, gan pasažieriem.

"Mini Countryman" bagāžnieku, pateicoties bīdāmajam un salokāmajam aizmugurējam sēdeklim, varēs paplašināt no 370 līdz pat 1170 litriem, kas jauno modeli padara par piemērotu transportlīdzekli brīvdienu izbraukumiem un garākiem ceļojumiem atvaļinājuma laikā.

Ar piecām durvīm, daudzveidīgi izmantojamu salonu un pēc izvēles arī versijā ar pilnpiedziņu līdz šim lielākais "Mini" automobiļu saimes modelis ievadīs zīmolu bezizmešu mobilitātes laikmetā.

"Mini" turpina paplašināt elektrificēto modeļu klāstu

"Mini" modeļa jaunā paaudze ir pilnībā elektriska un bez CO2 emisijām. "Mini Countryman E" jauda ir 191 ZS (140 kW), savukārt "SE All4" ir zīmola pirmais pilnībā elektriskais automobilis ar pilnpiedziņu. Divi cieši integrēti piedziņas bloki uz priekšējās un aizmugurējās ass kopā rada 313 ZS (230 kW) jaudu. Aprēķinātā sniedzamība ir aptuveni 450 kilometri. Turklāt jau šobrīd katrs piektais pārdotais "Mini" ir elektrisks.

Samazināta ietekme uz vidi arī ražošanas procesā

Jaunais "Mini Countryman" apvieno bezizmešu mobilitāti ar samazinātu automobiļu ražošanas procesa ietekmi uz vidi. Tostarp vieglmetāla lietie riteņu diski būs izgatavoti no līdz pat 70% otrreizēji pārstrādātā alumīnija. Izmantojot ražošanā zaļo elektroenerģiju, BMW ievērojami samazina CO2 emisijas, salīdzinot ar tradicionālajiem ražošanas procesiem.

Instrumentu vadības paneļa, stūresrata, transportlīdzekļa griestu un grīda apdares, kā arī grīdas paklājiņu virsmas ir izgatavotas no pārstrādāta poliestera, kas iegūts no PET pudelēm un paklāju atgriezumiem. Šī alternatīva tradicionālajiem materiāliem līdz pat 85% samazina CO2 emisijas visā ražošanas ķēdē.

"BMW Group" Leipcigas rūpnīcas ilgtspējas enerģijas ražošanas un patēriņa stratēģija ietver četras vēja turbīnas 190 metru augstumā. Ar to palīdzību gada laikā no vēja enerģijas varētu saražot vairāk nekā 20 GWh elektroenerģijas.

Bateriju parkā tiek izmantoti līdz pat 700 otrreizlietojami augstsprieguma akumulatori no "BMW i3" automobiļiem, lai uzkrātu, piemēram, vēja turbīnu saražoto enerģiju. Uzglabājot enerģiju telpās, var optimizēt vietējo enerģijas pārvaldību un nodrošināt elektrotīkla stabilitāti.

"BMW Group" līdz 2024. gadam plāno palielināt e-komponentu ražošanas jaudu savā Leipcigas ražošanas bāzē, uzstādot vēl astoņas ražošanas līnijas un investējot vairāk nekā 800 miljonus eiro. Ražošanas dekarbonizācija, aizstājot fosilo kurināmo ar ūdeņradi, šobrīd ir viena no modernākajām un ilgtspējīgākajām automobiļu ražošanas procesiem pasaulē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!