Foto: Publicitātes foto

"Mercedes-Benz" gadu sācis ar pasaules mēroga novitāti – "MBUX Hyperscreen". Tas ir panelis-ekrāns, kas stiepjas visā mašīnas platumā no vienām durvīm līdz otrām. Tam ir pievienots mākslīgais intelekts ar programmatūru, kas spēj mācīties.

Ekrāna darbības koncepcija pilnībā pielāgojas lietotājam un sniedz personalizētus ieteikumus par daudzām izklaides, komforta un transportlīdzekļa funkcijām. Paredzēts, ka pirmajiem "MBUX Hyperscreen" būs pieejams jaunā "Mercedes-Benz EQS" sedana pircējiem.

"MBUX Hyperscreen" ir trīs zonas – instrumentu panelis iepretim vadītājam, multimediju sistēmas un klimata kontroles regulācijas zona paneļa vidū, un arī atsevišķa zona iepretim pasažierim. Lai nodrošinātu izcilu ekrāna attēla kvalitāti, visos displejos tiek izmantota OLED tehnoloģija. "MBUX Hyperscreen" ir aprīkots ar 8 kodolu procesoru un 24 gigabaitu operatīvo atmiņu. Ar daudzfunkcionālās kameras un gaismas sensora starpniecību ekrāna spilgtums tiek pielāgots apkārtējiem apstākļiem. Šajā lielajā digitālajā virsmā ir integrēti arī salona gaisa ventilācijas deflektori, kas savieno digitālo un fizisko pasauli.

Ekrāna virsma veidota no izturīga alumīnija silikāta stikla un pārklāta ar īpašu trīsslāņu pārklājumu, sauktu par "Silver shadow". Šis pārklājums, kā sola ražotājs, esot drošs pret skrāpējumiem, novērš atspīdumu un atvieglo tīrīšanu. Savukārt paneļa apakšmalā integrētais apgaismojums rada iespaidu, ka displeji "peld".

Pateicoties tā dēvētajam nulles slānim, lietotājam nav jāritina apakšizvēlnes, vai jādod balss komandas. Viss nepieciešamais ir viegli atrodams, vienkārši ritinot izvēlņu joslu. "Mercedes-Benz" ir izpētījis pirmās MBUX paaudzes lietošanas paradumus. Visbiežāk autovadītāji lieto navigāciju, radio un multivides funkcijas, kā arī telefona zvanus. Tāpēc šīs funkcijas vienmēr ir "Hyperscreen" ekrāna centrā ar pilnu funkcionalitāti.

""MBUX Hyperscreen" ir gan automašīnas smadzenes, gan nervu sistēma," saka Sajads Khans, "Mercedes-Benz AG" valdes loceklis. ""MBUX Hyperscreen" nepārtraukti turpina iepazīt klientu un nodrošina pielāgotu, personalizētu informācijas un izklaides piedāvājumu, pirms vēl pasažieris ir uzsācis šo funkciju meklēšanu."

Runājot par pasažiera ekrānu, izklaides funkcijas tajā ir pieejamas tikai brauciena laikā. Ekrānā ir integrēta kamera, kas fiksē vadītāja acu skatienu, un, ja vadītājs novēršas no ceļa, aktivizējas funkcija "pauze". Ja pasažiera sēdeklis nav aizņemts, ekrāns kļūst par digitālu dekorāciju – šajā gadījumā uz paneļa redzamas animētas "Mercedes-Benz" trīsstaru zvaigznes.

Ar mākslīgā intelekta palīdzību MBUX īsā laikā apgūst autovadītāja paradumus un automātiski piedāvā vairāk nekā 20 papildu funkcijas atbilstoši lietotāja uzvedībai un kontekstam. Piemēram, ja otrdienu vakaros, dodoties mājās, autovadītājs zvana kādam noteiktam draugam, MBUX šajā nedēļas dienā un laikā piedāvās veikt šo zvanu. Ja "EQS" vadītājs ziemā regulāri izmanto "karsto akmeņu" masāžas funkciju, sistēma to apgūst un automātiski iesaka šo komforta funkciju.

Visbeidzot, ja autovadītājs kādā pilsētas vietā izmantojis klīrensa pacelšanas funkciju, lai pārvarētu, piemēram, guļošo policistu, MBUX saglabā GPS koordinātas un nākamajā reizē, tuvojoties koordinātām, aktivizē šo funkciju bez vadītāja iesaistes.



Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!