'Porsche Taycan' elektromobilis – 761 ZS un 2,8 sekundes līdz 'simtam'
Foto: Publicitātes foto

Šodien "Porsche" iepazīstināja sabiedrību ar savu pirmo pilnīgi elektrisko sporta automobili. ""Taycan" ir saikne starp mūsu mantojumu un nākotni. Tas turpina mūsu zīmola veiksmes stāstu – zīmola, kas jau vairāk nekā 70 gadus aizrauj un sajūsmina ļaudis visā pasaulē," pasaules pirmizrādes atklāšanā Berlīnē sacīja "Porsche" valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme. "Šodiena iezīmē jauna laikmeta sākumu."

Četrdurvju sportiskais sedans ir oriģināls piedāvājums, kas "Porsche" raksturīgo jaudu un savienojamību apvieno ar ikdienas lietojamību. Pirmie modeļi jaunajā sērijā ir "Taycan Turbo S" un "Taycan Turbo". Tie ir "Porsche E-Performance" līderi un vieni no jaudīgākajiem sērijveida modeļiem, ko sporta auto ražotājs pašlaik piedāvā savā izstrādājumu klāstā.

Šogad tiks izlaisti arī šo pilnpiedziņas automobiļu mazāk jaudīgi varianti. Savukārt pirmais atvasinājums būs "Taycan Cross Turismo", kas tiks pievienots klāstam nākamā gada beigās. Līdz 2022. gadam "Porsche" būs ieguldījis elektromobilitātē vairāk nekā sešus miljardus eiro.

"Taycan" flagmaņversija "Turbo S" ar turbopūtes pastiprināšanu apvienojumā ar braukšanas uzsākšanas vadību var nodrošināt līdz 761 ZS jaudu, bet "Taycan Turbo" – līdz 680 ZS jaudu. No vietas līdz 100 km/h "Taycan Turbo S" paātrinās 2,8 sekundēs, savukārt "Taycan Turbo" šo sprintu paveic 3,2 sekundēs.

"Turbo S" nobraucamais attālums sasniedz 412 kilometrus, bet "Turbo" – 450 kilometrus (abos gadījumos saskaņā ar WLTP datiem). Abu pilnpiedziņas modeļu maksimālais ātrums ir 260 km/h.

"Taycan" ir pirmais sērijveida automobilis ar 800 voltu sistēmas spriegumu, nevis elektromobiļiem ierastajiem 400 voltiem. Tas ir īpašs ieguvums autobraucējiem, kas devušies ceļā: tikai nedaudz vairāk kā piecās minūtēs akumulatoru var uzlādēt, izmantojot līdzstrāvu no lieljaudas uzlādes tīkla, lai nobrauktu līdz 100 kilometriem (saskaņā ar WLTP datiem).

Uzlāde no pieciem līdz 80 procentiem (uzlādes stāvoklis) ilgst 22,5 minūtes, uzlādējot ideālos apstākļos, un maksimālā uzlādes jauda ir 270 kW. "Performance Battery Plus" kopējā ietilpība ir 93,4 kWh. "Taycan" vadītāji savus automobiļus var ērti uzlādēt mājās ar maiņstrāvu līdz 11 kW.

Interjerā visas lietotāja saskarnes ir pilnīgi no jauna izstrādātas "Taycan" vajadzībām. Ir ievērojami samazināts klasisko aparatūras vadības elementu, piemēram, slēdžu un pogu, skaits. To vietā ir nākusi intelektiska un intuitīva vadība, izmantojot skāriendarbību vai balss vadības funkciju, kas reaģē uz komandu "Hey Porsche".

"Taycan" ir pirmais automobilis, kurā Porsche piedāvā salona apdari pilnīgi bez ādas elementiem. No inovatīviem, pārstrādātiem materiāliem veidotais salons uzsver elektriskā sporta automobiļa ilgtspējīgo koncepciju. "Kāju garāžas" – padziļinājumi akumulatorā aizmugures kāju telpā – nodrošina ērtu sēdēšanu aizmugurē un sporta automobiļiem raksturīgo zemo klīrensu. Var izmantot divus bagāžas nodalījumus: priekšējā nodalījuma ietilpība ir 81 litrs, bet aizmugurējā – 366 litri.

Gan "Taycan Turbo S", gan "Taycan Turbo" ir divi elektromotori pa vienam uz katras ass, kas tos padara par pilnpiedziņas automobili. Uz aizmugurējās ass uzstādītā divpakāpju transmisija ir "Porsche" izstrādāts jauninājums. Pirmais pārnesums nodrošina vēl lielāku "Taycan" paātrinājumu no vietas, savukārt otrais pārnesumus ar garu pārnesuma attiecību nodrošina augstu efektivitāti un vienlīdz lielas jaudas rezerves. Tas attiecas arī uz ļoti lieliem ātrumiem.

Pilnpiedziņas vadība ar diviem elektromotoriem un rekuperācijas sistēmu ir oriģināla. Līdz 265 kW potenciālā rekuperācijas jauda ir ievērojami augstāka nekā konkurentiem, apgalvo autoražotājs. "Porsche" braukšanas izmēģinājumi ir parādījuši, ka aptuveni 90 procentus ikdienas bremzēšanas veic elektromašīnas vien, nemaz neaktivizējot hidrauliskās riteņu bremzes.

Dažādu braukšanas režīmu profils pamatā atbilst tai pašai filozofijai, kā citās "Porsche" modeļu sērijās. To papildina īpaši iestatījumi, kas ļauj optimāli izmantot pilnīgi elektrisko piedziņu. Ir četri braukšanas režīmi: "Range", "Normal", "Sport" un "Sport Plus". Turklāt atsevišķas sistēmas pēc nepieciešamības var konfigurēt režīmā "Individual".

Vācijā "Porsche Taycan" maksā no 152 136 eiro (ieskaitot nodokļus).

Source

DELFI Auto

Tags

Porsche
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form