Foto: Publicitātes foto

"Porsche" paplašina elektroauto sporta sedanu saimi, un jau šovasar Eiropas tirgū nonāks jaunais "Taycan Cross Turismo". Jaunais auto apvieno "Porsche" e-veiktspēju ar uzlabotu piemērojamību ikdienas braucieniem, turklāt tas nupat pievarējis izaicinājumiem pilno testēšanas programmu.

Lielākais izaicinājums "Porsche" dizaineru komandai bija apvienot auto zīmolam raksturīgo sportiskumu ar apvidus braukšanu. Jaunajam modelim piemīt visas "Taycan" sedana spēcīgākās īpašības, tostarp izcila veiktspēja un gara nobraukšanas distance ar vienu uzlādi. Savukārt šasijai ar četru riteņu piedziņu un pneimatisko piekari iespējams regulēt augstumu.

Tāpat aizmugurē sēdošajiem pasažieriem ir krietni vairāk vietas un bagāžas nodalījumam ir lielāka ietilpība. Interjers un tā aprīkojums ticis optimizēts līdz pēdējai detaļai. Interesanti, ka maketam jeb interjera fiziskai reprezentācijai un aprīkojuma funkcionalitātei bijušas nepieciešamas vien 650 dizaina un koordinācijas stundu, kā arī 1500 izstrādes stundu.

"Porsche" izstrādātais un šim modelim paredzētais aizmugurē piestiprināmais riteņu turētājs arī pakļauts bargai testēšanas programmai ar izmēģinājumiem pa nelīdzenu ceļu un ar dinamisku braukšanu. Tas nosaka jaunus standartus attiecībā uz vadāmību, ergonomiku, braukšanas drošību un stabilitāti. Uz tā platajām sliedēm iespējams transportēt vairākus elektriskos velosipēdus.

"Pateicoties ietilpīgajam bagāžas nodalījumam, plašajam auto salonam un velosipēdu turētājam, šis "Taycan" būs izcili piemērots ģimenēm ar bērniem, aktīvā dzīvesveida piekritējiem vai dabas mīļotājiem," piebilst "Porsche Latvija" centra vadītājs Ivars Norvelis.

"Cross Turismo" veidots tā, lai tas uzrādītu izcilu sniegumu sacīkšu trasē, turklāt spēkratam jāspēj pārvarēt nogāzes, dubļus un grants segumus. Šie apstākļi tika simulēti "Izturības testēšanas poligonā" Veisahas Attīstības centrā. Lai arī "Cross Turismo" nav pilntiesīgs bezceļu auto, tas īpaši specializējas neasfaltētos un grants ceļos. Tas ir kā Šveices armijas nazis, kas aprīkots ar 21 collu lieliem diskiem.

"Porsche" elektriskos automobiļus testē tikpat stingri kā sporta automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Būtisks aspekts, ko nepieciešams pārbaudīt, ir neierobežota auto ikdienas lietojamība visos klimatiskajos apstākļos. Elektrisko automobiļu gadījumā tiek pārbaudīti vairāki papildu aspekti, tostarp tādi īpaši sarežģīti uzdevumi kā akumulatoru lādēšana vai piedziņas un interjera temperatūras kontrolēšana ekstremāli zemā vai augstā temperatūrā. "Porsche" automobiļiem tiek pārbaudīts to sniegums sacīkšu trasē, kā arī spēja veikt maksimālos atkārtotus paātrinājumus un ikdienai piemērota nobraukuma distance ar vienu uzlādes reizi.

"Porsche Taycan Cross Turismo" patlaban noslēdz pēdējos izmēģinājuma braucienus. Plašā "Porsche" testēšanas programma norit tādās sacīkšu trasēs kā Nirburgringas Nordšleifē un "Grand Prix" trasē Hokenheimā, kā arī testēšanas poligonos visā pasaulē, tostarp Itālijas dienvidu pilsētā Nardo. Turklāt "Cross Turismo" ticis pārbaudīts arī neierastās vietās Francijas dienvidos un Pirenejos. Poligoni Veisahas Attīstības centrā piedāvājuši papildu apvidus izaicinājumus netālu no Āfrikas tā dēvētajā Safari trasē.

Kopumā "Cross Turismo" pārbaudījumos apbraucis zemeslodi gandrīz 25 reizes, ja to mērītu ap ekvatoru, mērojot 998 361 kilometru.

Plaša testēšana tiek veikta arī laboratorijās un īpašos pārbaudījumu stendos. Tā ietver aerodinamikas dizaina izstrādi un apstiprināšanu, tādēļ "Cross Turismo" pārcietis vētru vēja tunelī aptuveni 325 stundas. "Taycan" izstrādes procesā auto kopumā tur pavadījis jau 1500 stundu.

"Porsche" darbību pilnībā elektrisko automobiļu segmentā sācis veiksmīgi – 2020. gadā klientiem piegādāti vairāk nekā 20 000 "Taycan" sportisko sedanu. "Taycan" šobrīd veido 70% no visiem Norvēģijā pārdotajiem "Porsche" modeļiem. Novembra sākumā šajā valstī klientam tika nodots jau tūkstošais "Taycan". Tas nozīmē, ka "Porsche" tirdzniecības apjoms Norvēģijā ir dubultojies. Elektriskais sporta automobilis saņēmis arī vairāk nekā 50 starptautiskus apbalvojumus, jo sevišķi tā svarīgākajos tirgos Vācijā, ASV, Lielbritānijā un Ķīnā.

Jaunajam aizmugures piedziņas "Taycan" pieder arī Ginesa pasaules rekords par garāko kontrolēto sānslīdi jeb driftu, kas veikts ar elektrisko automobili – tas bez apstājas sāniski nobraucis 42 171 kilometru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!