VW parādījis jaunā 'Golf' sportisko 'GTI' versiju
Foto: Publicitātes foto

Ženēvas autoizstādē, kas durvis vērs 3. martā, "Volkswagen" (VW) prezentēs "Golf" saimes jaunākos sporta modeļus. "GTI", "GTD" un "GTE" – trīs "Golf" versijas, trīs raksturi, trīs ekonomiskas un videi saudzīgas piedziņas sistēmas, bet viens dizains un specifikāciju filozofija.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Jaunais "Golf GTI" ir kompaktklases sportiskais automobilis digitālajā laikmetā, kas attīsta 245 ZS jaudu. Ar 245 ZS kopējo jaudu jaunais "Golf GTE" ir tikpat jaudīgs kā "Golf GTI". Hibrīda piedziņa radīta sportiskai veiktspējai, apvienojot elektrisko ilgtspējību, kā arī braukšanu bez izmešiem aptuveni 60 kilometrus ar lielisku automobiļa dinamiku.

Savukārt jaunais "Golf GTD" ir aprīkots ar vienu no pasaulē videi saudzīgākajiem dīzeļdzinējiem, daļēji pateicoties dubultai "AdBlue" dozēšanai. Šajā modelī 200 ZS jauda apvienota ar ļoti augstu degvielas ekonomiju.

Jaunie, sportiskie modeļi jau standarta komplektācijā aprīkoti ar LED priekšējiem un aizmugurējiem lukturiem. Atpazīstamā radiatora reste ar "honeycomb" rakstu papildināta ar X formas miglas lukturiem, kas pieejami papildu komplektācijā.

Visiem modeļi pamata aprīkojumā pieejami 17 collu lietie diski. Uzraksts "GTI", "GTE" vai "GTD" tagad izvietots centrā zem VW emblēmas. Sportiskais gaisa izkliedētājs apakšā atšķir jaunās modeļu versijas no citiem šīs saimes modeļiem. Tāpat tos iespējams atšķirt ar izpūtēju uzgaļiem – "GTI" ir viens izpūtēja uzgalis kreisajā pusē un viens labajā pusē, "GTD" ir divi uzgaļi kreisajā pusē, bet "GTE" izpūtēja uzgaļi nav redzami.

Ādas apdares daudzfunkciju stūresrats ir ar skārienjutīgu vadību, kuru papildu komplektācijā iespējams papildināt ar vadītāja asistenta "Travel Assist" pogu, kas sniedz iespēju braukt daļēji automatizēti līdz 210 km/h.

Klasiskais rūtiņu raksts sportiskajiem sēdekļiem ir saglabāts un izcelts ar jaunu versiju "Scalepaper". "Golf GTI", kas pamata komplektācijā aprīkots ar sešu pārnesumu manuālo ātrumkārbu, tagad ir pilnībā jauns "GTI" pārslēgmehānisma uzgalis.

"GTI" papildu komplektācijā pieejams ar automātisko septiņu pārnesumu divsajūgu ātrumkārbu (DSG), savukārt "GTD" pieejams tikai ar DSG. "GTE" aprīkots ar sešu pārnesumu DSG, kas izstrādāta hibrīda piedziņai. Ar DSG aprīkotajos modeļos pārnesumi tiek pārslēgti elektroniski un tā pārslēgšanas svira ir īpaši tam izstrādāta.

Jauno "Golf GTI" darbina 245 ZS divu litru turbo tiešās degvielas iesmidzināšanas dzinējs (EA888 evo4). Maksimālais griezes moments ir 370 Nm. Četru cilindru dzinējs pamata komplektācijā sajūgts ar sešu pārnesumu manuālo ātrumkārbu (MQ350). Septiņu pārnesumu divsajūga ātrumkārba (DQ381 DSG) pieejama papildu komplektācijā.

"Golf GTE" "plug-in" hibrīda piedziņa sastāv no 1,4 litru turbo benzīna dzinēja (EA211 TSI) ar 150 ZS jaudu un hibrīda moduļa ar elektrisko motoru (85 kW), sešu pārnesumu DSG (DQ400e) ātrumkārbas un jauna litija jona akumulatora. Kopumā šī kombinācija maksimumā attīsta 245 ZS jaudu, bet sistēmas maksimālais griezes moments ir 400 Nm.

Nobraukšanas distance tikai ar elektromotoru ir būtiski palielināta līdz aptuveni 60 kilometriem. Pilnībā elektriskajā režīmā ar automobili iespējams braukt līdz 130 km/h lielā ātrumā.

Kad akumulators ir pietiekami uzlādēts, "Golf GTE" vienmēr tiek iedarbināts pilnībā elektriskajā "E-Mode" režīmā. Piedziņa pārslēdzas uz "Hybrid" režīmu, ja akumulatora enerģijas kapacitāte nokrītas zem noteikta līmeņa vai ja ātrums pārsniedz 130 km/h.

Kad navigācijas sistēmā tiek izmantots maršruta asistents, akumulatora pārvaldnieks arī ņem vērā ceļa un topogrāfiskos datus, lai efektīvi uzkrātu un izmantotu enerģiju. Piemēram, ja galamērķis ir pilsēta, bet daļa brauciena jāveic pa šoseju, tad akumulators uzlādējas uz lielceļa, lai pēc tam izmantotu elektrību, braucot pa pilsētu.

"VW Golf GTD" aprīkots ar divu litru četru cilindru turbo dīzeļdzinēju (TDI), kas attīsta 200 ZS jaudu. "Golf GTD" dzinējs (EA288 evo sērija) spēj attīstīt maksimālo griezes momentu 400 Nm. Līdzīgi kā visi turbo dīzeļdzinēji – arī jaunajā "Golf" – "GTD" piedziņas sistēma ir savienota ar diviem SCR savstarpēji saistītiem katalītiskajiem neitralizatoriem (SCR – selektīvā katalītiskā redukcija).

Jaunā dubultās dozēšanas SCR sistēma ar dubultu "AdBlue" iesmidzināšanu ievērojami samazina slāpekļa dioksīda izmešus. VW pamata komplektācijā piedāvā "Golf GTD" ar septiņu pārnesumu divsajūgu ātrumkārbu (DQ381 DSG).

VW ir uzlabojis un pilnveidojis "Golf GTI", "GTE" un "GTD" modeļu balstiekārtu, izstrādājot "McPherson" priekšējās ass un vairāku posmu aizmugurējās balstiekārtas kombināciju.

Pirmo reizi izmantota jauna braukšanas dinamikas kontroles sistēma "Vehicle Dynamics Manager". Šī sistēma kontrolē gan ierobežotas slīdēšanas diferenciāļa (XDS) funkciju, gan regulējamo amortizatoru (papildu komplektācijā DCC) sānu dinamikas komponentes. Tādējādi tiek būtiski palielināta atšķirība starp maksimālu komfortu un dinamiku, līdz ar to panākot ievērojami uzlabotu braukšanas pieredzi.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Volkswagen
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form