Foto: Publicitātes foto
"Team Latvia" rallija komanda, kuru būvētā un uzturētā Latvijas elektropiedziņas automašīna "OSCar eO" sasniedza slavenā "Dakaras" rallijreida finišu, Latvijā atgriezīsies ceturtdien, vēstīja komandas mehāniķis Kaspars Dambis.

"OSCar eO" ekipāžas locekļi Māris Saukāns un Andris Dambis, kā arī pārējie komandas pārstāvji ieradīsies Rīgas lidostā ceturtdien plkst.17.45 ar reisu no Frankfurtes.

"Dakaras" rallijreida noslēguma kopvērtējumā Saukāns/Dambis ierindojās priekšpēdējā, 77.pozīcijā, bet otra "Team Latvia" vieglā automašīna ar krievu Antonu Grigorovu un latvieti Aināru Princi izstājās pēdējā posmā.


"Team Latvia" vēl pirms "Dakaras" rallijreida paziņoja, ka izcīnītā vieta šoreiz nebūs svarīga, jo galvenais uzdevums bija pārbaudīt smagos apstākļos unikālo "OSC eO" un sasniegt finišu.

Tikmēr augstas vietas kopvērtējumā izcīnīja Latvijas komandas "RE Autoclub" sagatavotās "Mitsubishi" automašīnas ar krievu braucējiem - Antons Meļņikovs/Antons Nikolajevs ierindojās 18.pozīcijā, bet Iļja Kuzņecovs/Romāns Jelagins ieņēma 36.vietu

Kā ziņots, par desmitkārtēju "Dakaras" rallijreida uzvarētāju svētdien kļuva slavenais Francijas sportists Stefans Peterhansels, kurš triumfēja vieglo automašīnu klasē.

Karjeras sākumposmā 46 gadus vecais Peterhansels sešas reizes triumfēja motociklu klasē, bet tagad viņš jau ceturto reizi uzvarēja arī vieglo automašīnu vidū.

Smago automobiļu klasē pārliecinošu uzvaru izcīnīja Žerards de Rojs no Nīderlandes, kamēr "Team Latvia" pavadošā ekipāža ar francūzi Žanu-Šarlu Morī, kā arī stūrmaņiem Žanu-Klodu Kakē no Beļģijas un Kasparu Dambi kopvērtējumā ieņēma 48.vietu. Tikmēr "RE Autoclub" sagatavotā smagā automašīna ar krieviem Dmitriju Pavlovu, Oļegu Uperenko un latvieti Gintu Cīruli palika pēdējā, 60.pozīcijā.

Jau vēstīts, ka motociklu klasē svētdien ceturto reizi triumfēja francūzis Sirils Desprē ar KTM.

Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā bija 20 cilvēki, kas atbildēja par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.

Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu.

Savukārt "RE Autoclub" jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicējiem. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām bieži uztic savas sporta mašīnas tieši "RE Autoclub".

Jau vēstīts, ka Dienvidamerikā notikušajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalījās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.

Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.

Nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.

Rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010.gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!