Foto: Publicitātes foto
Pērc lēti, pārdod dārgi – tas ir dzīves moto, kam seko katrs biržas brokeris vai nekustamā īpašuma aģents. Lietotu automašīnu tirgus darbojas tieši tāpat. Tāpēc nav nekāds pārsteigums, ka ir neskaitāmas iespējas iegādāties automašīnas kā investīciju transportlīdzekļus.

Tomēr, lai kļūtu par augstākās klases transportlīdzekļu kolekcionāru, ir vajadzīgi ievērojami ieguldījumi. Tāpat ir nepieciešamas arī pamatīgas vispārīgās zināšanas par automobiļiem.

Investīcija transportlīdzekļos joprojām ir koncepts, ko ne visi saprot. Dažiem tas var izskatīties pārāk riskanti, bet ar atbilstošām zināšanām par auto var nodrošināt pieklājīgu atdevi salīdzinoši īsā laikā.

Automobiļu vēstures reģistra "carVertical" speciālisti analizēja automobiļu tirgu un sagatavoja sarakstu ar 10 automašīnām, kuras nevajadzētu pārdot, jo to vērtība ievērojami pieaug.

Alfa Romeo GTV (1993 - 2004)

"Alfa Romeo" dizaina speciālisti, kas vienmēr cienījuši pārdrošus un neparastus risinājumus, vēlreiz apstiprinājuši savu dizaina pieeju ar "Alfa Romeo GTV".

Līdzīgi kā lielākā daļa tā laika kupejas, arī "Alfa Romeo GTV" bija pieejams ar četru vai sešu cilindru benzīna dzinēju. Lai gan viņu četrcilindru motora modelis ir ticis raksturots kā ļoti dinamisks, bet visvērtīgākā "GTV" versija ir tā, kas aprīkota ar lielisko "Busso" sešcilindru dzinēju.
Foto: Publicitātes foto

Motors, kas ir kļuva par trumpi "Alfa Romeo" rokās, ir galvenais elements, kas rada ievērojamu Alfa Romeo GTV cenu kāpumu. Lai gan, tāpat kā lielākajai daļai itāļu automobiļu, to vērtība neaug tādā pašā tempā kā vācu automobīļiem, labāk uzturēto eksemplāru cena šodien tiek lēsta vairāk nekā 30 000 eiro apmērā.

Saskaņā ar "carVertical" transportlīdzekļu vēstures pārbaudēm 29% šo automašīnu bijuši dažādi defekti, kas varētu ietekmēt šo auto tehnisko stāvokli.

Audi V8 (1988 - 1993)

Tieši "Audi A8" ir plaši pazīstams kā zīmola tehniskā un inženieru domas virsotne. Tomēr, pirms salonos parādījās "Audi A8", kompānijas flagmanis bija "Audi V8".

Elegantais sedans bija pieejams tikai ar V8 dzinēju, un tas tolaik būtiski izcēla šāda tipa auto. Dažiem no jaudīgākajiem modeļiem bija arī manuālās sešu ātrumu pārnesumkārbas.
Foto: Publicitātes foto

"Audi V8" nav tik satriecošs kā BMW 7. sērija vai tik prestižs kā "Mercedes-Benz" S-klase, taču tas ir nozīmīgs citu iemeslu dēļ. "Audi V8" radīja pamatu šodienas uzņēmumam "Audi", augstākās klases autoražotājam un tiešajam gan BMW, gan "Mercedes-Benz" sāncensim. Turklāt "Audi V8" ir krietni retāks par citiem līdzīgajiem, tāpēc nav nekāds pārsteigums, ka luksusa sedana vērtība ir sākusi pieaugt.

Saskaņā ar "carVertical" transportlīdzekļu vēstures atskaitēm 9% no pārbaudītajiem modeļiem uzrādīja kļūdu, bet 18% – sagrozītu nobraukumu.

BMW 540i (1992 - 1996)

Gadu desmitiem BMW 5. sērija ir bijusi luksusa sedanu klases priekšgalā. Joprojām E34 (rūpnīcas indekss) paaudzei izdodas ieņemt vidusceļu starp ievērojami vecāku un dārgāku E28, un E39, kas joprojām piedzīvo pusmūža krīzi.
Foto: Publicitātes foto

Astoņcilindru variants bija pieejams tikai dažus gadus. Tā rezultātā Eiropā un Amerikas Savienotajās Valstīs tas ir ievērojami retāks un ne tik bieži sastopams kā "BMW M5". Turklāt V8 dzinēja jauda ir ļoti līdzīga "M5" sešcilindru motora jaudai.

Vispatīkamākais šī modeļa aspekts ir cenas pieejamība; kaut arī "BMW M5" vērtība jau ir uzšāvusies kosmosā, "540i" ir daudz lētāks, bet izskatās, ka tas neturpināsies ilgi.

Jaguar XK8 (1996 - 2006)

"Jaguar XK8", kas parādījās deviņdesmitajos gados, nāca kā kupeja vai kabriolets. Tas piedāvāja dažādas dzinēja jaudas un komforta iespējas, lai apmierinātu lielāko daļu "XK" īpašnieku.

"Jaguar XK8" bija viens no pirmajiem patiesi modernajiem jaguāriem, kas pacēla kvalitātes, tehnoloģiju un atlikušās vērtības latiņu augstākā līmenī.
Foto: Publicitātes foto

Esiet gatavi iztērēt vismaz 15 000 līdz 20 000 eiro par labi uzturētu un labi aprūpētu eksemplāru. Tai pat laikā "Jaguar XK-R", ko meklē daudzi autobūves entuziasti, ir vēl dārgāks.

Tomēr saskaņā ar transportlīdzekļu vēstures pārbaudēm, ko veica "carVertical", 29% šī modeļa automobiļu bija trūkumi un 18% bija sagrozīts nobraukums.

Land Rover Defender

"Land Rover" nekad nav slēpis faktu, ka pirmās "Defender" paaudzes auto bija paredzēti kā daudzfunkcionāls, praktisks pirkums tiem, kas rosās fermās.

Tā vienkāršā konstrukcija un spēja pārvarēt visus iespējamos šķēršļus ir izpelnījusies "Land Rover Defender" ļoti spējīga visurgājēja statusu.
Foto: Publicitātes foto

Šodien I un II sērijas automobiļu vērtība varētu daudzus pārsteigt. Piemēram, apvidnieki, kas ir piedzīvojuši labākus laikus, ir cenā no 10 000 līdz 15 000 eiro, bet tie, kas ir atjaunoti vai kam ir minimāls nolietojums, bieži vien pārsniedz 30 000 eiro.

Saskaņā ar "carVertical" transportlīdzekļu vēstures pārbaudēm 15% bija problēmas, savukārt 2% bija viltots nobraukums.

Mercedes-Benz E-klase (1992 - 1996)

"Mercedes-Benz" ir palaidis uz ceļa vairāk nekā divus miljonus W124 (rūpnīcas indekss) eksemplāru salīdzinoši ilgā ražošanas laikā. Daži beiguši savu dzīvi metāllūžņu savākšanas punktā, bet citi joprojām izrāda dzīvības pazīmes. Rūpīgi uzturētie modeļi ir veselu bagātību vērti.
Foto: Publicitātes foto

Protams, visvērtīgākie W124 bija marķēti ar "500E" vai "E500" (atkarībā no izgatavošanas gada). Tomēr dažus pakāpienus zemāk esošie "E300", "E320" un "E420" var kļūt par naudas mašīnām, par kuriem cīnīsies daudzi kolekcionāri.

"CarVertical" automašīnu vēstures pārbaužu analīze liecina, ka 14% šo automašīnu bijuši dažādi defekti, savukārt 5% bijuši viltoti nobraukumi.

Saab 9000 CS Aero (1993 - 1997)

"Volvo" ahilleja papēdis vienmēr ir bijis "Saab". Šeit prioritāte bijusi pasažieru drošībai, vienlaikus nodrošinot šarmu un jaudu no izciliem turbopūtes dzinējiem.

"Saab 9000 CS Aero" ir vairāk nekā vienkārši vidēja izmēra sedans. Tas tika ieviests salīdzinoši vēlu ražošanas procesā un tika uzskatīts par "Saab 9000" sērijas spožāko tieši tā pēdējā izgatavošanas gadā. Tas bija kā trekns punkts, kas iezīmē teikuma beigas vai stāstu šajā konkrētajā gadījumā.
Foto: Publicitātes foto

"Saab 9000 CS Aero" mūsdienās ir diezgan rets automobilis. Lai gan "Saab" nav atklājis, cik daudzi ir tikuši saražoti, šis konkrētais modelis var būt pamatīgs ieguldījums.

"CarVertical" automobiļu vēstures pārbaužu analīze liecina, ka 8% šo auto bija lielāki vai mazāki defekti.

Toyota Land Cruiser (J80, J100)

"Toyota" vienmēr liek savām automašīnām un to īpašniekiem runāt, un līdz pat šai dienai viņi ir vienisprāt, sakot, ka "Toyota Land Cruiser" ir viens no labākajiem apvidniekiem pasaulē.

Lai gan divu paaudžu modeļiem ir vienāds nosaukums, tiem ir vairāk tehnisku un tehnoloģisku atšķirību, nekā varētu iedomāties. J80 (rūpnīcas indekss) spēj apvienot tiešu vienkāršību ar ikdienas praktiskumu. J100 bija ievērojami greznāks, paredzēts garākiem braucieniem, bet ne mazāk talantīgs, ja nācās izrakties no dubļaina grāvja.
Foto: Publicitātes foto

Plašs aizraujošu funkciju klāsts tagad ļauj J80 un J100 apvidnieku īpašniekiem baudīt ārkārtīgi augstu atlikušo vērtību. Pat eksemplāri, kas ir redzējuši lielāko daļu pasaules raupjākos un attālākos nostūrus, var sasniegt līdz 40 000 eiro.

"CarVertical" auto vēstures pārbaužu analīze liecina, ka 36% bija defekti un 8% bija viltots nobraukums.

Volkswagen Corrado VR6 (1991 - 1995)

"Volkswagen" pēdējo gadu desmitu laikā ir devis cilvēkiem atšķirīgu, bet ne vienmēr slavējamu transportlīdzekļu virpuli. "Corrado VR6" varētu būt izņēmums.

Neparasts izskats, izcils dzinējs un slavējama līdzsvarota balstiekārta liks aizdomāties, kāpēc tik maz cilvēku pirkuši šo automašīnu deviņdesmito gadu sākumā.
Foto: Publicitātes foto

"Corrado" tolaik nebija tik populārs kā "Opel Calibra", taču uzskatiet šodien to par priekšrocību. Sešcilindru versijas vērtība pēdējos gados ir sākusi būtiski pieaugt, un paredzams, ka šī tendence turpināsies.

"CarVertical" auto vēstures pārbaužu analīze liecina, ka 14% "VW Corrado" bijuši defekti un 5% bijis viltots nobraukums.

Volvo 740 Turbo (1986 - 1990)

80. gados "Volvo 740 Turbo" bija pierādījums tam, ka tēta (vai mammas) žāvas uzdzenošais auto var būt tikpat ņiprs kā "Porsche 924".
Foto: Publicitātes foto

"Volvo 740 Turbo" elastīgums un spēja apvienot praktiskumu ar aizraujošu piedzīvojumu padara to par izcilu piemēru automobilim, kura vērtība pieaug. Paredzams, ka tas turpināsies jo īpaši tuvākajos gados.

"CarVertical" auto vēstures pārbaužu analīze liecina, ka 33% "Volvo 740 Turbo" bija defekti un 8% bija viltoti nobraukumi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!