Nesenie paziņojumi par transportlīdzekļu tehniskās apskates pakalpojuma nodošanu brīvajā tirgū – privātajiem komersantiem –, Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) pārdodot savas kapitāla daļas tehniskās apskates nodrošinošajos uzņēmumos, daudzos radījuši neizpratni. Vai turpmāk drīkstēsim veikt ikgadējo tehnisko apskati jebkurā autoservisā, vai šis pakalpojums gadījumā nekļūs dārgāks un "necaurspīdīgāks" un vai tagad ikgadējais transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis būs jāiet maksāt atsevišķi uz CSDD, nevis tehniskās apskates kasē, kā līdz šim? Jautājumu ir vairāk nekā atbilžu.
Tomēr uzreiz arī jāpiebilst, ka nesenie jaunumi saistībā ar izmaiņām tehniskās apskates pakalpojuma sniegšanā plānoti jau pasen, vienkārši publiskajā telpā par to nebija runāts pāris gadus, bet nu tie atkal aktualizēti.
"Delfi plus" skaidro, kā ikkatru autobraucēju ietekmēs jau drīzumā gaidāmie notikumi ap CSDD un ar tās vairāk nekā 25 gadus ilgo monopolstāvokli tehnisko apskašu tirgū, ko paredz pirms vairāk nekā diviem gadiem sniegtais Konkurences padomes (KP) atzinums un rosinājums šo tirgu atvērt brīvai konkurencei, kā arī to, ko tad iegūs vai zaudēs patērētājs.