Ir labi zināms, ka aukstā laikā elektromašīnām ar pilnu uzlādi ir grūti nobraukt tikpat tālu kā vasarā. Tam ir pavisam vienkāršs izskaidrojums – aukstā laikā tās patērē vairāk enerģijas. Tiesa, pēdējos gados, pilnveidojoties tehnoloģijām, distances atšķirība starp sezonām ir ievērojami mazinājusies. Viens no iemesliem ir siltumsūkņi, kas mūsdienās iebūvēti ne tikai daudzu iedzīvotāju mājās, bet arī elektroauto.
Norvēģija ir kļuvusi par paraugvalsti, kas lauž stereotipus par elektroauto ekspluatāciju skarbos apstākļos. Nav noslēpums, ka nodokļu politikas un piegādes ķēžu dēļ šajā valstī iekšdedzes mašīnu pārdošana ir strauji samazinājusies, savukārt elektromobiļu popularitāte ir augusi neticamā tempā. No nedaudz vairāk kā 174 tūkstošiem Norvēģijā pērn reģistrēto jauno auto vairāk nekā 138 tūkstoši bija elektriski, respektīvi – 79,3%. Un tas viss, neraugoties uz to, ka Norvēģijas klimats ir vēsāks nekā lielākajā daļā citu Eiropas valstu.
Nu jau elektroauto bums šajā Skandināvijas valstī ir piesaistījis visu nozares uzmanību. "Tā kā šī tendence turpinās jau labu laiku, norvēģi ir kļuvuši par pasaules līderiem elektroauto lietotāju vidū. Un tāpēc viņi bauda ekskluzīvu auto ražotāju uzmanību. Redzot šādu pieprasījumu pēc elektriskajām mašīnām, uz šo Skandināvijas valsti dodas pat eksotiskāko modeļu izstrādātāji. Tā viņiem ir arī lieliska treniņu vieta, lai atspēkotu daudzus mītus par elektromobiļu ekspluatāciju aukstā klimatā," stāsta "Eleport Latvija" vadītājs Kārlis Mendziņš.
Akumulatoram veselīga temperatūra
Tie autobraucēji, kas interesējas par auto nozari, zina, ka elektroauto siltajos mēnešos funkcionē līdzsvaroti un ka modernākie modeļi bez lielām grūtībām pilsētā arī mēro ražotāju pieteikto attālumu. Viens no Latvijā pieejamākajiem elektroauto ir "Peugeot e-208", kas modernizētajā versijā ar pilnu uzlādi var nobraukt līdz 400 kilometriem
Tev jau ir aktīvs abonements!
Šis ir maksas raksts.
Lai turpinātu to lasīt, lūdzu, lejupielādē jaunāko DELFI aplikāciju vai turpini lasīt rakstu, izmantojot pārlūkprogrammu.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.