Foto: Latvijā prezentēts 'Mazda' pirmais elektromobilis 'MX-30'
Foto: Publicitātes foto

Šī gada pirmajā pusē "Mazda" atvēra jaunu savas vēstures lappusi un prezentēja pirmo elektromobili – ceturtdien ekskluzīvas tiešraides laikā portālā "Delfi" Latvijas iedzīvotāji tika iepazīstināti ar "MX-30".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Automobilis izceļas ne tikai ar savu dzinēju, bet arī ar dizaina elementiem un pat nosaukumu, jo ar burtiem "MX" tiek apzīmēti tikai īpaši nozīmīgi "Mazda" koncepcijas un sporta modeļi. Un tikai ekskluzīvi sērijveida automobiļi saņem "MX" burtus, piemēram, kā pasaulē pārdotākais rodsters "MX-5". Vai arī pirmais ērtai braukšanai pa pilsētu paredzētais elektromobilis.

"MX-30" aprīkots ar brīvā stila durvīm, kam nav vidējā statņa, bet ir speciāli izveidotas durvju viras. Priekšējās durvis iespējams atvērt uz priekšu pat 82 grādu leņķī, bet aizmugurējās – 80 grādu leņķī uz aizmuguri.

Plašais atvērums nodrošina vieglu iekāpšanu un izkāpšanu no automobiļa neatkarīgi no tā, vai sēžat priekšā vai aizmugurē. Turklāt, tas ļauj vieglāk iekraut un izkraut bagāžu.

Durvju augstums un forma veidota atbilstoši cilvēka ķermeņa izmēriem. Vertikālais durvju rokturis ļauj vienkāršāk atvērt un aizvērt durvis, jo plauksta tiek mazāk noslogota pat tad, kad durvis ir plaši atvērtas.

Priekšējiem sēdekļiem uzstādīta īpaša iekāpšanas sistēma, kas ar vienu pieskārienu paliec atzveltni uz priekšu, vienlaikus pastumjot uz priekšu arī pašu sēdekli, tādēļ iekāpt un izkāpt no aizmugurējiem sēdekļiem tagad ir daudz ērtāk. Arī sliekšņu forma un dizains ir rūpīgi saprojektēti, lai izkāpšanu no automobiļa padarītu vēl komfortablāku.

Bagāžas nodalījums, kura ietilpība ir 366 litri, ir veidots tā, lai tas būtu piemērots ģimenēm ar dažādiem dzīvesveidiem, bet papildu nodalījums, kas atrodas zem grīdas, dod iespēju ērti ietilpināt sīkākus priekšmetus. Bagāžas nodalījuma sliekšņa augstums ir pielāgots cilvēka ķermeņa izmēriem, maksimāli atvieglojot bagāžas iekraušanu un izkraušanu.

Kopā ar "MX-30" tiek prezentēta arī jaunā elektriskās piedziņas tehnoloģija jeb "e-Skyactiv". 145 ZS jaudu un 207 Nm griezes momentu ģenerējošais, ar priekšējo riteņu piedziņu aprīkotais "MX-30" sasniedz paātrinājumu no vietas līdz 100 km/h 9,7 sekundēs.

Tā riteņus griež ar ūdeni dzesējams motors kopā ar 355V litija jonu 35,5 kWh akumulatoru sistēmu. Izlietojot 19 kWh /100 km (kombinētajā WLTP ciklā), pilsētai paredzētais "MX-30" ar vienu uzlādi var nobraukt 200 km – tas ir daudz vairāk nekā ikdienā nobrauc vidējais eiropietis. "Mazda" kopā ar sadarbības partneriem veica pētījumu, kura laikā tika noskaidrots, ka pasaules iedzīvotāji ar automobili dienā vidēji nobrauc 48 km.

Instrumentu panelī integrēts 7 collu TFT LCD ekrāns, kurā tiek attēlota būtiskākā brauciena informācija. Standarta komplektācijā uzstādītais projekcijas ekrāns, kas parādās uz priekšējā stikla, ļauj pārskatīt nepieciešamo informāciju, nenovēršot acis no ceļa. Fiziskās pogas, kas uzstādītas ap ekrāna perimetru, ir ekrāna pārvaldīšanas alternatīva.

"MX-30" viduskonsolē tiek uzstādīts 8,8 collu multimediju ekrāns. Saturs šajā divu ekrānu konfigurācijā tiek attēlots tādā šriftā kā citos ekrānos, tādējādi saglabājot nemainīgu salona vizuālo koptēlu.

Pašaizliedzīgās rūpēs par sabiedrības nākotni bez satiksmes negadījumiem, "Mazda" nepārtraukti uzlabo "Mazda Proactive Safety" filozofijas drošības rādītājus.

Lai arī modelis "MX-30" ir aprīkots ar durvīm, kurām nav vidējā statņa, automobiļa virsbūve apvieno lielu jaudu un efektīvu enerģijas absorbēšanu, sasniedzot lieliskus drošības rezultātus sadursmes gadījumos. Mazda inženieri izmantojuši tehnoloģijas un konceptus, starp kuriem ir arī rūpīgi izprojektēta struktūra, kas pasargā augstas voltāžas akumulatoru.

"Mazda MX-30" cena Latvijā ir no 33 990 eiro, turklāt elektromobilis ir klientiem uzreiz pieejams.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Mazda
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form