Jauno auto reģistrācijas apjoms pieaudzis par 10%
Foto: Publicitātes foto

Šī gada pirmajos sešos mēnešos ir reģistrēts tikpat daudz jaunu vieglo automobiļu kā šajā pašā laika periodā 2016. gadā, un šis skaitlis sasniedz gandrīz 10 000 jaunu reģistrētu automobiļu. Pozitīvā ziņa ir tā, ka ievērojami vairāk šo automobiļu ir palikuši Latvijā, nevis devušies reeksportā. Skatot tikai to spēkratu datus, kas reģistrēti ekspluatācijai Latvijā, var secināt, ka reģistrācijas apjoma pieaugums ir 10% salīdzinājumā ar šo pašu periodu 2016. gadā, portālu "Delfi" informēja Auto asociācijā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Šis gads sākās ar labām ziņām tiem, kas vēlējās automobili reģistrēt Latvijā – no 2017. gada 1. janvāra tika atcelts automobiļu un motociklu nodoklis, kas atkarībā no automobiļa tehniskajiem parametriem un vecuma varēja sastādīt jūtamu naudisko lielumu.

Šī gada janvārī bija vērojams 33% reģistrācijas apjoma pieaugums jauniem vieglajiem pasažieru automobiļiem un 71% reģistrācijas apjoma pieaugums lietotiem vieglajiem pasažieru automobiļiem.

Negatīva tendence ir lietotu importēto automobiļu vecuma pieaugums. 55% no visiem importētajiem lietotajiem spēkratiem ir vecāki par 10 gadiem, kas ir par 11 procentpunktiem vairāk nekā 2016. gadā, kad vien 44% importēto spēkratu bija vecāki par 10 gadiem. Tieši šiem spēkratiem automobiļu un motociklu nodoklis bija visvairāk jūtams attiecībā pret auto cenu.

Pēc straujā janvāra uzrāviena februāris nāca ar negatīvu pārsteigumu, jo jaunu automobiļu pārdošanas tendence bija lejupslīdoša, bet lietotu automobiļu importa pieaugums apstājās un atgriezās 2016. gada līmenī.

Vieglā komerctransporta (N1) pēdējo gadu reģistrācijas kritums, iespējams, ir sasniedzis zemāko līmeni, un periodā no šī gada marta līdz jūnijam komerctransporta reģistrācijas apjomi uzrādījuši pieaugumu, kas ļauj pirmo pusgadu vieglā komerctransporta segmentā noslēgt "pa nullēm", salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu.

Jaunu automobiļu iecienītāko zīmolu tops palicis nemainīgs – "Volkswagen" (14,5%), "Toyota" (13,1%) un "Nissan" (8,6%), kas kopā veido 36,2% no visiem jaunajiem reģistrētajiem automobiļiem šī gada pirmajā pusē, un tas ir gandrīz par četriem procentpunktiem vairāk nekā 2016. gada attiecīgajā periodā.

Pirktāko modeļu TOP3 ir piedzīvojis izmaiņas attiecībā pret pagājušo gadu, kad topa otrajā vietā bija "Opel Mokka", kas izskaidrojams ar policijas iepirkumā piegādātajām "Opel Mokka".

Šī gada pirmajā pusē nemainīgi līderis ir "Nissan Qashqai" ar 455 reģistrētām vienībām, otrajā vietā ierindojas "VW Golf" ar 321 automobili, kam seko "Škoda Octavia" ar 316 vienībām. Jāņem vērā, ka daļa no reģistrētajām "Octavia" bija paredzēta eksportam, līdz ar to teorētiski trešajā topa vietā nonāk "VW Passat" ar 278 reģistrētiem automobiļiem.

Korporatīvo darījumu segmentā, kur attiecīgajā mēnesī pircējs iegādājās trīs un vairāk automobiļus, šis gads neuzrāda nekādas dramatiskas izmaiņas un ir salīdzināms ar 2016. gada pirmo pusi. Latvijā izteikti korporatīvie klienti ir nomas kompānijas un valsts iestādes, kas praktiski ir vienīgie ievērības cienīgie korporatīvie darījumi.

Jāņem vērā, ka lielākā daļa nomas uzņēmumu automobiļu nonāk privāto uzņēmumu autoparkā kā pilna servisa līzings, kas ir ļoti izplatīts automobiļa lietošanas veids attīstītajā Eiropā, jo neapgrūtina uzņēmuma bilanci ar saistībām un nerada uzņēmumam papildu riskus naudas plūsmas un autoparka plānošanā, tādējādi ļaujot koncentrēties tikai uz pamatbiznesu.

Lielākie automobiļu pircēji pēc apjoma 2017. gada pirmajā pusē bija SIA "Mobility Latvija" ("Europcar" nomas tīkla pārstāvis Latvijā) ar 269 iegādātiem automobiļiem. Otrajā vietā ir SIA "ALD Automotive" ar 188 automobiļiem, kas nodrošina pilna servisa līzingu uzņēmumiem un valsts iestādēm iepirkumos. Trešajā vietā ir Valsts policija ar 151 automobili, kas regulāri izsludina iepirkuma konkursus autoparka atjaunošanai un saņem vēl pēdējos automobiļus no 2015. gada nogalē izsludinātā konkursa.

2017. gada pirmajā pusē ar līzinga kompāniju palīdzību ir iegādātas par 600 automašīnām vairāk, kas nozīmē, ka 62% no iegādes darījumiem līdzekļi ir piesaistīti ar līzinga palīdzību. Ilgstoši līzinga īpatsvars bija zems, kas liecināja par stagnāciju ekonomikā un izteiktu banku piesardzību.

Privātpersonas šī gada pirmajā pusē iegādājušās 2770 jaunus automobiļus, no kuriem 1930 jeb 70% ir iegādāti ar līzinga palīdzību. Līzinga kompānijas ar katru gadu kļūst arvien aktīvākas un atkal ir gatavas konkurēt savā starpā par klientu piesaistīšanu.

Vēl nesen līzinga tirgū dominēja "Nordea Finance Latvia", kas pārvaldīja vairāk nekā 30% līzinga tirgus, toties šī gada pirmajā pusē cīņa par līdera titulu ir īpaši sīva. "SEB Līzings" pēc veiksmīgi noslēgtā 2016. gada līdera godā turpina ieņemt vadošo pozīciju arī šī gada pirmajā pusē ar 21,8% tirgus daļu. Ar praktiski identisku rezultātu uz papēžiem min "Swedbank Līzings" ar 21,6% un ar ļoti līdzīgu rezultātu trijnieku noslēdz "Nordea Finance Latvia", kas ir 20,5% līzinga portfeļa turētājs.

Privātpersonām draudzīgāko līzinga devēju TOP3 nav "SEB Līzings", kas ar 17,4% no privātpersonām izsniegto līzingu portfeļa ierindojas ceturtajā vietā. Privātpersonu finansētāju topa pirmajā vietā ir "Nordea Finance Latvia" ar 25,8% no visiem privātpersonu līzinga darījumiem, kam seko "Swedbank Līzings" ar 23,1% un "DnB Līzings" ar 21,4%.

Šobrīd finansējuma piedāvājums ir ļoti atraktīvs, jo negatīvās EURIBOR likmes dēļ bankas operē tikai ar pievienoto likmi, kas vidēji ir no 0,99% līdz 2,5%. Piemēram, pērkot automobili par 15 tūkstoš eiro ar pirmo iemaksu 10% apmērā uz pieciem gadiem finanšu līzingā, par piecu gadu kredītprocentiem un komisijas maksu pircējs samaksās apmēram 570 līdz 1100 eiro, kas atkarīgs no līzinga procentu likmes.

Latvijā vēl joprojām dominē apvidus auto klase, kas aizņem 45,3% no visiem reģistrētajiem jaunajiem pasažieru automobiļiem, ka ir par 4,1 procentpunktiem vairāk nekā pērn. Skaidrojums ir jau ierastā klases popularitāte, kurai pēdējā gada laikā ir atjaunota liela daļa jau esošo modeļu un pat piepulcējušies daži jauni, kas pircējam šo klašu automobiļus padara vēl pievilcīgākus.

Interese par "premium" segmentu ir pieaugusi, un tas sastāda 13,1% no visiem pārdotajiem automobiļiem, kas ir par pusotru procentpunktu vairāk nekā pērn.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Auto asociācija Nissan Nordea SEB Swedbank Škoda Toyota Valsts policija Volkswagen
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form