Foto: Shutterstock

Japāna piekāpusies Ķīnai automobiļu vislielāko eksportētāju valstu sarakstā. Gada pirmajā ceturksnī Ķīna pirmo reizi apsteigusi līderi Japānu, uz ārvalstīm nogādājot 1,069 miljonus jaunu automobiļu, savukārt Japāna periodā no janvāra līdz martam eksportējusi 1,047 miljonus spēkratu.

Par pamatu šādam Ķīnas eksporta izrāvienam ir rietumvalstu sankciju skartais Krievijas tirgus, kurā tagad sākuši dominēt ķīniešu automobiļi, kā arī Ķīnā ražotie amerikāņu "Tesla" elektromobiļi.

Trīs vispopulārākās no Ķīnas eksportētās automobiļu markas pēc realizācijas apjoma ir "SAIC Motor", "Chery" un "Tesla". Vēl starp lielākajiem automobiļu eksportētājiem ir "Geely", "Great Wall", "Changan" un BYD.

2022. gadā Ķīna eksportēja 3,11 miljonus jaunu automobiļu, kas ir par 54,4 procentiem vairāk nekā gadu iepriekš. No tiem gandrīz 700 tūkstoši automobiļu ir elektriskie, kur liels nopelns ir arī Ķīnā ražotajiem "Tesla" modeļiem, kas pēc tam tiek eksportēti uz citām valstīm.

Pēc nozares ekspertu aplēsēm, šogad Ķīnas automobiļu eksports varētu pieaugt līdz četriem miljoniem vienību. Aprīlī vien Ķīna eksportējusi 376 tūkstošus jaunu automobiļu, kas ir 3,3% pieaugums salīdzinājumā ar martu, bet 170% pieaugums salīdzinājumā ar analoģisku periodu pērn.

Vislielākais ķīniešu automobiļu importētājs gada pirmajā ceturksnī bija Krievija, kur Ķīnas markas aktīvi nostiprinās pēc tam, kad rietumvalstu kompānijas pametušas Ukrainā iebrukušās agresorvalsts tirgu. Nākamie lielākie ķīniešu auto importētāji ir ASV, Meksika, Lielbritānija, Beļģija, Japāna, Austrālija, Vācija, AAE un Dienvidkoreja.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!