Baltkrievijas vadītājs Aleksandrs Lukašenko dalījies iespaidos par Krievijas luksusa markas "Aurus" limuzīnu. Pēc viņa vārdiem, pēc dažiem uzlabojumiem šīs markas automobiļi "būs cienījama līmeņa, ne sliktāki par "Mercedes-Benz"". Lukašenko tāpat norāda, ka Krievija un Baltkrievija kopā attīstīs savas kompetences un ražošanu – tostarp autobūvē. "Un mēs tiksim galā," tikšanās laikā ar reģionu vadību norādīja Lukašenko.

Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā, tostarp no Baltkrievijas teritorijas, rietumvalstu noteiktās sankcijas pamatīgi iedragājušas abu agresorvalstu importu un ražošanu. Tomēr Lukašenko uzskata, ka notiks "lūzuma moments". "Ja kāds aiziet, lai tik iet prom, nevienu neturam. Bet uzreiz ņemiet savās rokās šīs ražotnes… No šī brīža tas ir jūsu īpašums," Baltkrievijas vadītājs teica reģiona vadītājiem.

Lukašenko norādīja, ka ir vienojies ar Putinu par kopīgām iestrādēm autobūvē. Krievijā jau ir uzsākta atjaunotās "Moskvich" markas automobiļu montāža, kas patiesībā ir ķīniešu auto modeļi, tāpat darbu joprojām turpina "AvtoVAZ", bet Baltkrievi montē ķīniešu "Geely" automobiļus. Lukašenko atklāja, ka Krievijā esot plāns atjaunot arī "Volga" marku.

"Kravas transports – "KamAZ" un MAZ – mums ir pietiekami, lai piesātinātu tirgu. Traktoru un lauksaimniecības tehnikas ražošana – vispār bez problēmām," Baltkrievijas vadītāju citē "Belarus segodnja".

Pats Lukašenko brauc ar bruņotu "Mercedes-Maybach Pullman Guard" (W222) limuzīnu, bet pērn Baltkrievijas vadītājs to solījis nomainīt ar krievu "Aurus", bet pagaidām to nav izdarījis. Tomēr "Aurus" ar šo limuzīna ražošanu un tirdzniecību diez ko labi nesokas – gada sākumā bija izgatavoti vien 60 eksemplāri, kaut arī pēc plāna bija paredzēts saražot desmitkārt vairāk. Pēc rietumvalstu noteiktajām sankcijām ir apgrūtināta pieeja tam nepieciešamajām importa detaļām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!