Foto: Shutterstock

Krievijas Valsts domes rūpniecības komiteja piedāvājusi Transporta ministrijai un Rūpniecības un tirdzniecības ministrijai likuma līmenī aizliegt izmantot "auto un moto transportlīdzekļus, kuri pārsnieguši ekspluatācijas termiņu", vēsta "Kommersant". Vēstulē, ko komiteja nosūtījusi ministrijām, netiek precizēts, par kādu termiņu ir runa.

Šobrīd Krievijā ir vairāk nekā 20,9 miljoni automobiļu, kas vecāki par 15 gadiem un vēl 10 miljoni, kas ir 10 līdz 15 gadus veci. Pagaidām to ekspluatācijai nekādu ierobežojumu nav. 2020. gadā tamlīdzīga norma stāsies spēkā komerctransportam – autobusi, kas paredzēti bērnu pārvadāšanai, nedrīkstēs būt vecāki par 10 gadiem. Tiesa, šo ierobežojumu Krievijā pastāvīgi atlika.

Attiecībā uz privāto transportu, kā pieļauj Krievijas Rūpniecības un tirdzniecības ministrija, novecojušos transportlīdzekļus izņemt no satiksmes vajadzētu, stimulējot autoparka atjaunināšanu ar valsts kredīta programmu. Tāpat vecu transportlīdzekļu ekspluatāciju varētu ierobežot ar augstākām ikgadējām nodevām, kas novecojušu transportlīdzekļu īpašniekiem padarītu to ekspluatāciju nerentablu.

GAZ un "KamAZ" pārstāvji šādus ierobežojumus atbalsta, uzsverot, ka novecojušu mezglu un agregātu bojājumu risks ir augsts "neatkarīgi no markas un ražotāja valsts". "Nekāda tehniskā apskate nebūs spējīga noteikt materiālu un komponenšu izdilumu, kas var kļūt par pēkšņu autobusa salūšanas cēloni," paziņojuši GAZ pārstāvji.

Savukārt dažādu auto marku ražotājs "Sollers" lēnos valsts autoparka atjaunināšanās tempus un milzīgo veco spēkratu īpatsvaru ekspluatācijā nosaucis par "galveno problēmu Krievijas auto tirgū".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!