Krievijas rūpnieku zīmēšanās: Putinam parādīts Sanktpēterburgā izstrādātais apvidnieks 'E-Neva'
Foto: Reuters/EPA/Scanpix/LETA

Krievijas prezidents Vladimirs Putins vizītes laikā Sanktpēterburgā apmeklējis militāri rūpnieciskā koncerna "Almaz-Antej" rūpnīcu. Tajā Putinam parādīts viens no jaunākajiem izstrādājumiem – apvidus automobilis "E-Neva", kā nosaukumā "E" nozīmē elektriskais, bet "Neva" ir par godu Ņevas upei.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā agresorvalsti pametuši vairums rietumvalstu autoražotāju, atstājot savas rūpnīcas vietējām kompānijām. Tagad Krievijas kompānijas viena pēc otras steidz jauno automobiļu deficītu aizpildīt ar ķīniešu automobiļiem, kas izdekorēt ar padomju laiku marku emblēmām, piemēram, kā "Moskvich", vai arī mēģina prezentēt pašu izstrādājumus, lai tikai saņemtu valsts grantu finansējumu projektiem, kuriem iepriekš valdības zaļā gaisma netika dota.

"E-Neva" apvidus automobiļa pamatā izmantota modulārā platforma, ko izgatavojis pats "Almaz-Antej", bet dizainu izstrādājis Sanktpēterburgas politehniskā universitāte. "E-Neva" ir 4,5 metrus garš elektriskais apvidus automobilis ar visu riteņu piedziņu.

Detalizētākus "E-Neva" tehniskos raksturlielumus izstrādātājas pagaidām neatklāj, tomēr zināms, ka izmēģinājuma prototips ir aprīkots ar diviem elektromotoriem, kuru kopējā jauda sasniedz 435 zirgspēkus, savukārt akumulatora komplekta tilpums ir 90 kilovatstundas, kas nodrošina līdz 463 km sniedzamību. Šāds elektriskais apvidnieks līdz 100 km/h spēj paātrināties nepilnās trīs sekundēs un maksimāli sasniegt 197 km/h.

Sērijveida ražošanā "E-Neva" modeli plānots ieviest 2024. gadā. Pagaidām rūpnīca šī automobiļa ražošanai nav izvēlēta, tomēr viens no pretendentiem ir "Nissan" pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā pamestā rūpnīca Sanktpēterburgā, kura šobrīd pieder Krievijas lielākajam autoražotājam "AvtoVAZ" un kurā tas plāno šī gada otrajā pusē uzsākt ķīniešu automobiļu ražošanu ar "Lada" emblēmu.

Saskaņā ar "Almaz-Antej" plānu jaunā automobiļu platforma nākotnē tiks izmantota par pamatu veselai vieglo pasažieru automašīnu saimei, tostarp arī vieglajiem komercauto.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Lasi vēl

Comment Form