Latvijā sākas pilnībā elektriskā 'Toyota bZ4X' tirdzniecība
Foto: Publicitātes foto

"Toyota bZ4X" ir "Toyota" pirmais pilnībā jaunais akumulatora elektriskais transportlīdzeklis (BEV). Tas paver jaunus ceļus, ieviešot uzņēmuma nulles izmešu apakšzīmolu "bZ" ("Beyond Zero"), un dod iespēju pirmo reizi BEV tirgū piedāvāt īstas apvidus braukšanas spējas.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Toyota bZ4X" nav esoša modeļa adaptācija. Tas ir pilnībā oriģināls modelis un pirmais no "bZ" sērijas auto, kas konstruēts uz jaunas BEV modeļiem paredzētas "Toyota" platformas. "eTNGA" platformā akumulatora bloks ir integrēts šasijā un pilnībā atrodas zem automašīnas grīdas. Tādā veidā auto ir ieguvis spēcīgu un ļoti stingru konstrukciju un zemu smaguma centru, kas arī nosaka "bZ4X" stabilo un dinamisko sniegumu. Platformas modulārā uzbūve ļauj to viegli pielāgot izmantošanai dažādu tipu transportlīdzekļu klāstā, kas aptver kā mazu, tā arī lielāku auto segmentus.

"Toyota bZ4X" konstrukcija un dizains ietver aerodinamiskos elementus, kas palielina nobraucamo attālumu. To vidū ir atveres priekšējā bampera stūros, kas veido gludus gaisa aizkarus, pilnībā nosegta automobiļa apakšdaļa, dalīts jumta spoilers, aizmugurējais difuzors, kā arī optimālā leņķī iestrādāts aizmugurējais stikls. Šaurajam režģim "bZ4X" priekšpusē ir aizvars, kas regulē akumulatora dzesēšanas gaisa plūsmu un palīdz samazināt gaisa pretestību.

"Toyota bZ4X" ir pieejami seši viena toņa krāsojumi un pieci divu toņu krāsojumi, kas virsbūves pamatkrāsu apvieno ar kontrastējoši melnu jumtu un balstiem.

Interjerā uzsvars likts uz komfortu un plašumu, kas salonam piešķir viesistabas gaisotni – izjūtu, ko pastiprina mīkstas austa materiāla faktūras uz priekšējā paneļa, viegli matētas apdares detaļas un panorāmas jumts.

Ja aizmugurējo sēdekļu atzveltnes ir paceltas un grīdas panelis atrodas zemākajā pozīcijā, bagāžas nodalījuma tilpums sasniedz 452 litrus (VDA) – pietiekami daudz, lai pārvadātu trīs 82 l koferus. Aizmugurējo sēdekļu atzveltnes var nolocīt attiecībā 60:40, un tām ir slīpuma regulēšanas funkcija.

Principu "rokas uz stūres, acis uz ceļa" pasvītro uz cilvēku vērstais vadītāja vietas iekārtojums ar digitālu septiņu collu instrumentu un informācijas displeju, kas atrodas virs stūres līnijas – tieši vadītāja redzes laukā, lai rādījumus varētu nolasīt ar minimālu acu kustību.

"Toyota bZ4X" ir 8 vai 12,3 collu centrālais skārienekrāns. Lielais displejs tiek izmantots jaunākajai "Toyota Smart Connect" sistēmai ar vairākām uzlabotām funkcijām.

"Toyota bZ4X" iebūvētajā "Toyota T-Māte" kompleksā ietilpst jaunākās paaudzes "Toyota Safety Sense" ar preventīvām drošības sistēmām, kas izstrādātas, lai nodrošinātu vēl plašāku funkcionalitāti un detalizētāku automašīnas apkārtnes un citu satiksmes dalībnieku uzraudzību.

"bZ4X" ir pieejams gan priekšējo, gan visu riteņu piedziņas versijā. FWD modelim priekšā ir uzstādīts 150 kW "eAxle" elektriskās piedziņas modulis, kas attīsta 204 ZS jaudu un 265 Nm griezes momentu. Pilnpiedziņas modelim priekšā un aizmugurē ir 80 kW "eAxle" modulis, un moduļu kombinētā jauda sasniedz 218 ZS, bet griezes moments – 337 Nm. Klasē labāko sniegumu bezceļa apstākļos nodrošina pilnpiedziņas sistēma ar "X-Mode" drošam un stabilam braucienam dubļos un sniegā.

Jaunajam modelim uzstādītā litija jonu akumulatora ietilpība ir 71,4 kWh, un tajā ir 96 elementi ar šķidrumdzesi. Katrs no tiem tiek pastāvīgi un individuāli kontrolēts, lai noteiktu jebkādas novirzes vai bojājumu pazīmes.

"Toyota" pārliecību par akumulatora kvalitāti atspoguļo garantija, ka tas saglabās vismaz 70 procentus no savas ietilpības pat pēc 10 gadiem. Oriģinālā gaitas akumulatora ražotāja garantija ir spēkā astoņus gadus vai līdz 160 000 kilometru nobraukumam, taču ar papildu apkopi akumulatora garantijas laiks var tikt pagarināts līdz 10 gadiem vai miljonam kilometru (no pirmās reģistrācijas datuma).

"Toyota bZ4X" oficiālā sniedzamība (WLTP standarts) ir līdz 500 km FWD versijai un līdz 460 km AWD modelim. Ātrā uzlāde no 150 kW līdzstrāvas lādētāja ļauj akumulatoru līdz 80% uzpildīt aptuveni pusstundā (normālas temperatūras apstākļos). Izmantojot iebūvēto 11 kW lādētāju, pilna uzlāde ar "wallbox" iekārtu aizņems mazāk nekā septiņas stundas.

Automašīnām, kas aprīkotas ar Toyota Safety Sense un Toyota Smart Connect multivides sistēmu, Toyota spēj programmatūras pārbaudes un atjauninājumus veikt attālināti. Papildu tam automašīnas cenā ir iekļautas piecu gadu vai 75 000 km apkopes izmaksas, 10 gadu "Toyota Relax" garantija, palīdzība uz ceļa un gaitas akumulatora garantija.

Pilnīgi jaunā "Toyota bZ4X" sākuma cena ir 56 500 EUR, un pirmie automobiļi klientiem tiks piegādāti jūnijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Lasi vēl

Comment Form