'Moller Auto': šogad pieprasījums pēc lietotiem auto audzis par 23%
Foto: Publicitātes foto

Pieprasījums pēc lietotiem auto privātpersonu un biznesa klientu vidū pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, palielinājies par 23%, liecina auto dīlera "Moller Auto" apkopotie dati. Kopumā novērojams, ka lietoto automobiļu tirgus šobrīd faktiski aizstāj jaunu auto tirgu. Tāpat degvielas cenu kāpuma un pieejamā valsts atbalsta ietekmē cilvēki vairāk izvēlas tieši elektroauto.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Lietoto auto segmentā pieprasījums pēc hibrīdauto un elektroauto palielinājies aptuveni astoņkārtīgi, bet pēc automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem – par 17%. Pieprasītākie ir bijuši "Volkswagen Passat", "Audi A4", "Audi A6", "VW Golf" un "VW Tiguan".

"Pēdējā pusgada laikā redzam, ka lietoto auto segments Latvijā strauji aug, ko galvenokārt ietekmējuši sarežģījumi jaunu automobiļu ražošanas procesos un piegādes ķēdēs. Proti, pieprasījums pēc jauniem auto aizvien ir augstāks nekā piedāvājums, ko spējam nodrošināt. Daudzi izvēlas mazlietotu auto jauna vietā, jo šīs automašīnas ir pieejamas uzreiz, savukārt, lai saņemtu jaunu auto, ir jāgaida līdz pat gadam," stāsta Izīda Gerkena, "Moller Auto" uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā.

Tā šobrīd ir globāla tendence, ar kuru saskaras auto dīleri visā pasaulē. Savukārt kara Ukrainā, energokrīzes, pandēmijas seku un inflācijas dēļ nav skaidrs, kad situācija stabilizēsies, tāpēc tik nozīmīgu pirkumu kā auto šobrīd noteikti jāplāno ļoti savlaicīgi," norāda Gerkena.

Lai gan kopumā jaunu auto segmentā pieprasījums šī gada pirmajos sešos mēnešos samazinājies par 4%, vairāk nekā trīskārtīgi audzis pieprasījums pēc jauniem hibrīdauto, savukārt pieprasījums pēc jauniem elektroauto audzis par 85%. Kritums piedzīvots jaunu iekšdedzes dzinēju auto segmentā, pieprasījumam pēc tiem samazinoties par 9%.

"Iedzīvotāji lūkojas elektroauto virzienā divu galveno apsvērumu dēļ. Pirmkārt, valsts šobrīd piedāvā līdzfinansējumu 4500 eiro apmērā privātpersonām jauna elektroauto iegādei. Otrkārt, strauji kāpušas degvielas cenas, kas daudziem licis atskārst, ka elektroauto ilgtermiņā atmaksājas vairāk – jau šobrīd pie noteikta nobraukuma mēneša līzinga maksājums par elektroauto un izmaksas par tā uzlādi, servisu, ir vienlīdz augstas ar naudu, ko cilvēks iztērē par degvielu un servisa pakalpojumiem, ikdienā braucot ar iekšdedzes dzinēja auto," komentē "Moller Auto" uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā.

"Protams, ir arī cilvēki, kuri vēlas ievērot dabai saudzīgāku dzīvesveidu, iegūstot auto, kas nerada siltumnīcefektu veicinošas izplūdes gāzes, kā arī saņemt dažādas priekšrocības, piemēram, nemaksājot par stāvvietu Rīgā, saņemot nodokļu atlaides u.tml. Līdzīgu tendenci novērojam arī Lietuvā, kur valsts atbalsts elektroauto iegādei pieejams arī uzņēmumiem, turpretim Igaunijā elektroauto pieprasījumā vērojams kritums, ko tiešā veidā ietekmējis "izsmeltais" valsts līdzfinansējuma grozs," secina Gerkena.

Jaunu elektroauto segmentā Latvijā šogad populārākie bijuši "Audi" markas automobiļi – "e-tron" un "Q4 e-tron". Bet starp jaunajiem hibrīdauto dominē "VW Tiguan", "VW Multivan" un "VW Arteon".

Kopumā "Moller Auto" uzņēmumu grupa darbojas visās trīs Baltijas valstīs, Latvijā pārstāvot automašīnu zīmolus "Volkswagen" un "Audi". "Moller Auto" uzņēmumu grupu Baltijā veido deviņi uzņēmumi: to kopējais nerevidētais apgrozījums Baltijā 2021. gadā bija 267 miljoni eiro, bet nerevidētā peļņa pirms nodokļiem – deviņi miljoni eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Lasi vēl

Comment Form